وزیرخارجه فرانسه را به ایران راه ندهید

کد خبر: 789748

با توجه به اظهارات صریح وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه به منظور رایزنی در‌باره مکمل برجام رهسپار تهران است، چرا وزارت امورخارجه با این سفر موافقت کرده و اصولا چه نیازی به این سفر از سوی آقای ظریف احساس شده است؟

وزیرخارجه فرانسه را به ایران راه ندهید

سرویس سیاس فردا: کیهان در بخشی از یادداشت خود درباره تکذیب های مکرر مذاکره موشکی دولت با اروپا نوشت: هرچند دستگاه دیپلماسی هرگونه رایزنی در این زمینه را تکذیب کرده‌اما شواهد و قرائن خلاف این تکذیبیه‌ها آن‌قدر فراوان است که این تکذیبیه‌ها را به یک طنز تبدیل کرده و فقط دو سؤال ساده مطرح است. اولا اگر دستگاه دیپلماسی کشور در تکذیب هرگونه رایزنی یا مذاکره پشت پرده در‌باره مسائل منطقه و قدرت دفاعی کشور صادق است، با توجه به اظهارات صریح وزیر خارجه فرانسه مبنی بر اینکه به منظور رایزنی در‌باره مکمل برجام رهسپار تهران است، چرا وزارت امورخارجه با این سفر موافقت کرده و اصولا چه نیازی به این سفر از سوی آقای ظریف احساس شده است؟

نکته مهم در این خصوص اینکه فرانسه به همراه انگلیس و آمریکا هفته گذشته دشمنی خود را با ملت ایران یک‌بار دیگر با تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای امنیت و با ادعای دخالت در منطقه و یمن آشکار کرد و بعداز شکست با وتوی روسیه ، بلافاصله در بیانیه‌ای مشترک با لندن و واشنگتن برنامه دفاعی ایران را تهدیدآمیز خواند! لذا اگر برنامه‌ای برای رایزنی در‌باره مسائل منطقه و قدرت دفاعی کشورمان در دستور کار وزیرخارجه فرانسه در تهران وجود ندارد، آیا این اقدام خصمانه فرانسه کفایت نمی‌کند تا سفر وزیرخارجه فرانسه به تهران لغو شود؟ برای مردم قابل هضم نیست که دستگاه دیپلماسی چگونه برای چنین دشمنی قرار است فرش قرمز پهن کند؟ ثانیا اگر وزارت خارجه مواضع نظام مبنی بر عدم هرگونه مذاکره مجدد یا جدید درخصوص قدرت دفاعی کشور و مسائل منطقه را به طرفهای غربی ابلاغ کرده و روی مواضع نظام ایستاده است، مقامات غربی با چه امیدواری وزیرخارجه فرانسه را بعد از وزیر خارجه انگلیس راهی ایران کرده‌اند؟ آیا این امیدواری آنها نشان نمی‌دهد محتوای پوشه قرمز جانسون رایزنی در‌باره مسائل منطقه و قدرت دفاعی کشور بوده و اکنون اروپایی‌ها امیدوارند وزیرخارجه فرانسه آن رایزنی‌ها را تکمیل کند؟!

آیا ذوق زدگی وزارت امور خارجه بخاطر سفر وزیرخارجه فرانسه به تهران نشان نمی‌دهد آنگونه که رسانه‌های غربی فاش کردند، مذاکرات پشت پرده‌ای درحاشیه اجلاس امنیتی مونیخ بین دیپلمات‌های اروپایی و ایرانی صورت گرفته و به گفته تیلرسون وزیر خارجه آمریکا «بسیار ثمربخش» بوده است و قرار است نشست بعدی در ایتالیا انجام شود؟!. لذا فقط تکذیبیه کفایت نمی‌کند. اگر هم تکذیب دستگاه دیپلماسی کشور قابل تکذیب نباشد، حداقل تلاش‌های اروپایی‌ها برای همراهی آمریکا علیه قدرت دفاعی کشور چه با برجام و چه بدون برجام قابل انکار و تکذیب نیست. وزارت خارجه باید پاسخ دهد اگر در تکذیب خود صادق است چه تلاش‌هایی برای مقابله با این توطئه اروپایی - آمریکایی انجام داده است؟!.

انفعال آقایان دیپلمات در این زمینه بسیار نگران‌کننده است که مبادا آنگونه که خبرهای رسانه‌های غربی در‌باره مذاکرات هسته‌ای و فکت‌شیت‌های آمریکا علیرغم تکذیب‌های تیم هسته‌ای درست از آب درآمد، اینبارهم تکذیبیه‌های دستگاه دیپلماسی در‌باره مذاکره مجدد نادرست از آب درآید!.دراین زمینه قبلا تحت عنوان«بازی خطرناک برجام2» در‌باره تلاشهای پشت پرده جریان لیبرال نفوذ کرده در ارکان اجرایی کشور برای تحمیل برجامی دیگر بر کشور هشدار داده بودیم که با تکذیبیه دیپلمات‌ها و رسانه‌های طرفدار دولت همراه شد، اما هر روز درستی آن هشدار آشکارتر می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها