از غیبت اعضای شورای شهر تا سهمیه استان‌ها در کابینه دوازدهم

کد خبر: 678768

اگرچه تا اندازه‌ای تب انتخابات ریاست‌جمهوری فروکش کرده است اما ظاهرا انتخابات شورای شهر و روستا به این زودی، دست از سر فضاهای مختلف رسانه‌ای و سیاسی استان‌ها برندارد.

سرویس سیاسی فردا: با گذشت حدود دو هفته از انتخابات هنوز ترکش آن در فضای رسانه‌ای کشور وجود دارد. اگرچه تا اندازه‌ای تب انتخابات ریاست‌جمهوری فروکش کرده است اما ظاهرا انتخابات شورای شهر و روستا به این زودی، دست از سر فضاهای مختلف رسانه‌ای و سیاسی استان‌ها برندارد.
شیکه اطلاع زسانی رهیاب به مسئله انتخابات شورای شهر اهواز پرداخت. انتخاباتی که تا اندازه‌ای پرحاشیه شده بود اما خادمی عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان خوزستان در خصوص انتخابات شورای شهر اهواز و جوسازی‌ها گفت:در برگزاری انتخابات شورای شهر اهواز اتفاق خاصی رخ نداد.
البته این رسانه در گزارش دیگری به بازار صادرات خرمای خوزستان پرداخت و نوشت: گرچه خوزستان عنوان نخستین صادرکننده خرما در کشور را به خود اختصاص داده اما خرماهای خوزستان از طریق بندرعباس به امارات و از طریق اماراتی‌ها در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.
به گزارش رهیاب، بنا بر آمار منتشر شده عمده خرماهای خوزستان بدون استفاده از صنایع جانبی به خارج از کشور صادر می‌شود که البته با توجه به نبود بسته بندی مناسب این خرماها از طریق بندر عباس به امارات صادر می‌شود و اماراتی‌ها با تغییر بسته بندی این خرما را با نام خود در بازارهای جهانی می‌فروشند. اما با این حال هنوز هم 25 هزار خوزستانی به صورت مستقیم از طریق نخلستان‌ها و تولید خرما ارتزاق می‌کنند و این موضوع نشانگر اهمیت این محصول در ایجاد اشتغال برای خوزستانی‌ها است.
اما مرصاد نیوز برای آنهایی که کنسرت دغدغه‌شان است گزارشی تهیه کرده است که قابل توجه است. این رسانه کرمانشاهی سراغ یک هنرمند رفته و پای درد دل های او نشسته است. این هنرمند کرمانشاهی می‌گوید: هنرمندان بومی این شهر توان اجرای کنسرت را در شهر خود ندارند زیرا اجاره تالار وهزینه ها بالاست و در صورت اجرا احتمال متضرر شدن هنرمند زیاد است. وی در ادامه صحبت خود نیز به موضوع مهمی اشاره می‌کند و می‌گوید: در این بین فقط هنرمندان تهرانی مجال می یابند که به اجرای تکرار مکررات خود در این شهر بپردازند و هدف آنها هم اشاعه موسیقی درست نیست بلکه هدف کسب درآمد بیشتر از طریق فروش بلیط هاست. البته انجمن موسیقی کرمانشاه نیز از این سود فروش بلیط ها بی نصیب نخواهد ماند.
اما اگرچه انتخابات شورای شهر به موضع فراگیر در رسانه‌های مختلف تبدیل شده است اما ظاهرا موسسه آرمان نیز کم از اخبار انتخابات ندارد و به نوعی از شهر و استانی را متاثر کرده است. ایلام بیدار در این زمینه می‌نویسد: وقتی برای یک دستفروش ساده بارها بازرسی،صورت ميگيرد، چگونه است که یک موسسه با این همه گردش مالی سالهاست فعالیت میکند و بانک مرکزی اعلام ميکند فاقد مجوز است؟!
اما دنانیوز در یادداشتی به انتقاد از سو استفاده‌ی سیاسی از جایگاه نمازجمعه می‌پردازد. نویسنده با اشاره ائمه جمعه تهران و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رویه جهتگیری سیاسی و جناحی این عزیزان را برخلاف نظر رهبر انقلاب می‌داند و می‌نویسد: شاید در تریبون نماز جمعه از جناح خاص(اصولگرایی) حمایت نشود، امّا عملا برخی مسئولان این شورا و ائمه جمعه، تریبون و رئیس ستاد برخی کاندیداها چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه ریاست جمهوری شدند.
رویش نیوز در گزارشی به گزینه‌های محتمل برای سکانداری شهرداری اصفهان پرداخته است. در فهرست منتشر شده از سوی رویش نیوز نام‌های جالبی به چشم می‌خورد مثل مهدی جمال‌نژاد که از لحاظ سیاسی با شورای منتخب اصفهان متفاوت است و از سوی دیگر مرتضی مبلغ که معاونت سیاسی وزیر کشور اصلاحات را درکارنامه خود دارد و البته عدم صلاحیت برای حضور در انتخابات مجس دهم را نیز باید به این کارنامه اضافه کرد.
آناج نیز در گزارشی با عنوانِ خدمت به‌ خلق‌الله به شرط استمرار مسئولیت! به تعطیلی یک ماهه‌ی شورای شهر تبریز پرداخته است. این پایگاه خبری می‌نویسد: اینکه چرا همزمان با اعتراض کاندیداها به نتایج انتخابات شورا، اعضاء مغلوب نیز با جلسات شورا قهر کرده‌اند، مقوله‌ای عجیب و در عین حال غیرقابل توجیه است.
اگر هم در روند برگزاری انتخابات و شمارش آراء تخلفی صورت گرفته باشد، این دلیل نمی‌شود اعضاء شورا را به تعطیلی بکشانند و موجب گردند در پیشبرد کارها اختلال ایجاد شود. چنانچه کاندیداهای معترض معتقدند در حق‌شان اجحافی شده و مسئولین اجرایی به آراء مردم دست‌درازی کرده‌اند می‌توانند این موضوع را با ارائه اسناد و مدارک پیگیری نمایند اما در کنار این امر باید به وظیفه‌ی نمایندگی‌شان نیز عمل کنند.
پایگاه خبری شاخص نیز در گزارشی به تخریب باغ‌های قزوین می‌پردازد. در مطلع این گزارش نوشته شده است: مجموعه باغاتی در اطراف شهر قزوین وجود دارد که علاوه بر اهمیت آن به عنوان میراث فرهنگی، به عنوان سپر دفاعی منطقه در برابر ریزگردها و آلاینده‌ها و کمربند سبز و ریه تنفسی شهر قزوین عمل می‌کند و شهروندان استان از نظر زیست محیطی به آن وابسته هستند. متاسفانه این باغات سنتی به جای آن‌که مورد حفاظت قرار گیرد، با اتخاذ رویکرد غلط مدیران شهری به شدت مورد تخریب و تهدید قرار گرفته است.
در انتهای مطلب نیز به نقل باغدار نمونه استان قزوین می‌نویسد: از دولت انتظار داریم دست واسطه گران و دلالان را بر روی تولید کنندگان و باغداران کوتاه کند و با فراهم کردن شرایط صنایع تبدیلی سبب شود تا کشاورزان بتوانند به طور مستقیم محصولات خود را به دست بازار و حتی مصرف کنندگان برسانند.
اما شیرازه به دنبال سهمیه استان فارس از کابینه دوازدهم رفته است. این پایگاه خبری در گزارشی با عنوان سهم اندک فارسی ها در کابینه کارگزاران و اعتدال با وجود آنکه غیرمستقیم به دنبال افزایش تعداد استان فارسی ها در کابینه شده ، نوشته است: توانمند بودن استان فارس از حیث نیروی انسانی تقریبا بر همگان آشکار شده اما آنچه که مسلما است دولت باید خارج از نگاه قومیتی و استانی شایسته سالاری را ملاک انتخاب قرار دهد، معیاری که در سالهای گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها