کنعانی مقدم: در شهرداری پست‌های قبلی را همانند گوشت قربانی بین دوستان ونزدیکان خود تقسیم کرده اند

کد خبر: 830984

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بسیاری از مردمی که این ماه‌ها در شهرداری رفت وآمد داشته اند از این موضوع گلایه مندند که مدیران یا نیستند یا اگر باشند از چیزی سر در نمی‌آورند بنابراین پرونده هایمان همچنان باز مانده است.

کنعانی مقدم: در شهرداری پست‌های قبلی را همانند گوشت قربانی بین دوستان ونزدیکان خود تقسیم کرده اند

افکار نیوز: حسین کنعانی کارشناس سیاسی با بیان اینکه تغییرات وتحولات در شهرداری تهران خسارت زا بوده گفت: آنچه در نه ماه گذشته بر تهران حادث شده عوارض ناشی از عدم ثبات مدیریتی در مدیران شهرداری است که با تعویض شهردار و معاونینش لطمات جبران ناپذیری را بر شهر وارد کرده که شهروندان آن را متحمل شده اند. اینکه نه ماه از روی کار آمدن شورای پنجم و مدیریت شهری جدید می‌گذرد، اما شهر همچنان در بسیاری از برنامه ها، پروژه‌ها و فعالیت‌ها بی برنامه و در سرگردانی به سر می‌برد ماحصل تغییر وتحولات مدیرانی است که یا کار بلد نیستند، یا طی چندین ماه تغییرات گسترده‌ای درآن‌ها صورت گرفته و یا از مسائل قبلی شهر تهران هیچ اطلاعی ندارند. بسیاری از مردمی که این ماه‌ها در شهرداری رفت وآمد داشته اند از این موضوع گلایه مندند که مدیران یا نیستند یا اگر باشند از چیزی سر در نمی‌آورند بنابراین پرونده هایمان همچنان باز مانده است.

وی درادامه خاطر نشان شد: به نظر می‌رسد برخورد‌های سیاسی در طی نه ماه گذشته تاثیرات نامطلوبی بر روند خدمات گذاری بر شهر تهران به جای گذاشته در حالی که بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب مدیران خوب به این موضوع واقف هستند که برخورد‌های سیاسی و تغییر مدیران اجرایی تاثیر گذار عموما به ضرر و زیان مردم است و شهر را از توسعه عمرانی و افزایش خدمات بی بهره می‌کند. متاسفانه به نظر می‌رسد پست‌های اجرایی شهرداری یا در کل کشور همانند سرقفلی شده که هر کسی که رفت یا با عوض شدن شهردار یا شورای شهربه شخص دیگری و دار ودسته اش منتقل می‌شود در حالی که چنین رفتار‌هایی به هیچ وجه زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

وی واگذاری پست‌های مدیریتی را در شهرداری همانند گوشت قربانی تعبیر کرده گفت: تبعات چنین نگرش‌هایی را امروز درتعطیلی خطوط مترو، خاک خوردن بسیاری از پروژه‌های نیمه کاره‌ای که باید تا کنون به بهره برداری می‌رسید و بی توجهی عمیق به موضوعات مهمی که می‌تواند در شهر تهران تبدیل به بحران شود همه وهمه نشاندهنده آن است که هر مدیری در شهرداری تهران در نه ماه گذشته به دنبال درست کردن تیم کاری برای خود بوده و متاسفانه پست‌های قبلی را همانند گوشت قربانی بین دوستان ونزدیکان خود تقسیم کرده اند در حالی که انتخاب‌ها باید براساس پرونده عملکرد، ارزیابی وارزشیابی‌هایی انجام شود که مشخص کند آیا این مدیر از شایستگی‌های لازم برای رتق و فتق مسائل کلانشهری، چون تهران برخوردار است؟ در صورتی که تا کنون چنین مواردی دیده نشده وگویی خبری از شایسته سالاری ودلسوزی برای انجام کار‌های روی زمین مانده شهر نیست.

کنعانی با تاکید بر اتلاف وقت و سرمایه در شهر تهران افزود: هنگامی که مدیران کلان اجرایی در معرض تغییر، تعویض یا معطلی و بلاتکلیفی می‌مانند عملا دیگر نمی‌توان انتظار آینده نگری، حرکت به سمت جلو، برنامه ریزی وریسک در فعالیت‌های شهری را داشت از این رو آنگونه که امروز شهر در وضعیت روزمرگی به سر می‌برد تمام انرژی شهر صرف انجام کار‌های غیر مهمی می‌شود که عملا در سرنوشت شهر و شهروندان تاثیری به جای نمی‌گذارد وتن‌ها به اتلاف وقت وسرمایه شهروندان وتبعات زیان آوری منجر می‌شود که شاید ساله ا. زمان و هزینه برای جبران آن نیاز باشد. متاسفانه در نه ماه گذشته شاهد بودیم که خبری از توسعه اجتماعی، عمرانی و فرهنگی در شهر نیست و، چون مدیران اطمینانی به جایگاه خود ندارند دوراز انتظار نیست که خطوط مترو افتتاح نشود و ناوگان اتوبوسرانی همچنان با فرسودگی و کاهش اتوبوس‌ها مواجه باشد و هیچ تغییری در رضایت مردم و رفاه شهروندی ایجاد نشود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها