آیا روحانی باید دوباره در مجلس سوگند بخورد؟

کد خبر: 707286

من دقیقا از اظهارات آقای الهام اطلاع ندارم. ایشان استاد حقوق است و ممکن است تصاویر تلویزیونی، ایشان را به اشتباه انداخته باشد.در جلسه دیروز همه ۶ حقوقدان‌ شورای نگهبان حضور داشتند. از سوی دیگر ۲ نفر از فقها نیز بودند.

آیا روحانی باید دوباره در مجلس سوگند بخورد؟
سرویس سیاسی فردا: چند سال پیش و در دوره اول اوباما در يك پديده كم سابقه، آقاى باراك اوباما برای دومین بار سوگند ریاست جمهوری یاد کرد که علت آن این بود که در جریان مراسم تحلیف در روز سه شنبه کلماتی در متن سوگند اشتباها ادا شده بود.
آیا روحانی مانند اوباما باید دوباره در مجلس سوگند بخورد؟
نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به اظهارات غلامحسین الهام عضو سابق شورای نگهبان درباره مخدوش بودن جلسه تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری عنوان کرد: من دقیقا از اظهارات آقای الهام اطلاع ندارم. ایشان استاد حقوق است و ممکن است تصاویر تلویزیونی، ایشان را به اشتباه انداخته باشد.در جلسه دیروز همه ۶ حقوقدان‌ شورای نگهبان حضور داشتند. از سوی دیگر ۲ نفر از فقها نیز بودند.
عضو سابق حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: از فقهای شورای نگهیان علاوه بر آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مدرسی هم در این مراسم حضور داشت و بنابراین از ۱۲ عضو شورای نگهبان، ۸ عضو آن در این جلسه حاضر بودند و قاعده اکثریت رعایت شده بود.قانون اعلام کرده که مراسم تحلیف باید با حضور اعضای شورای نگهبان برگزار شود و اشاره نکرده که حضور همه یا اکثریت الزامی است، ولی به نظر می‌رسد با حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان نظر قانون در این رابطه محقق شده است.
به نظر می رسد با توجه سخنان ابراهیمیان اتفاقی که برای اوباما افتاد برای روحانی نخواهد افتاد و لازم نیست وی دوباره سوگند خود را ادا کند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها