حضور سران و مقامات بین المللی در بهارستان / در صورت نقض برجام توسط کشورهای مقابل با برخورد یکپارچه دولت و ملت ما مواجه خواهند شد

کد خبر: 706976

مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

حضور سران و مقامات بین المللی در بهارستان / در صورت نقض برجام توسط کشورهای مقابل با برخورد یکپارچه دولت و ملت ما مواجه خواهند شد
سرویس سیاسی فردا: مراسم تحلیف حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود ملی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
تصاویر مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را اینجا ببینید
عزت و شرف امروز ما مدیون خون شهدا است
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۸:۰۱
حسن روحانی در مراسم تحلیف دوازدهم که در ساختما مجلس شواری اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: ملت بزرگ و شریف ایران، رؤسای محترم جمهور، نخست‌وزیران، معاونان و نمایندگان ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان محترم شورای اسلامی و اعضای محترم شورای نگهبان، اعضای محترم دفتر مقام معظم رهبری و همه مسئولان لشگری و کشوری، در آغاز سخنم ضمن یاد بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی در برابر آنان سر تعظیم فرود می‌آورم و ایام ولادت امام رضا را تبریک می‌گویم.
وی افزود:‌ امروز 14 مرداد است و ملت ایران در انتخابات 96 حماسه‌ای نو آفرید. نهضت مشروطه در ایران پیروز شد و این نخستین قیام مردم آسیا برای آزادی‌خواهی در این قاره بود. امروز دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران آغاز می‌شود و از آن زمان تاکنون عالی‌ترین مقام توسط مردم انتخاب می‌شود.
روحانی گفت:‌ملت ایران با زبان رأی خود گفتند که چه می‌خواهند و با رأی مجدد خود رویدادی حماسه‌ساز را انتخاب کردند و دولتی بر سر کار آمد که 4 سال در مرکز آزمون قرار داشت.
وی ادامه داد: ما باید پاسخگوی مردمی باشیم که با رأی خود به دولت اعتبار بخشیدند. این انتخابات حاصل یک بلوغ سیاسی و اجتماعی بود. منتخب ملت باید به درستی بداند که از میان چه آرائی بر آمده است. اگرچه مسئولیت من برخواسته از آراء اکثریت مردم است اما من مکلف به احقاق حقوق همه ملت هستم و این مهم بدون همکاری همه ارکان نظام و ملت دست‌یافتنی نخواهد شد.
روحانی تصریح‌کرد:‌ ما دولتی هستیم که چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی که صلح را ترجیح به جنگ می‌دهیم ما پشتیبان نیروهای مسلح خود هستیم اما بزرگترین سلاح ما رأی ملت است. صلح ما به سلاح ما و سلاح ما به صلح ما. بدون پشتوانه و رأی ملت، حمایت مقام معظم رهبری، مجلس و نیروهای مسلح برجام به فرجام نمی‌رسید و ادامه نمی‌یافت و نقض برجام با واکنش همه جانبه ملت روبرو خواهد بود.
وی تاکید کرد: باید بدانیم همه ما در این دریای طوفانی یک کشتی و یک کشتی‌بان داریم، توفیقات کشور از جمله استقلال، امنیت، توسعه، توان دفاعی، نفوذ در قلوب مردم منطقه و ارتقاء موقعیت کشور نتیجه حکمت، مصلحت در سیاست خارجی بوده است.
در چهار دهه گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در انقلاب حاصل شد از جمله بهبود قابل توجهی در زندگی مردم در مناطق دوردست امروز سطح آموزش و بهداشت از استانداردهای مناسبی برخوردار است.
روحانی با بیان اینکه از جمله دستاوردهای دولت یازدهم ثبات اقتصادی به ویژه نرخ ارز، کاهش نرخ تورم، دستیابی به بیش از 600 هزار شغل، باز پس‌گیری سهم نفت ایران در بازارهای جهانی است، افزود:‌ در حوزه رفاه اجتماعی گام‌های بزرگی برای مردم برداشته شده به ویژه در حوزه سلامت می‌توان به بیمه همگانی اشاره کرد. در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات تحولاتی ایجاد شده از جمله اینترنت پرسرعت و دستیابی به فضای مجازی به بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
در صورت نقض برجام توسط کشورهای مقابل با برخورد یکپارچه دولت و ملت ما مواجه خواهند شد
رئیس‌جمهور یادآور شد:‌در عرصه سیاست داخلی دولت یازدهم موفق به ارائه حقوق شهروندی شد. ما در کشور با بحران‌هایی همچون آب، محیط زیست و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنیم.
وی تاکید کرد:‌برنامه‌های دولت دوازدهم براساس همان شعارهای انتخابات مبتنی بر آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت است.
روحانی خاطرنشان کرد:‌ دولت دوازدهم دست خود را برای همکاری به سوی همه ارکان کشور و جریان‌های سیاسی و اجتماعی دراز می‌کند. امروز می‌توان با وجود اختلاف نظرها با یکدیگر همفکری کنیم و با هدایت و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به یک نظر واحد در همه عرصه‌ها برسیم. ما تحریم‌های گذشته را با کمک یکدیگر علیرغم موج فشارهای خارجی عبور کردیم و وحدت کلمه رمز پیروزی ما بوده است.
وی ادامه داد:‌از حضور میهمانان خارجی تشکر کرده و خط مشی کشور ما همواره تعامل سازنده با کشورهای منطقه‌ای و نیز بین‌المللی بوده است. افزایش سطح همکاری با کشورهای همسایه و دوست در گرو تعامل سازنده می‌باشد. براساس این رویکرد در 4 سال گذشته اقدامات مهمی در سیاست خارجی صورت گرفته است از جمله حل و فصل مسائل هسته‌ای و رفع تحریم‌ها و جلوگیری از تصویب منشور 7 سازمان ملل از دستاوردهای دولت بوده است.
رئیس‌جمهور گفت:‌بدعهدی‌های آمریکا به تهدید و تحریم غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را برای جهان و تمامی کشورها به اثبات رسانده است.
جمهوری اسلامی ایران آغازگر نقض برجام نخواهد بود. ملت ایران ثابت کرده است که احترام را با احترام و تهدید و تحریم را با اقدام متقابل به مثل انجام خواهد داد. آمریکا در صورت نقض برجام با اقدام متقابل ملت ایران روبرو خواهد شد. آنان که قصد پاره کردن برجام را دارند بدانند که طومار عمر سیاسی خود را با پاره کردن برجام، پاره خواهند کرد.
روحانی افزود:‌ امروز روزگار رونمایی از مادر بمب‌ها ومادر تحریم‌ها نیست، بیاییم از مادر مذاکرات رونمایی کنیم. در این روز اعلام می‌داریم که دولت جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با همسایگان و کشورهای دوست هیچگونه محدودیتی جهت تعامل سازنده ندارد.
رئیس‌جمهور تصریح‌کرد:‌ کشور ایران هیچگونه محدودیتی جهت همگرایی منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد. ما دست دوستی به سمت همسایگان خود دراز می‌کنیم. تنها راه ریشه‌کن کردن تروریسم اعتماد به مردم و همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌باشد.
روحانی با بیان اینکه حل بحران سوریه و یمن و بحران‌های منطقه‌ای از این دست جز با مذاکره و نشست‌های منطقه‌ای حاصل نخواهد شد، گفت:‌ حل بحران‌های منطقه مثل سوریه و یمن جز با توقف جنگ و خشونت، رساندن کمک‌های انسانی و مذاکره سوری-سوری و یمنی-یمنی امکان‌پذیر نیست.
به میهمانان گرامی ایران عرض می‌نمایم که جمهوری اسلامی ایران که از امن‌ترین کشورها در منطقه و دارای نظامی مردم‌سالار به همراه موقعیت مناسب جغرافیایی همراه است آماده همکاری با کشورهای دوست و همسایگان است.
روحانی ادامه داد:‌ امیدوارم این مراسم و حضور شما رهبران و مسئولان عالی‌رتبه، آغازی دوباره جهان همکاری برای ثبات بیشتر در منطقه باشد.
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۳۵
تحلیف
فیلم ادای سوگند حسن روحانی در مراسم تحلیف
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۳۵
رئیس جمهور سوگند یاد کرد
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۳۴
دکتر حسن روحانی با حضور در جایگاه در برابر قرآن کریم سوگند یاد کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
من به عنوان رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشم و همهٔ استعدادها و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که برعهده گرفته‌ام به کار گیرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق، پشتیبانی از حق و عدالت، گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودکامگی بپرهیزم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کنم. در حراست از مرزها و استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزم و با استعانت از خداوند و پیروی از پیامبر اسلام و ائمه اطهار علیهم السّلام، قدرتی را که ملت به عنوان امانتی مقدس به من سپرده است، همچون امینی پارسا و فداکار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.
حضور همیشه درصحنه مردم باعث حیات مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی شده است
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۳۰
پس از سخنرانی رئیس مجلس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برای سخنرانی در جایگاه ناطقان حاضر شد.
رییس قوه قضائیه گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علیرغم توطئه های دشمنان با حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده است.
آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه عصر امروز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اظهار کرد: بر خود لازم می دانم از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری که جمهوریت نظام را به رخ عالم کشیدند و به دشمنان کینه توز نشان دادند که با اعتقاد راسخ پای انقلاب خود ایستاده اند، تشکر کنم.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان با حضور مردم به حیات مقتدرانه و عزت مندانه خود ادامه می دهد و مسئولان بر اساس اصل ششم قانون اساسی، مستقیم یا غیرمستقیم در مسند خدمت قرار می گیرند.
آملی لاریجانی ادامه داد: من به عنوان رییس قوه قصاییه جمهوری اسلامی ایران اعلام می کنم که جمهوری اسلامی امروز با اتکا بر آموزه های مترقی دینی و تمدن غنی خود توانسته، سکاندار مظهر مردم سالاری در منطقه و جهان باشد.
وی تصریح کرد: فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی، فلسفه ای دقیق هم از نظر هستی شناسانه و از هم جهات معیاری و ارزشی است و همچنین از پارادوکس های نظام های لیبرال دموکراسی خالی است.
آملی لاریجانی اضافه کرد: قانون اساسی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است. با تحلیف در این مجلس باشکوه دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می شود. متن سوگندی که رییس جمهور یاد می کند بسیار مهم و قابل توجه است و از جمله اموری که به واسطه این متن به آن ملتزم می شود، پاسداری از مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور است.
وی تاکید کرد: پاسداری از مذهب، نظام و قانون اساسی کشور لوازمی دارد. اصول قانون اساسی اصولی مهم و مترقی است که با خبرگان قانون اساسی تدوین و رای ۹۸ درصدی به تایید قاطبه مردم رسیده است.
رییس دستگاه قضا اظهار کرد: بنیادی ترین اصل قانون اساسی نگاه توحیدی است که در سراسر این میثاق ملی حضور دارد و به خصوص در اصل دوم به آن تصریح شده است که جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر ایمان به خدای یکتا، لا اله الا الله و اختصاص حاکمیت و لزوم تسلیم در برابر امر اوست.
وی ادامه داد: نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی می گوید که از هیچ قدرتی جز خدا نترسید. نگاه توحیدی است که می گوید باید عزت را نزد خدا جست. نگاه توحیدی است که می گوید هدف از حکومت رشد انسان ها در حرکت به سوی خداست. نگاه توحیدی است که انسان را به سوی عدالت فرامی خواند و همین نگاه توحیدی است که بندها را از جان آدمی باز و وی را به آزادی دعوت می کند.
آملی لاریجانی خطاب به رییس جمهور گفت: ببینید که تلاش های شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید که هر قدمی در این طریق بردارید، آحاد مردم و مسئولان نظام حامی و همکار شما خواهد بود و اینجانب نیز به عنوان رییس قوه قضاییه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد دریغ نخواهم کرد. امروز نظام اسلامی ما نیازمند مجاهدت های خالصانه آحاد ملت و خصوصا مسئولان متعهد کشور است.
مجلس از دولت برای رفع موانع تولید حمایت می کند
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۲۴
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز شنبه 14 مرداد 96 و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم ضمن خوشامدگویی به میهمانان حاضر در این مراسم از جمله رؤسای جمهور کشورهای ارمنستان، عراق، کره شمالی، مولداوی، زیمبابوه، افغانستان و پادشاه لسوتو، رؤسای مجالس کشورها، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دیگر مقامات شرکت کننده داخلی و خارجی، با اشاره به اینکه امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه در بیش از 110 سال قبل است، گفت: در طی این مدت ملت ایران با همه دشمنی‌هایی که قدرت‌های بزرگ اعمال کردند و نظام مشروطه نتوانست به معنای واقعی پیاده شود اما ملت ایران از پای ننشست تا با برپایی انقلاب اسلامی به هدف خود نائل آمد.
وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور چشمگیر ملت بیش از 42 میلیون نفر و حدود 73 درصد واجدین شرایط در انتخابات نمایانگر آن است که در نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری اصل بی‌بدیل در حکمرانی است.
لاریجانی خاطرنشان کرد:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب ملت عزیز ایران در 36 انتخابات شرکت کردند که اولین انتخابات مربوط به انتخاب نظام جمهوری اسلامی بود که در آن 98 درصد رای به نظام جمهوری اسلامی دادند و پس از آن انتخاب مجلس مؤسسات یا خبرگان اول و بعد انتخابات مربوط به تائید قانون اساسی و پس از 10 سال ملت در انتخابات بازنگری پای صندوق‌های رای رفتند.
وی افزود: علاوه بر موارد فوق 12 انتخابات ریاست جمهوری و 10 انتخابات مربوط به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و 5 انتخابات مربوط به مجلس خبرگان و 5 انتخابات مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا نشانگر عمق نظام مردمسالاری دینی در کشور ماست.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از جانب دیگر شرکت بیش از 72 درصد مردم در انتخابات اخیر تعلق خاطر جدی ملت به نظام اسلامی و دخالت در سرنوشت خویش را نشان می‌دهد که از دوراندیشی پیشوای بزرگ ملت ایران حضرت امام خمینی (ره) حکایت دارد که با این تدبیر از استبداد در کشور جلوگیری و راه را برای چرخش نیروها فراهم کرد.
لاریجانی خاطرنشان کرد: اینک که در آستانه دور جدید دولت جناب آقای دکتر روحانی قرار داریم که هم تجربه 4 سال گذشته و هم تغییرات بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش مجاهدانه‌ای را برای حل مشکلات یک کشور ایجاب می‌کند.
وی افزود: در فضای آشفته منطقه خوشبختانه ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و تلاش‌های ارزشمند ملت در مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه در سال‌های آتی نوید می‌دهد و از طرفی راهنمایی‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پویایی اقتصادی و همچنین همکاری و هماهنگی سه قوه کشور زمینه‌های مساعدی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:مجلس شورای اسلامی از هر گونه اهتمام دولت در این جهت و رفع موانع تولید و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت خواهد کرد و امیدوار است دولت آینده در مواجهه با چالش‌های اصلی کشور با نگاه واقع‌بینانه به حل آنها بپردازد و رویکرد توسعه‌ای در همه بخش‌ها حتی در سیاست خارجی تبلور عینی یابد.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف قانونی خود هم در این امور مساعدت لازم را خواهد داشت و هم نظارت خواهد کرد که اقدامات دولت در چارچوب قوانین مخصوصا قانون برنامه ششم سامان یابد.
خانواده هاشمی در مجلس شورای اسلامی
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۲۲
عفت مرعشی، فاطمه هاشمی و محسن هاشمی از خانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور دارند.
۸ رییس دولت و ۱۹ رئیس مجلس مهمان ویژه مراسم تحلیف
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۲۰
8 رئیس‌جمهور و 19 رئیس مجلس در مراسم تحلیف حکم ریاست جمهوری حسن روحانی حضور خواهند یافت و در مجموع، در این مراسم بیش از 25 هیئت از آسیا و اقیانوسیه، 26 هیئت از کشورهای عربی و آفریقایی و 30 هیئت از اروپا و قاره آمریکا در مراسم تحلیف شرکت خواهند داشت.
غیبت ۳۶ نماینده در مراسم تحلیف
۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۱۷:۰۰
.مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم با حضور ۲۵۴ نفر از نمایندگان مجلس آغاز شد
بر اساس قانون اساسی، رییس جمهور منتخب مردم باید برای مراسم تحلیف در مجلس حاضر شده و با حضور رییس قوه قضاییه در کنار وی در جلسه علنی به مدیریت رییس مجلس و با حضور اعضای شورای محترم نگهبان، سوگند را ادا کند.
در این مراسم، علاوه بر رئیس و نمایندگان مجلس، مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری، میهمانانی از ده‌ها کشور دنیا در سطح رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، معاون رئیس‌جمهور، معاون نخست‌وزیر و وزرای خارجه و سایر وزرا حضور دارند.
در این مراسم، علی لاریجانی رئیس مجلس، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و حسن روحانی رئیس‌جمهور، سخنرانی خواهند کرد.
مراسم تحلیف حسن روحانی به طور زنده از شبکه‌های یک و خبر پخش می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها