قالیباف: به مردم بگوییم اموالمان چقدر است/ هم حقمان را از برجام بگیریم هم از 4 درصدی ها/ با وزیر واردات چی مشکلات فرهنگیان حل نمی‌شود

کد خبر: 664789

قالیباف در بدو ورود به صدا و سیما: مناظره این دوره کمی متفاوت‌تر از مناظره قبلی است در مناظره قبلی رئیس جمهور و معاون اولش هر دو با هم شرکت کردند و دو بار فرصت داشتند که از دولت دفاع کنند و این از عدالت به دور بود.

قالیباف: به مردم بگوییم اموالمان چقدر است/ هم حقمان را از برجام بگیریم هم از 4 درصدی ها/ با وزیر واردات چی مشکلات فرهنگیان حل نمی‌شود
مناظره دوم؛ آیا روحانی و جهانگیری بازهم بی اخلاقی می کنند؟/ قالیباف:
سرویس سیاسی فردا:

جمعه گذشته اولین مناظره کاندیداهای انتخاباتی ریاست جمهوری برگزار شد. دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری سال 96، از ساعت 16 و 30 با حضور 6 کاندیدای انتخابات در صدا و سیما آغاز می‌شود.

محمد باقر قالیباف به عنوان چهارمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ساعت 15:17 دقیقه وارد سازمان صدا و سیما شد. قالیباف در بدو ورود در جمع خبرنگاران درباره روش مناظره‌اش اظهار داشت: مناظره این دوره کمی متفاوت‌تر از مناظره قبلی است در مناظره قبلی رئیس جمهور و معاون اولش هر دو با هم شرکت کردند و دو بار فرصت داشتند که از دولت دفاع کنند و این از عدالت به دور بود.
دراین رابطه بخوانید: جهانگیری در مناظره دوم تمام شد
وی افزود: هفته قبل وقت بیشتری هم داده شد که کمیته نظارت گفته است می‌خواهد این را اصلاح کند امیدواریم این اشکالات امروز برطرف شود. مناظره باید جنبه ایجابی داشته باشد و مردم با تعهدات نامزدها آشنا شوند و امیدوارم مناظره خوبی داشته باشیم.
بیشتر بخوانید: کدام نامزدها حاضر به اعلام اموال خود و نزدیکان خود هستند؟
پیشنهاد جنجالی قالیباف در مناظره بعد لیست اموالمان اعلام کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۲۱:۱۶
قالیباف: لیست اموالمان را اعلام کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۲۰:۰۴
مجری: یک دقیقه و 50 ثانیه از وقت امروز شما مانده و 26 ثانیه از هفته قبل اضافه می شود مجموعا 2 دقیقه و 16 ثانیه وقت شماست.
** قالیباف: ما در دولت مردم بر این اعتقاد هستیم که اگر شفافیت و هوشمندی در دولت شکل بگیرد هوشمندی اینکه ما سیستم های هوشمند را برای اصلاح ساختارها به کار بگیریم و شفافیت از این باب که مردم بر اساس اصل هشتم قانون اساسی نظارت بر مدیران و مسئولان داشته باشند. یعنی بدانند که رئیس دولت و وزرا کجا زندگی می کنند کجا کار دارند و چه کاری انجام می دهند؟ اموالشان چیست؟
من پیشنهاد دارم به همه اعضا که هفته اینده بیاییم لیستمان را به مردم اعلام کنیم. به قوه قضائیه بگوییم که به عنوان نامزد اموالمان چقدر است؟ ثروت همه اعضای دولتمان روشن باشد و این شفافیت معلوم باشد که کجا هستیم فرزندانمان چه می کنند اگر اینگونه شد فساد اینگونه از بین میرود با هوشمند سازی سیستم ها فساد از بین می رود.
چرا می گویم به خاطر اینکه دست 4 درصدیها را از اموال و قانون کوتاه کنیم. 96 درصدیها که توده هی مردم هستند می شود مشکلاتشان حل شود. مردم به عرصه اقتصاد برگردند ما از بحران اقتصادی نجات پیدا می کنیم. ما می توانیم شغل پیدا کنیم،
اختلاف طبقاتی از بین خواهد رفت؛ معضلات اجتماعی از بین خواهد رفت و هر روز شاهد فروپاشی خانواده ها نیستیم افزایش طلاق نیستیم افزایش اعتیاد نیستیم مهاجرت به شهرها به حاشیه شهرها نیستیم اینهاست که می تواند به ما کمک کند.
می توانیم 5 میلیون شغل ایجاد کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۹:۳۳
بخش دوم مناظره:
- سوال: برنامه عملی شما برای تقویت بعد پرورش نظام آموزشی کشور چیست به نحوی که فارغ التحصیلان کشور بهره مندی برای زندگی و کار و ساختن جامعه‌ای پویا باشند؟
** قالیباف: برای اجرای هر برنامه‌ای من جمله همین برنامه که چالش بین حوزه‌های دانشگاهی با حوزه ای مربوط به صنعت و کارگاه های ماست، قبل از آن باید بدانیم که رویکرد ما چیست؟ در همین جلسه صحبت ها نشان می دهد که دو تفکر اینجا وجود دارد. یک تفکر این است که معتقد است نداریم یعنی به منابع داخلی، نیروهای داخلی، به منابع مادی و انسانی.
خیلی توجه ندارند بیشتر به دنبال سرمایه خارجی هستند ما هم به آن معتقد هستیم که سرمایه خارجی لازم است ولی اساس داخل است. می‌گویند نمی شود، به نوع رویکردها و روش‌های مدیریتی کار و یا نمی‌توانیم در حقیقت بحث تفکری که باعث شده است که ما نه از منابع استفاده کنیم و نه اینکه می شود و نه اینکه می توانیم این از مشکلات ماست یعنی ما بسنده کردیم به حرف و شعار و من فکر می‌کنم واقعا این چهار سال گذشته برای شعار و حرف بس است.
یک تفکر هم تفکر دولت مردم است که تفکر دولت مردم معتقد است که ما به اندازه کافی سرمایه های مادی و انسانی داریم روشهای مناسب خوب را با جوانان عزیزمان و تکنولوژی داریم و می توانیم 5 میلیون شغل را ایجاد کنیم می توانیم سامانه ملی کار.
اگر وعده دادید و نتوانستید عمل کنید به دیگران نسبت ندهید
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۸:۴۶
قالیباف در نقد سخنان روحانی: فرهنگ حتما دستوری نیست. قیم مابانه نیست. باید به مردم اعتماد کرد و فرهنگ را به دست خودشان سپرد و اولین تکریم اهالی فرهنگ واگذاری امور فرهنگ به خودشان است نه اینکه کسی را به کار بگیریم که نه او اهل فرهنگ را بشناسد نه او فرهنگ را. اگر نام می‌بریم از یک اهل موسیقی خوب نیست. بگوییم برای موسیقی چه کردید؟ خانه موسیقی را در شهر تهران همه مجموعه را دهها میلیارد کمک شد.
در سینما امروز اقتصاد سینما را در شهر تهران اثرش کشوری بوده در شهرداری این اتفاق افتاد. برای تئاتر همینطور. ده ها سالن تئاتر. چندین هزار صندلی سینما. خانه هنرمندان و خانه سینما و خانه تئاتر و موسیقی را 12 سال است توفیق خدمت داریم. شعار ندهیم که برایمان مهم اند ولی کاری نکنیم. چرا مردم را از جنگ می‌ترسانیم؟ اگر کسی قدر صلح را بدانید بنده و امثال بنده ایم.
انقدر که آسیب دیدیم و بهترین یاران خود را از دست دادیم برادرمان را از دست دادیم قدر صلح را میدانیم ولی از آن طرف هم می‌دانیم که اگر قدربت نداشته باشیم عزت ما را زیر پا می‌گذارند و ذلت را تحریم می‌کنند. مردم را از جنگ نترسانیم این زیبنده نیست. آن کسی هم که وعده می‌دهد، سابقه من روشن است اگر برنامه گفتم برای 5 میلیون شغل حتما متعهدم و انجام می‌دهم. اگر وعده‌ای دادید و نتوانستید عمل کنید به دیگران نسبت ندهید.
اگر شهدای حرم نبودند انقدر قدرت نداشتیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۸:۲۳
قالیباف در نقد سخنان جهانگیری: بحث قدرت دفاعی همانطور که در بحث قبلی اشاره کردم در حقیقت دیپلماسی قدرت بسیار مهم است. اگر این موضوع نبود، اگر رشد علمی در حوزه دفاعی نبود، اگر شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس هرگز امکان در برقراری مذاکره و دیپلماسی نبود.
آقای جهانگیری باید با مردم در این بخش با صداقت بیشتری سخن گفت. شما طوری حرف می زنید که یک طایفه خاصی هستند که فقط ظاهرا آنها درس خوانده، تخصص دارند، سیاست متوجه هستند.، بقیه تندخو هستند، کار بلند نیستند و اگر بیایند شما را ته جاده می روید. شما بهتر می دانید که من منتقد جدی دولتهای نهم و دهم بودم گفتم با تمام انتقاد.
دولت‌های نهم و دهم به محرومین رسید. امروز هم می‌گویم که به جوانها اعتماد کرد جوانهایی آورد که توانستند کارهای بزرگی در رشد علمی انجام بدهند. امروز روندی که در دولت شماست که نه شرایط جسمی افراد و نه شرایط فکری آنها دنبال تجارت خودشان هستند. فرصت را به دیگران بدهیم مطمئن باشید که بهتر از شما اداره خواهند کرد انشاءالله.
ما در دیپلماسی قدرت قبلا هم موفق بودیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۸:۰۲
قالیباف در نقد سخنان هاشمی‌طبا: سیاست خارجی یکی از مهمترین موضوع هر حکومتی است. دولت ها همانطور که به مسائل داخلی توجه دارند با توجه به اتفاقاتی که در جهان می افتد یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که اشراف داشته باشند. هم باید به قدرت و دیپلماسی توجه بکنیم، هم به دیپلماسی مذاکره و عمومی توجه کنیم و هم به دیپلماسی اقتصادی توجه کنیم. دولت مردم در سیاست خارجی خود در این شرایط موجود اولویت را به دیپلماسی اقتصادی داده است.
اگر دولت یازدهم امروز به حق می گوید من در دیپلماسی مذاکره موفق بوده ام دلیلش این بوده که ما در دیپلماسی قدرت قبلا ما موق بودیم این اقتدار را دشته ایم که آنها در دیپلماسی مذاکره پای مذاکره آمده اند.
یکی از اشکالات امروز ما در دولت این است که انسجامی در حوزه تجارت بین الملل نداریم این کار در وزارتخانه های مختلف توزیع شده است و اشکال دارد ما انشاءالله در برنامه مدون ماست که ما وزارت امور خارجه و تجارت بین الملل داشته باشیم با اولویت دیپلماسی خارجی برای همسایگان و کشورهای منطقه ما 400 میلیون نفر بازار منطقه ماست که باید به آن توجه کنیم و رویکردمان را نیز عوض کنیم کشور ما از ابتدا قبل و بعد از انقلاب رویکردش واردات است ما باید این را تغییر بدهیم به صادرات و همه سفارتخانه های ما در خدمت تجار و صنعتگران و کارافرینان ما و هر کدام از آنها نماینده فروش کالای ایرانی برای اشتغال و تولید برای جوانان عزیزمان باشند انشاءالله.
هم حقمان را از برجام بگیریم هم از 4 درصدی ها
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۷:۳۸
قالیباف در نقد سخنان رئیسی: تحریم و این قرارداد برجام موجود حتما یک سندی است که مورد احترام همه دولت ها خواهد بود و طبیعتا طرف مقابل هم مکلف است که به عهد خودش عمل کند. نکته ای که مهم است امروز در اجرای برجام چه کردید؟
نکاتی را آقای رئیسی بیان کردند در اجرای برجام آثارش برای مردم ما چه بوده؟ امروز از مردم وقتی سوال می کنیم ایا روزی که برجام در دستور کار بود معنی اش این بود که گشایشی در کار اقتصادی صورت می گیرد ولی این اتفاق مردم ما احضارشان این است که به درستی این اتفاق نیفتاده است.
من معتقدم اگر هم بخشی از اینها حل هم بشود باز مشکل مردم حل نمی شود چون اشکالات ما در سیستم اداره اجرایی دولت است این دولت با روش کاری که دارد با نگاهی که دارد که این نگاه را من توضیح دادم یعنی وقتی جلوگیری از قاچاق کالا و ارز می شود وقتی وارداتچی ها انجام می دهند وقتی به مردم ظلم می‌کنند باز دوباره این 4 درصدی ها بهره مند می شوند.
ما باید دو کار انجام می دهیم هم حق‌مان را از برجام بگیریم هم از 4 درصدی‌ها. برجام الان شده تا این تاریخش حداقل مرکز واردات اروپایی‌ها به ایران نگاه کنید چقدر کالا به ما فروخته‌اند، سودش برای 4 درصدی‌ها و زحمتش برای مردم مانده است.
آقای روحانی با لفظ بازی و بازی گری نمی توان مردم را فریب داد
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۷:۲۸
میرسلیم در سخنان پایانی: آقای روحانی صحبت از حقوق شهروندی کردند اما آقای روحانی وقتی وزیر شما مقابل خبرنگار قرار می‌گرد و ضبط صوت او را می‌گیرد این یعنی احترام به حقوق شهروندی؟ یکی از مدیران دولت شما به یکی دیگر می گوید بی شعور این یعنی حق شهروندی را رعایت کردن؟
باید حلم در مردمسالاری دینی در مقابل انتقاد اقلیت‌ها احزاب و گروه های مختلف و دلسوخته فراموش نشود. اجرای اصل هشتم قانون اساسی را در نظر بگیرید. قانونش هم نوشته شده است. به چه حقی دولت اجرا نمی‌کند؟ چرا تعطیل است؟ چرا اجرا نمی شود؟ فقط شعار دادن کافی نیست. امروز باید صادقانه پاسخگوی عملکردهای گذشته خود باشیم.
اگر بخواهیم مردم به طور صحیح تصمیم‌گیری کنند برای وعده های آینده که چه زیبا هم ترسیم می‌کنیم، ولی بر چه مبنایی گذشته ما چه بوده است. ما نباید نعل وارونه بزنیم. مردم قول و قرار دولت را شنیده‌اند اما عملکردهایش را هم دیده‌اند.
نتایج آن را با تحمل سختی در معیشت و رنج و تبعیض و اثار دردآور تخلف‌ها و رشوه‌ها و زیرمیزی‌ها لمس کرده و چشیده‌اند. امروز نمی‌شود با لفاظی بازیگری کنیم و مردم را فریب بدهیم. باید دقت و اهتمام داشته باشیم و واقعا عمل بکنیم. پذیرش انتقاد کار ساده ای نیست. این سعه صدری می‌خواهد که متاسفانه در دولت یازدهم بویژه شاهدش نبودیم.
قانون دسترسی به اطلاعات، آقای جهانگیری،‌ می‌گویید در دولت قبل تصویب شده تازه آیین نامه اش را تصویب کردید هنوز اجرا نشده یا ضعیف شده. دولت وظیفه اصلی و مهمش این است که اطلاعات را در خدمت مردم قرار دهد نه اینکه با انها رقابت کند. بسیاری از وزرای شما که کاسبند به نفع خود از اطلاعات استفاده می‌کنند.
ضمن اینکه وزیر هستند کاسب هم هستند. اینها راه‌های غلط استفاده از امکانات است. هر کس وارد دولت می‌شود باید سراپای وجود را برای خدمت بگذارد و کاسبی را فراموش کند.
به گونه ای صحبت نکنیم که امروز انقلاب مانع حقوق شهروندی است
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۷:۲۶
** قالیباف در نقد سخنان میرسلیم: آقای جهانگیری گفته اند، نقد نعمت است. هیچ شکی در این زمین نیست. بگونه ای هم صحبت نکنیم که فکر کنیم امروز انقلاب مانع حقوق شهروندی افراد است. بحث اقوام و مذاهب حتما همه از حقوق شهروندی برخوردارند و باید باشند. حالا نمی‌دانم منظور آقای روحانی چه بود.
من توفیقی که در پلیس داشتم چندین فرمانده در بالاترین رده ها حتی در کردستان را از اهالی اقوام عزیز کرد و اهل سنت فرمانده بودند و رشد یافتند به بالاترین درجات تا رده نیرو آمدند. امروز در شهرداری تهران از همه اقوام و ادیان و مذاهب مختلف هستند. امروز بیش از 13 درصد مدیران شهرداری بانوان‌اند، جوانان‌اند. مانعی در این نیست و حتما می شود استفاده کرد.
ما در "دولتِ مردم" موظفیم اختیارات را هم به اینها منتقل کنیم و بر اساس شایسته سالاری به کار بگیریم. امروز دانشگاه‌های ما جناب آقای روحانی در دولت شما هم سیاسی نشدند. امروز سیاسی نیست دانشگاه های ما. باید به این توجه کرد. مهم این است که اگر تمرکز‌زدایی هم انجام بدهیم و اختیارات را به خود مردم در استان و شهرستان با هر قومیت و گرایش و سلیقه ای خودشان تصمیم بگیرند.
با وزیر واردات چی مشکلات فرهنگیان حل نمی شود
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۷:۰۸
قالیباف در ادامه مناظره: نکات خوبی را عزیزان مطرح کردند. بله پژوهش در کشور دچار مشکل است. حتماً تجهیزات دچار مشکل است، وسایل کمک آموزشی دچار مشکل هستند. معیشت معلمان دچار مشکل هستند. بازنشستگان معلمان دچار مشکل هستند. حق‌التدریسی‌ها وقتی که سال می‌گذرد پول حق‌التدریسی‌شان را نمی‌گیرند. من این‌ها را قبول دارم.
اما من متعجبم جناب آقای روحانی! من درد مردم را می‌گویم اخلاق را رعایت نمی‌کنم، جنابعالی یک کسی را می‌گویید که پاسخگوی همین مشکلات است.
دولت ۴ درصدی‌ها، ویژه‌خواری‌ها برای همین است. دلال‌چی‌ها مشکلات گرانی را درست می‌کنند. قاچاق کالا و ارز بیشترین مشکل را ایجاد کرده است.
وزیر آموزش و پرورش ما می‌رود لباس بچه از کشور ایتالیا می‌آورد! شما فکر کردید اقتصاد ما درست می‌شود؟
چون آقای جهانگیری این را گفت می‌گویم؛ درد اینجاست که دختر وزیر بیکار است، مظلوم است و برود این کار را انجام دهد. تکلیف بقیه مردم چیست؟ بقیه مردم هم می‌توانند این کار را کنند؟
من قضاوت نکردم که این جرم است یا خیر، این کار با قوه قضاییه است. اصل این کار خطاست برای یک جامعه فرهنگی که این وضعییت معیشتی معلمان و اساتیدشان باشد که خانواده‌ای خواهش می‌کند که دخترم را شیفتش را عوض کنید چون چادر نداریم.
علتی که به محرومان رسیدگی نمی‌شود همین است، علت اینکه در صندوق ذخیره این اتفاق می‌افتد همین است. چگونه می‌خواهند اینها مشکلات را حل کنند؟
ما حقوق بگیر ۵۷ ، ۱۰۰ و ۲۰۰ میلویونی را می‌گوییم ذخیره انقلابند، واردات‌چی را می‌گویند مظلوم‌اند و وقتی که اینها را می‌گوییم می‌گویند قالیباف بداخلاق است.
امیدوارم مردم ما به گونه‌ای عمل کنند که همه رویه‌ها را به آن آرمان‌های بلند امام مهربانی‌ها برگردانیم.
روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر باید پاسخگو باشد
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۷:۰۱
رئیسی در پاسخ به قالیباف: ما 6 کاندیدا اینجا حضور پیدا کردیم برای تضارب برنامه‌های‌مان تا مردم به نتیجه برسند. این حق مردم است به نتیجه برسند در مورد برنامه‌ها. بحث‌های دیگری که حق مردم را در این رابطه ضایع کند ما به هیچ عنوان قبول نداریم. نکته‌ای که الان مورد بحث است مسئله رشد علمی در کشور است رشد علمی در کشور متاسفانه شتاب علمی در این چند سال به شدت کم شده است.
شورای عطف تشکیل نمی‌شود برنامه‌ریزی برای جذب دانشجو استاد برنامه درسی به نحوی که کاملا متناسب با اقلیم‌های مختلف باشد وجود ندارد یک میلیون حداقل دانشجویی است که امروز مدرک تحصیلی دستش است کار ندارد تحریم علمی بیش از تحریم اقتصادی بر دانشگاه‌های ما اثر گذاشته است. فرهنگیان ما مشکل دارد.
وقتی خبری می‌شنویم صندوق فرهنگیان به یغما برده شده از سوی متخلفان 8 هزار میلیارد به نحوی که هر فرهنگی 8 میلیون سهم دارد این به شدت عذاب دارد؛ چگونه است که فرهنگیان مشکل داشته باشند در زندگی اما عده ای به یغما ببرند این صندوق را. امروز بیکاری دانشجو مهمترین مشکل ماست، عدم رشد علمی مشکل اصلی ما. آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور مستقر 4 ساله این سوالات را پاسخ دهد.
ارزش لباس های وارداتی دختر وزیر 200 میلیون بوده است
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۵۹
جهانگیری در پاسخ به قالیباف: فکر می‌کنم این سوال از جهات مختلفی مهم بود به آن پرداخته نشد. توسعه علمی کشور دو کانون اصلی دارد آموزش و پرورش که به آن باید صورت جدی توجه شود هم سند تحول و معیشت فرهنگیان معلمان تاثیرگذارترین قشر هستند در دولت یازدهم دریافتی حقوق فرهنگیان به 2 میلیون و 850 هزار تومان رساندیم اما وضع معیشتی آنها مناسب نیست باید جدی کار کرد.
دانشگاه باید محیط امن باشد. باید به دانشجویان توجه شود توسعه علم و فناوری توسعه اصلی آنها دانشگاه‌ها است ما دانشگاه‌ها را به مراکز صنعتی کشور وصل کردیم و اما در مورد مسئله‌ای که قالیباف گفتند چون علاقه نداشتم این موضوع مطرح شود من تا روز چهارشنبه فکر می‌کردم وزیر دیگری این مسئله برایش اتفاق افتاده، در چهارشنبه مشخص شد وزیر آموزش و پرورش است.
یک دختری این وزیر دارد فوق لیسانس داشته، بیکار بوده و کار واردات انجام داده است؛ فقط 200 میلیون تومان کل ارزش این لباس‌های بوده که وارد کرده است. یک باره کلانتری می‌رود و می‌گیرد و این می‌شود موضوع مصاحبه معاون قوه قضائیه و کاندیدای ریاست جمهوری.
در آموزش و پرورش به تربیت کمتر توجه می کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۵۸
هاشمی طبا در پاسخ به قالیباف: من به خودم تذکر می دهم اگر سوالی از من بشود همان سوال را پاسخ بدهم و احیانا از حاشیه رفتن از سوال خویشتنداری کنم. در مورد آموزش و پرورش فکر می‌کنم سندی به نام آموزش و پرورش و سند 14.4 چنانچه به آن عمل شود آموزش و پرورش ما و آموزش عالی ما متحول می‌شود.
ما در آموزش و پرورش به امر تربیت کمتر توجه داریم یعنی عمل به جوارح و تربیت در کنار آموزش و این نقصی است که همواره در آموزش و پرورش ما وجود دارد. یک نقص در قانون داریم و آن اینکه اعضای علمی دانشگاه‌های می توانند شغل دوم داشته باشند.
در حالی که اعضای علمی دانشگاه‌ها باید فقط کارشان دانش، پژوهش و راهنمایی دانشجویان باشد. اگر دانشگاه‌های ما دقت بیشتری بکنند و دانش آموختگان ما مدارج تحصیلی را با مراتب عالی بگذرانند نتیجه بهتر می‌شود. چطور ممکن است یک نفر پزشک شود مثلا با نمره 12 قبول شود یک نفر مهندس سازه شود با نمره 12 قبول شود. دانشگاه تربیت ما مرکز تربیت کاردهای کشور است که در این مورد باید دقت شود.
ما الان یک هنرمند داریم از دعای ربنایش ممانعت می کنیم
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۵۶
روحانی در نقد سخنان قالیباف: ما اگر می‌خواهیم مسئله فرهنگ جامعه را و آموزش را بالا ببریم باید به زیربناهای آن توجه کنیم. اولین زیربنا اخلاق است. اخلاق از اینجا منشا می‌گیرد که حق الناس را مراعات کنیم. حقوق مردم را نباید زیر پا بگذاریم. فرض کنیم فردی تخلف کرده آن کسی که باید بگوییم که متخلف است کیست؟ آیا در نهایت محکمه است یا خیر؟ اگر بناست که محکه بگوید چطور آقای قالیباف در مصاحبه قبل از محکمه به وزیر اتهام می‌زند ناروا. اگر می‌خواهیم در جامعه تحقیق و علم جلو برود باید آزادی باشد.
اگر آزادی نباشد، چطور جوانان ما می‌توانند به پیشرفت اساسی برسند. وقتی در شیراز یک نماینده مجلس را دعوت می‌کنند و دوستان خود شما مانع می‌شوند و در خیابان با آجر حمله‌ور می‌شوند. کسی که فرزند آیت الله مطهری است آیا در چنین جامعه‌ای می توانیم تعالی و دانشگاه آزاد داشته باشیم.
باید در جامعه شرایطی بوجود بیاید که شکوفایی ایجاد شود. الان می‌گذاریم افرادی که صاحب فرهنگ هستیم از استعدادشان استفاده شود. ما الان یک هنرمند داریم از دعای ربنایش ممانعت می کنیم و چطور می توانیم از تعالی و پیشرفت داشته باشیم.
در دولت قبل طرح هواپیمای ملی پیش بینی شده بود
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۵۱
میرسلیم در پاسخ به سخنان قالیباف: کیفیت آموزش به جایگاه معلمان بر می‌گردد. معلمان در شرایط بسیار ناهنجاری به سر می‌برند.
با این معلمان چطور می‌توانیم آموزش و پرورش را ارتقا دهیم. با یک مقالاتی که در روزنامه‌ها و مجلات خارجی پخش می‌شود؟
در کشور ما در شرایطی که متاسفانه بحران رکود تورمی هست جز با تقویت پژوهش نمی‌توان به مسائل پرداخت، و راه حل‌ها باید راه حل علمی باشد.
در دولت قبل نزدیک ۵۰ طرح پژوهشی پیش‌بینی شده بود که یکی از آنها طرح هواپیمای ملی بود.
متاسفانه در دولت یازدهم همه تعطیل شدند. و خوشحال می‌شویم که هواپیما وارد می‌کنیم و جشن می‌گیریم؟
مشکلات ما در حوزه اقتصادی به حوزه فرهنگ و تربیت بر می گردد
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۴۹
عرض تسلیت دارم به مناسبت حادثه تلخ معدن در استان گلستان و عرض تسلیت دارم به همه آسیب دیدگان ملت عزیزمان. موضوع فرهنگ یکی از موضوعات مهم جوامع است بدون شک و دو نگاه در حوزه مسائل فرهنگی می‌تواند وجود داشته باشد، یک نگاه بدبینانه به جامعه و یک نگاه خوشبینانه. در نگاه بدبینانه اینکه یک نگاه قیم مابانه و بسته و کنترل و نظارت شدید بر موضوعات فرهنگی و یک نگاه هم خوشبینانه است؛ نگاه خوشبینانه بر این مبناست که ما اصل را بر آگاهی بخشی برای مردم‌مان در نظر بگیریم که آنها بتوانند با توانمندسازی و با خود مردم و نهادهای مردمی در این زمینه بتوانند ایفای نقش کنند.
آموزش و پرورش می‌تواند مهمترین اساسی ترین بخش باشد که در این بخش تاثیرگذار باشد اگر درست عمل کند آثار مثبتی دارد منفی عمل کند آثار بیشتری دارد امروز هم مشکلات ما در حوزه اقتصادی واقعا ریشه آن بر می‌گردد به حوزه فرهنگ و تربیت.
اجازه می خواهم به حادثه ای این هفته اتفاق افتاد. یک محموله کشف شد که قوه قضائیه اعلام کرد که چند تن پوشاک بود در یک ویلایی کشف شد که متعلق به یکی از وزرا بود این پرونده بررسی شد ظرف دو روز و به صورت فشرده. سوال این است که در یک وزارتخانه ای که آموزش و پرورش است و مسئولیت دارد وقتی می بینیم این رفتار به گونه ای است که دارد واردات غیرضروری انجام می شود
مناظره دوم؛ آیا روحانی و جهانگیری بازهم بی اخلاقی می کنند؟
قالیباف اولین نامزدی که پشت تریبون رفت
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۴۱
قالیباف به عنوان اولین نامزد انتخابات ریاست جمهوری پشت تریبون مناظره قرار گرفت که سوال وی این بود: چگونه مي‌توان برشتاب رشد علمی و كيفيت آموزش افزود و جايگاه علمی كشور را افزايش بخشيد؟
مناظره دوم؛ آیا روحانی و جهانگیری بازهم بی اخلاقی می کنند؟
شماره صندلی نامزدها مشخص شد
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۶:۰۳
قرعه کشی محل نشستن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و بر این اساس، اسحاق جهانگیری در صندلی شماره 1، سید ابراهیم رئیسی در صندلی شماره 2، محمد باقر قالیباف در صندلی شماره 3، سید مصفی میرسلیم در صندلی شماره 4، حسن روحانی در صندلی شماره 5 و سید مصطفی هاشمی طبا هم در صندلی شماره 6 می‌نشند.
مناظره دوم؛ آیا روحانی و جهانگیری بازهم بی اخلاقی می کنند؟
مناظره دوم؛ آیا روحانی و جهانگیری بازهم بی اخلاقی می کنند؟
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها