جریانات مدعی اصلاح‌طلبی حاضر به مناظره نیستند

کد خبر: 779843

خسروپناه گفت: جریانات مدعی اصلاح‌طلبی حاضر به مناظره نیستند و سخت می‌شود آن‌ها را پای میز مناظره آورد.

جریانات مدعی اصلاح‌طلبی حاضر به مناظره نیستند

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول کرسی‌های آزاداندیشی در نشست «آزاداندیشی، ضرورت‌ها، راهبرد‌ها و آسیب‌شناسی» که صبح امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه ما در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی دو کار مهم ساختاری انجام داده و بدنه دانشگاه‌ها را درگیر کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر ۳۶ نظریه درباره آزاداندیشی ثبت شده و داوران پذیرفته‌اند این نظریات نوآوری است.

خسروپناه با بیان اینکه در سه سال اخیر ۲ هزار کرسی ترویجی در کشور داشته‌ایم، اما تعداد کرسی‌های نظریه‌پردازی کمتر است:

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی با بیان اینکه ما این کرسی‌ها را در دانشگاه آزاد برگزار کردیم یادآور شد: در زمان مدیران سابق این دانشگاه از جمله آقای میرزاده، آن‌ها نقشی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نداشتند، اما تیم جدید آقایان ولایتی و رهبر و لزوم برگزاری این کرسی‌ها تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ منطقه از کشور برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌اولین آسیب‌شناسی در این زمینه یک آسیب معرفتی است.

خسروپناه ادامه داد: بنده برای کرسی‌های نظریه‌پردازی با وزیر اطلاعات، مسئولان امنیتی سپاه و دادستانی کل کشور جلسه گذاشتم و گفتم اگر کار ما درچارچوب قوانین است، شما حق دخالت ندارید و اگر اشکالی هست باید از چارچوب وزارت علوم برطرف شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: البته بنده در این ۴ سال که مسئولیت کرسی آزاداندیشی را بر عهده داشتم تاکنون یک مورد دخالت از آن‌ها ندیدم.

وی گفت: جریانات مدعی اصلاح‌طلبی حاضر به مناظره نیستند و سخت می‌شود آن‌ها را پای میز مناظره آورد. البته غیر از آقای صادق زیباکلام که اینگونه نیست.

خسروپناه همچنین با بیان اینکه ما باید به چهره‌سازی نیرو‌های جدید بپردازیم، تاکید کرد: دوستان اصولگرای ما رسالت خود را از دست داده‌اند و ما دیگر رسالت محور نیستیم و سرمان در کار خودمان است لذا در طول ۲۰ سال اخیر نیرو‌های فاضل و متدین خوب کم نداشته‌ایم، اما برخی حتی حاضر نیستند به جلسات بیایند.

به گزارش فارس در ادامه این نشست محمدصادق کوشکی با بیان اینکه تعریف دقیقی که منطبق با مقصود گوینده باشد از تفاوت کرسی‌های آزاداندیشی با مناظره و تریبون آزاد وجود ندارد در حالی که این مسئله سازوکار تولید علم است.

کوشکی با بیان اینکه مدل نظریه‌پردازی در آکادمی‌های اروپایی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: در این باره بحث مناظره و جناح‌های سیاسی در کرسی نظریه‌پردازی مطرح نیست.

وی در پایان یادآور شد: یکی از اشکالات مباحث اندیشه‌ای اصولگرا واصلاح‌طلب کردن اندیشه‌هاست که این بحث را تقلیل می‌دهد و نباید واژگان سیاسی که ناظر بر جناح‌بندی‌های سیاسی هستند به حوزه اندیشه گره زده شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها