رفتار ناموسی دولتی‌ها درقبال برجام آمریکا را جری کرد

کد خبر: 776485

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر بحث گروگان گیری است ما باید برجام را گروگان بگیریم، چون در نهایت اگر کسی قرار است دغدغه آینده برجام را داشته باشد آن کس خود امریکا باید باشد.

رفتار ناموسی دولتی‌ها درقبال برجام آمریکا را جری کرد
خبرگزاری دانشجو: فواد ایزدی کارشناس مسائل هسته‌ای در خصوص اظهارات اخیر عباس عراقچی در خصوص پایان دادن به بازی امریکایی‌ها در به حداقل رساندن دستاورد‌های ایران از برجام گفت: امریکایی‌ها در برجام امتیازاتی از ایران گرفتند و به نظر می‌رسد این رویه برایشان خوشایند بوده است و فکر می‌کنند بیش از این هم بتوانند از ایران امتیاز بگیرند.
اینجا بخوانید: شریعتمداری: پیامبر خدا (ص) را می‌شود نقد کرد، برجام را نه!
وی با بیان اینکه هدف ان‌ها این است همان طور که اهرم قدرت جمهوری اسلامی را در حوزه هسته‌ای از دستش خارج کند در حوزه تسلیحاتی و نفوذ منطقه‌ای نیز اهرم قدرت را از دست ایران بگیرند گفت: از این رو کاری می‌کنند با توجه به علاقه غیرطبیعی که در داخل به برجام نشان داده می‌شود ایالات متحده به دنبال گروگان گیری بچه دو ساله‌ای به نام برجام باشد و بگویند ما این توافق نامه را نابود می‌کنیم مگر آنکه شما در سایر حوزه‌ها به ما امتیاز دهید و از سوی دیگر به دنبال همراه کردن اروپا با این سیاست هستند تا آن‌ها را به سمت ایران برای امتیاز بیشتر بفرستند. ایزدی ادامه داد: در داخل امریکا نیز در کنگره دمکرات‌ها با اوباما همراه بودند و دولت جدید امریکا به دنبال آن است که آن‌ها را نیز با خود همراه کند تا قانون جدیدی به کنگره امریکا ارسال و علیه برجام تدوین شود. این کارشناس مسائل هسته‌ای در خصوص عملکرد جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: اگر بحث گروگان گیری است ما باید برجام را گروگان بگیریم، چون در نهایت اگر کسی قرار است دغدغه آینده برجام را داشته باشد آن کس خود امریکا باید باشد. وی تصریح کرد: در شرایط فعلی طرف مقابل آستانه تحمل ایران را محاسبه می‌کند این که تا چه اندازه در حوزه برجام با ایران بدرفتاری کنیم و ایران اعتراضی نکند. ایزدی با اشاره به اینکه در داخل برجام حالت ناموسی پیدا کرده گفت: این که رئیس جمهور ما عنوان می‌کند ما منافع برجام را تا روز قیامت برده ایم انعکاس مناسبی برای امریکایی‌ها نخواهد داشت و با عقبه بازار مسلکی که ترامپ دارد می‌گوید پس با این حساب می‌توان بیشتر از ایرانی‌ها امتیاز گرفت. این کارشناس مسائل هسته‌ای با تاکید براینکه باید اغراق‌های گسترده در مورد برجام را متوقف کنیم گفت: این سوال باید در ذهن مسئولین ما ایجاد شود که چه اقدامی باعث شده است که طرف مقابل بیشتر از ما امتیاز بگیرد لذا باید این تعاریف بیش از حد از برجام متوقف شود. وی ادامه داد: زمانی که اروپا به ما برای مذاکره در سایر حوزه‌ها رجوع کردند جواب ما باید جواب منفی همراه با منطق باشد. ایزدی افزود: حرف آن‌ها این است که برجام به یک تکمله نیاز دارد و ما در تاریخ قرارداد‌های چند جانبه نیز مکمل داریم، اما صحبت آن است که زمانی تکمله اضافه می‌شود که قرارداد قبلی به درستی اجرا شده باشد، اما در مورد برجام امریکا از همان هفته اول شروع به نقض برجام کرد.
بیشتر بخوانید: از دست داده‌های برجام را دستاورد جا نزنید!
این کارشناس مسائل هسته‌ای شرط دیگر ایجاد تکمله در کنار برجام را علاقه مندی دو طرف به انعقاد توافق جانبی دانست و افزود: با توجه به تجربه ما، نگاه ترامپ و وضعیت روحی که وی دارد کسی در داخل ایران به دنبال توافق جدید با امریکایی‌ها نیست و اگر توافق جدیدی باشد طرف مقابل هم باید اعلام کند آمادگی دادن امتیاز دارد که البته امریکایی‌ها چنین آمادگی ندارند. وی در پایان خاطر نشان کرد: منطق ما در قبال اروپا برای عدم مذاکره منطق قوی است و باید بر سر این عهد و پیمان بمانیم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها