امام جمعه موقت اصفهان: مسائل مهم تری از مشکلات کامیون دار‌ها داریم

کد خبر: 823627

من اطلاعات کافی در این زمینه ندارم و خیلی تحقیق در این زمینه نکردم و بیشتر اهل مطالعه و نوشتن هستم، اما مسائل کامیوندار‌ها محدود است و نباید مسائل محدود این‌ها را به کل کشور پیوند بزنیم و تبدیل به مسائل کشور بکنیم. کشور مسائل مهم تری دارد

امام جمعه موقت اصفهان: مسائل مهم تری از مشکلات کامیون دار‌ها داریم
سرویس سیاسی فردا: اعتصاب کامیون دارها که به دلیل مشکلات معبشتی‌ از چند روز پیش شروع شده است واکنش‌های مختلفی در بین مردم در پی داشته است در این میان روز جمعه ائمه جمعه هم به این اعتصاب واکنش نشان دادند. در این میان امام جمعه مشهد با انتقاد از این اعتصاب گفت« امروز آمریکایی که ۴۰ سال مقابل کشور ما ایستاده و در همه توطئه‌ها شکست خورده به انواع توطئه‌های سیاسی متوسل شده تا به اهداف خود دست یابد و خدای نکرده بی بصیریتی عده‌ای در داخل نباید مشکلات را بر سر راه انقلاب به وجود آورد... نظام ما مانند کشور‌های اروپایی نیست که ریاضت را در پیش بگیریم و به مردم بگوییم که نخورید و نپوشید. حرف این است که مدیریت هزینه باید انجام شده و از کالای داخلی حمایت شود و اگر مردم در برابر مشکلات مقاومت کردند و مسئولان در جهت حل مشکلات کاری نکردند اقتصاد مقاومتی دیگر معنای ندارد و به اقتصاد ریاضتی تبدیل می‌شود. در هشت سال دفاع مقدس تمام حمل و نقل مورد نیاز رزمندگان توسط اتحادیه کامیون داران انجام شد و آن‌ها در آن شرایط ایستادند و هیچگاه اعتصاب نکردند. کامیون داران باید بدانند این جنگ حالا هم ادامه دارد، زیرا دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده و این اعتصاب مانند رفتن از این سوی میز به آن سوی میز است که نمونه آن در دوران امام حسن (ع) رخ داد. از مسئولان می‌خواهیم کاری نکنند مردم کارد به استخوانشان برسد تا مقابل نظام بایستند و اگر مردم تحمل نداشته باشند و مانند کشور‌های کافر دست به اعتصاب بزنند کار به جایی نخواهیم برد. تفاوت ما با کشور‌های اروپایی این است که این نظام متعلق به خود مردم است و نظام ما مانند دولت‌های اروپایی به دنبال چپاول مردم نیست و مسئولان نظام نیز توسط خود مردم انتخاب می‌شوند.رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بر مطالبه گری تاکید کردند و برای انجام این مهم نمی‌شود مقابل نظام ایستاد و نمی‌شود روی شاخه درخت نشست و شاخه را برید. مردم باید مطالباتشان را از مسئولان داشته باشند نه اینکه همه چیز را از رهبری بخواهیم. عده‌ای به مردم قول دادند برای حل مشکلات رای بیاورند و به مجلس بروند و حالا اگر به وظایف خود عمل نمی‌کنند باید از آن‌ها مطالبه شود نه اینکه همه چیز را به پای نظام بنویسیم.این توطئه دشمن است و نباید نظام را به خاطر مشکلات و عدم تحقق آرمان‌ها زیر سوال بریم.»
بیشتر بخوانید: تشکر دولت از تعامل مناسب کامیون‌داران
رانندگان حامی انقلاب هستند
در مقابل امام جمعه تبریز با حمایت از اعتصاب کامیون دار ها در خبطه های نماز جمعه تبریز گفت « رانندگان اثبات کردند که همیشه پایبند انقلاب هستند و در این اعتراضات اخیر نیز اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندادند، بایستی تشکر ویژه‌ای از این قشر کنم که آگاهانه با این مشکل کنار آمدند.حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تجمع اخیر کامیون‌داران، خاطرنشان کرد: علت اصلی تجمع آن‌ها برآورده نشدن مطالبات صنفی خود بوده که با رسیدگی‌های مسئولان این موضوع مرتفع شده است، اما مهم این است که چرا به خواسته صنفی آحاد مردم به موقع رسیدگی نمی‌شود؟ مگر باید حتما تجمع کنند تا مشکلاتشان برطرف شود؟»
واکنش امام جمعه اصفهان به اعتصاب کامیون دار ها: مسئال مهم تری از مشکلات این‌ها داریم
بیشتر بخوانید: شورایعالی امنیت ملی درحال پیگیری مشکل کامیون‌داران است
اطلاعی از اعتصاب کامیوندار ها ندارم امام جمعه اصفهان؛ محمد تقی رهبر هم در گفتگو با فردا نیوز در مورد اعتصاب کامیوندار‌ها گفت:«من اطلاعات کافی در این زمینه ندارم و خیلی تحقیق در این زمینه نکردم و بیشتر اهل مطالعه و نوشتن هستم اما مسائل کامیون دار ها محدود است و نباید مسائل محدود این ها را به کل کشور پیوند بزنیم و تبدیل به مسائل کشور بکنیم. کشور مسائل مهم تری دارد»
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها