دیدار ولایتی با معاون وزیر امور خارجه دانمارک

کد خبر: 707436

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست اصولی ایران مبارزه با هر گونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولتهای قانونی و ملت های مظلوم منطقه است.

خبرگزاری مهر:رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست اصولی ایران مبارزه با هر گونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولتهای قانونی و ملت های مظلوم منطقه است.
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با معاون وزیر امور خارجه دانمارک دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار اظهار داشت: سابقه روابط دو جانبه ایران و فنلاند دارای تاریخی طولانی است و به نظر می رسد ضروری است ضمن حفظ روابط تاریخی، نسبت به توسعه آن به طور جدی اهتمام داشت و به خصوص در ارتباط با مسایل منطقه ای که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. وی گفت: کشورهای اروپایی ضروری است با اتخاذ سیاست های مستقل تر نقش فعال و مثبتی را داشته باشند چرا که هر نوع تغییری در این منطقه می تواند بر دیگر مناطق جهان اثر گذار باشد. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه باید تلاش کنیم تا صلاح و ثبات منطقه ای و جهانی برقرار شود و ایران در این زمینه هر گونه تلاشی را انجام داده است. ولایتی با اشاره به مبارزه با تروریسم تصریح کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مبارزه با هر گونه مظاهر تروریستی در منطقه و حفظ تمامیت ارضی دولتهای قانونی و ملت های مظلوم منطقه بوده است و در این جهت ایستادگی کرده است. وی ادامه داد: اگر این سیاست اصولی نبود، باید شاهد فجایع و نفوذ گروه های تروریستی از بسیاری از نقاط جهان می بودیم که صلح و ثبات جهانی را تهدید می کردند و در این زمینه آماده همکاری هستیم و امیدواریم همه کشورها با عزم و و اراده جدی در این خصوص گام بردارند. در ادامه این دیدار معاون وزیر امور خارجه دانمارک ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به ضرورت ادامه همکاری های همه جانبه دو طرف اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با پدیده تروریسم مواجه هستند که بخش عمده ای از این تهدیدات از منطقه خاورمیانه آمده است و همین موضوع زمینه همکاری ما با ایران را فراهم می کند و می تواینم از تجربیات موجود برای همکاری های دوجانبه استفاده کنیم. همچنین در این دیدار در خصوص توسعه همکاری های دو جانبه و به ویژه حوزه‌های اقتصادی و منطقه ای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها