واکنش آیت‌الله شب زنده‌دار به اظهارات عجیب برخی مسئولان

کد خبر: 771216

عضو فقهای شورای نگهبان نسبت به اظهارات نادرست برخی مسئولان واکنش نشان داد و تاکید کرد: ما نسبت به عقاید شیعه و آنچه که در شیعه مسلم است با احدی رودربایستی نداریم.

واکنش آیت‌الله شب زنده‌دار به اظهارات عجیب برخی مسئولان

باشگاه خبرنگاران جوان: آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان امروز در درس خارج فقه خود که در دارالتلاوه مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به اظهارات نادرست برخی مسؤولان واکنش نشان داد و گفت: گاهی در سخنان بعضی از بزرگان حکومت کلماتی گفته می شود که برای جامعه شیعه به ویژه حوزه علمیه قابل تحمل نیست.

وی افزود: ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودربایستی نداریم و انقلاب اسلامی برای این است که این ارزش ها گسترش و قوام پیدا کند.

آیت الله شب زنده دار اظهار داشت: اینکه گفته شود معصوم، امام، پیامبر هم قابل نقد هستند نادرست است، اگرچه ممکن است مقصود گوینده این باشد که ائمه (ع) و رسول خدا (ص) با اجازه دادن به نقد با افراد برخورد می کردند و به دیگران نمی گفتند که ساکت شوند و حق نقد ندارند.

وی ادامه داد: افرادی بودند که مقامات ائمه طاهرین(ع) مانند عصمت این بزگواران را در آن زمان نمی دانستند از این جهت شاید نقد می کردند اما این معنا با نقد و نقد پذیری که امروز مطرح می شود متفاوت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تبیین معنای امروزی نقد و نقدپذیری ابراز داشت: امروز وقتی می گویند کسی باید نقد پذیر باشد، یعنی واقعا کسی اشکال دارد و اشکال را به او می گویند و باید اشکالش را بپذیرد، نقد امروز یعنی ما معصوم نیستیم و ممکن است که انسان خطا کند و اشتباه داشته باشد و اگر شخصی اشتباهش را به او گفت و فهمید اشتباه کرده باید بپذیرد.

وی عنوان کرد: نقد در مورد ائمه طاهرین(ع) از ناحیه کسانی مطرح می شد که به مقامات ایشان آشنا نبودند یا اگر آشنا بودند هدف دیگری داشتند و اشکال می کردند، ائمه(ع) که نقد ندارند چرا که پیامبر اسلام و ائمه (صلوات الله علیهم) معصوم هستند.

عضو فقهای شورای نگهبان در دفاع از عقاید شیعه خاطرنشان کرد: این معنا ندارد که حرف هایی بزنیم و عقاید شیعه را مورد هجمه قرار دهیم، ما نسبت به عقائد شیعه و آنچه که در شیعه مسلم است با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار شود همانطور که قبلا هم شبیه این مطلب نسبت به مولا امیر المومنین(ع) گفته شد، بدانند که حوزه در مقابل آنها برخواهد خاست.

وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: شما باید خدا را شکر گزار باشید که این فرصت به شما داده شده تا در حکومت الهی و اسلامی خدمتگزار باشید، شما طبق عقائد شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا چه جایگاهی داشتید که به این مقامات برسید، حالا هر روز به یک جای عقاید شیعه هجمه و مناقشه می کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها