التماس ده‌ها روحانی در نهاد به دلیل نیاز مالی!

کد خبر: 807850

از طرفی ما امیدواریم اگر حرف‌های اشرفی اصفهانی مثل ماجرای «خزانه خالی» قرار است بعداً از سوی مقامات محترم دولت بعنوان «گِرا دادن به دشمن» بیان شود؛ هرچه سریعتر این اقدام صورت پذیرد.

التماس ده‌ها روحانی در نهاد به دلیل نیاز مالی!

مشرق: «محمد اشرفی اصفهانی»، رئیس هیئت بدوی تخلفات ریاست جمهوری در دولت یازدهم در مصاحبه با سایت جماران گفته است:

این‌هایی که در حال حاضر در خیابان‌ها به وضعیت عمومی جامعه اعتراض می‌کنند همه جوان‌های سوم و چهارم انقلاب هستند، این‌ها را اگر در انقلاب مشارکت می‌دادیم امروز شاهد اعتراض آن‌ها نبودیم. این‌ها درس خوانده‌اند و مدرک گرفته اند، اما بعد از فارغ التحصیلی همه بیکار هستند. سن ازدواج به ۳۵ سال رسیده به خاطر این که جوان‌ها پول ندارند که زندگی مشترک را شروع کنند. او همچنین اظهار می‌کند:

شاید روزی نیست که نه تنها مردم عادی بلکه ده‌ها روحانی که از وضعیت اقتصادی به شدت رنج می‌برند به پیش ما می‌آیند و التماس می‌کنند که یک ختم قرآنی به نیابت بخوانند یا نمازی برای کسی بخوانند و من به بسیاری از آن‌ها نمی‌توانم جواب مثبت بدهم.

*در اشاره به اظهارات این چهره نزدیک به دولت، بیان چند نکته ضروریست:

یکم: چرا برخی آقایان اصرار دارند به کسی که در خیابان تجمع بدون مجوز برگزار می‌کند، عکسسردار سلیمانی را آتش می‌زند و علیه نظام شعار می‌دهد، بگویند: «جوانان نسل سومی تحصیلکرده با مطالبات اقتصادی»؟!

این در حالیست که طبق آمار اعلامی وزارت کشور، ۶۰ درصد اغتشاشگران فتنه اقتصادی دیماه ۹۶، شاغل بوده‌اند و ۷۰ درصد شعار‌های آن‌ها نیز شعار سیاسی بوده است.

دوم: نرخ بیکاری در ایران اولا طی ۷ سال گذشته به میزان ۲ درصد کاهش یافته و به عدد ۱۲ درصد رسیده است و ثانیا به گواه چند صد هزار شغل بلامتقاضی وزارت کار که به کارجویان پیشنهاد می‌شود [۲]، اما مورد قبول آن‌ها واقع نمی‌شود؛ می‌توان نتیجه گرفت که نرخ ۱۲ درصدی فعلی نیز بحرانی نیست و عموم کارجویان محتاج نان شب نیستند، چون ترجیح به انتخاب گزینه شغلی دارند؛ و سوم: درباره مراجعه کسانی که به دلیل وضع اقتصادی خواستار دریافت پول ولو با یک ختم قرآن هستند نیز اگرچه نمی‌توان منکر مشکلات برخی از مردم عزیز ایران شد و همه اعم از مردم و مسئولان در قبال این مشکلات دارای وظایف و مسئولیت‌هایی هستند، اما سؤال اینجاست که چرا امثال آقای اشرفی اصفهانی برخی دیگر از دولتی‌ها، به جای بیان مقولاتی مثل مقام هجدهم ایران در اقتصاد ایران، بهتر بودن ضریب جینی در ایران در مقایسه با آمریکا و چین و روسیه، ارزانی غذا در ایران، بحرانی نبودن وضعیت بیکاری در ایران، عدم اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی، ازدحام مردم در لب مرز برای سفر‌های خارجی و... به سیاه‌نمایی عادت کرده‌اند؟

از طرفی ما امیدواریم اگر حرف‌های اشرفی اصفهانی مثل ماجرای «خزانه خالی» قرار است بعداً از سوی مقامات محترم دولت بعنوان «گِرا دادن به دشمن» بیان شود؛ هرچه سریعتر این اقدام صورت پذیرد.

این در حالیست که برخی مقامات ارشد دولت صراحتا تأکید کرده‌اند که باید از القای ناامیدی جلوگیری کرد و این کار یک «خیانت بزرگ» است.

برخی معتقدند این عزم جزم برای سیاه‌نمایی، بخشی از طراحی ستاد جریان سیاسی خاص برای شکل‌دهی به «اعتراض ظالمانه» است. رخدادی که به زعم جریان سیاسی خاص، پیش‌لرزه آن در دیماه ۹۶ رخ داده است...

گفتنیست، غیر از اظهارات مشاهده شده، مسئله القای ناامیدی و سیاه‌نمایی در گفته‌های برخی اصلاح‌طلبان، در برخی رسانه‌ها اصلاح‌طلب و حتی در خبرگزاری دولتی ایرنا و روزنامه ایران هم دیده می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها