تشکیل ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی

کد خبر: 866370

رئیس سازمان بسیج اساتید از تشکیل ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی به کمک صاحب‌نظران دانشگاهی و حوزوی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون تنگ‌نظری‌‏های حزبی، قومی و مذهبی خبر داد.

تشکیل ستاد راهبردنگاری دهه پنجم انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: چهار دهه پر فراز و نشیب از جهان معاصر که با انفجار نور و انقلاب بزرگ اجتماعی و فرامدرن در ایران آغاز شد، در حال سپری شدن است. در دهه اول، حکومت پهلوی (قدرتمندترین حکومت غرب آسیا و شمال آفریقا) سقوط کرد؛ در دهة دوّم آن، ابرقدرت شوروی و ایدئولوژی کمونیزم در مقابل انقلاب اسلامی سقوط کرد.

وی افزود: در دهه سوم آن، حکومتِ صدام سقوط کرد؛ در دهۀ چهارم انقلاب اسلامی، امّا فرعون ­های منطقه سقوط کردند و اینک در آستانه چهل ‏سالگی و ورود به دهة پنجم انقلاب اسلامی، منتظر اسقاط حکومت نامشروع اسرائیل (مرکز اصلی طراحی جنگ‌ها و نابسامانی‌های منطقه و جهان) و افول ایدئولوژی سرمایه ‏داری هستیم.

زارعی تاکید کرد: در همین راستا برای کمک به تصمیم گیری‌های کلان و در جستجوی افق‌های نو در جهان معاصر که هر روز شاهد تحولّی مهم و بی نظیر مثل چالش رو به گسترش بین قدرت‌های متحد استراتژیک و پیمان‌های جدید ژئوپلیتیک و ژئو اکونومیک هستیم و لازم است انقلاب اسلامی، از نظرات هزاران استاد دانشگاه در رشته‌های مختلف و دیگر نخبگان در نهاد‌های مختلف پژوهشی و راهبردی بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: از این رو بسیج استادان کشور با کمک و همراهی صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی به تشکیل ستاد راهبردنگاری دهة پنجم انقلاب اسلامی مبادرت کرده تا از همه ظرفیت ‏های جغرافیایی، سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، علمی و سرمایه‏­‌های ­انسانی داخل و خارج از کشور بدون تنگ نظری ‏های حزبی، قومی و مذهبی برای فعلیت تمدنی آن استفاده شود.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: با این رویکرد، متخصصین بر آن هستند که ضعف ناپسند مدیریت‌های اجرایی طی چهار دهة گذشته در بهره گیری از امکان‌ها و توانایی ‏های فراوان انقلاب اسلامی برطرف ‏شود.

وی افزود: رونمایی از این ستاد در آیین اجلاس سراسری استادان در روز چهارشنبه ۱۴ شهریورماه در تالار فردوسی دانشگاه تهران انجام خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها