بی‌توجهی به توصیه رهبری گیرافتادن در بازی آمریکا است

کد خبر: 707727

کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: متاسفانه برخی به قدری شیفته مذاکرات بودند که به توصیه های رهبری در قبال برجام توجهی نکردند و حال به تکاپو افتادند که در قبال اقدامات یکسویه آمریکا چه کار کنند.

خبرگزاری مهر:کارشناس ارشد مسائل منطقه گفت: متاسفانه برخی به قدری شیفته مذاکرات بودند که به توصیه های رهبری در قبال برجام توجهی نکردند و حال به تکاپو افتادند که در قبال اقدامات یکسویه آمریکا چه کار کنند.
سید هادی سیدافقهی کارشناس ارشد مسائل منطقه در خصوص تحریم های آمریکا علیه ایران با عنوان «مبارزه با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه» اظهار داشت: متاسفانه تیم مذاکره کننده ما آنگونه که رهبری بارها نصیحت فرموده و هشدار دادند نکات حقوقی و قانونی و کلماتی که در برجام قید شده را رعایت نکردند و توجهی به تذکرات رهبری معظم نداشتند، به این معنا که وقتی توافق امضا شد و نوبت اجرای عملی تعهدات فرا رسید ما شاهد بودیم که تمام تعهدات خود را تقدیم و پیش پرداخت کردیم، در حالی که سزاوار بود پس از برداشتن هر گامی منتظر برداشته شدن گام طرف مقابل می بودیم که به این شیوه اجرای تناظری می گویند که رعایت نشد.

وی گفت: آمریکا امروز به آنچه می خواست رسید و در حال بازی بُرد بُرد یک طرفه است و شاهدیم که استراتژی آنها در قبال ایران این است که مرتب در حال افزایش، تنوع و گستردگی تحریم ها علیه ما است و بعد از این، دو حالت برای ما پیش می آید؛ یا باید این تحریم ها را تحمل کنیم که فعلا اینطور است و با بازی با کلمات سر می کنند به این نحو که یک روز می گویند تحریم ها تجمیع شده، یکبار می گویند نقض فاحش تحریم ها رخ نداده در حالی که آمریکا چهار نعل در حال تاختن است و تحریم های سنگین تری را هر روز علیه نهادهای نظامی، بانک ها، شخصیت های حقیقی و حقوقی ما وضع می کند. سید افقهی با بیان اینکه در بُعد دیگر اگر ایران بخواهد پاسخ آمریکا را بدهد آنها می گویند ایران نقض برجام کرد و به این شیوه ما را از گردونه خارج می کند، تصریح کرد: با این روش مسیر برای تحریم های بیشتر باز می شود و شرکای اروپایی خود را قانع می کند که ایران بالاخره ناقض برجام شد، بنابراین در حال حاضر در یک شرایط بسیار حساس، پیچیده و خطرناکی قرار داریم و باید ببینیم که ما در قبال این بازی یکسویه آمریکایی ها چه کاری خواهیم کرد. کارشناس ارشد مسایل منطقه افزود: امروز هم آمریکایی ها بحث بی ثبات زایی ایران در منطقه را مطرح و حضور ما در سوریه و عراق را زیر سوال می برند و از طرفی آزمایش های موشکی ایران، تروریسم و حقوق بشر را هم در این قالب به جهانیان معرفی می کنند و اینها را در کنار بحث هسته ای ایران به عنوان موارد چالش زا و بی ثبات کننده منطقه از سوی ایران اعلام می کنند، در صورتی که سیاست های آمریکا در منطقه است که عامل افزایش تنش ها و خشونت ها است. وی گفت: با این اقدامات، آمریکا می خواهد آرای شرکای خود را همسو با رویکرد خودش کند. بنابراین ادعاهای آمریکایی ها کذب است و چه در کنگره و چه در کاخ سفید هستند کسانی که به آقای ترامپ می گویند که تاکنون ایران به برجام پایبند بوده است، از طرفی سخن راهبردی هم در دوران مذاکرات از حضرت آقا داشتیم مبنی بر اینکه بحث هسته ای بهانه است و اگر ما این را هم با طرف مقابل حل کنیم آنها بحث موشکی، حقوق بشر و یا حمایت از تروریسم به زعم خودشان را مطرح می کنند و اگر این را هم با آنها حل کنیم، می گویند چرا دین در حکومت شما دخالت دارد؟ دین باید از حکومت و قانون اساسی شما خارج شود. سید افقهی در پایان خاطرنشان کرد: لذا مقام معظم رهبری هدفگذاری این مباحث را به مسئولین گوشزد کردند، اما متاسفانه برخی به قدری شیفته مذاکرات بودند که به این فرمایشات توجهی نشد و الان به تکاپو افتاده اند که در قبال این اقدامات آمریکا چه کاری باید انجام دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها