چمران: امنیت و عزت ایران مرهون رئیسعلی دلواری‌هاست

کد خبر: 866995

رئیس اسبق شورای اسلامی تهران با گرامیداشت یاد و خاطره سردار بزرگ مبارزه با استعمار شهید رئیسعلی دلواری گفت: امنیت و عزت ایران مرهون حماسه آفرینی رئیسعلی دلواری‌هاست.

چمران: امنیت و عزت ایران مرهون رئیسعلی دلواری‌هاست

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران شامگاه دوشنبه در یکصدوسومین سالگردشهادت رئیسعلی دلواری در شهرستان تنگستان اظهار داشت: امروز سالگرد شهید رئیسعلی دلواری شهیدبزرگواری از خطه جنوب کشور ما ایران است شهید رئیسعلی که حماسه ساز بزرگ بود و درس بزرگی ر. ابه ملت ایران آموخت.

وی با بیان اینکه ارزش دفاع مقدس ما در این بود که با دنیای استکبار تنهای تنها می‌جنگیدیم گفت: شهید رئیسعلی دلواری در زمان انگلیس که بزرگترین ابرقدرت روی زمین بود ملکه انگلیس گفته بوده هرجا خورشید غروب کرد سرزمین ماست ودر مقابل یک چنین قدرتی جنگید.

رئیس اسبق شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه استمعار پیر انگلیس سلاح و مهمات و پول و نیرو داشت خاطرنشان کرد:، ولی رئیسعلی دلواری سلاح ساده و با افراد منطقه که علمای فقیه بزرگوار این منطقه بودندو در مقابل انگلیس ایستاد و آن‌ها را به ستوه آورد و در نهایت ناجوانمردانه از پشت ترورش کردند.

چمران تصریح کرد: رئیسعلی لواری در بوشهر و تنگستان و خلیج فارس در مقابل انگلیس ایستاد و در زمانی به جنگ انگلیسی‌ها رفت که این کشور در اوج غرور و کشورگشایی بود.

امنیت و عزت ایران مرهون حماسه آفرینی رئیسعلی دلواری‌هاست

رئیس اسبق شورای اسلامی تهران هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت برای شهدا و بزرگمردانی مانند سردار شهید رئیسعلی دلواری دانست و عنوان کرد: ماندگاری راه پرافتخار آنان و ترویج فرهنگ مجاهدت، دشمن‌شناسی، ایثار، شهادت و همچنین انتقال رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های آنان به جامعه امروز از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

چمران تاکید کرد:در زمان دفاع مقدس ما ملت و دولت و همه یکی بودیم، متحد و متفق بودیم، انسجام واقعی داشتیم حتی زنان و کودکان ما نوجوانانی که چقدر می‌خواستند بیایند جبهه، ولی سنشان قد نمی‌داد و جلوی دشمن ایستادیم و موفق و پیروز شدیم.

وی گفت: مدافعان حرم ما امروزه در مقابل قدرت‌های شیطانی که انسان ساخته است مثل داعش می‌بینید که چگونه ایستادند و سردار سلیمانی‌ها و شهید حججی‌ها پیدا می‌شوند که در آن سوی مرز‌ها از مرز‌های ما دفاع می‌کنند.

رئیس اسبق شورای اسلامی تهران بیان کرد: چرا آمریکا آمده است و در خلیج فارس، چون برای دفاع آمده است تا مرز‌های خودش امن باشد و آن وقت به ما اجازه نمی‌دهند از چند کیلومتر آن طرف‌تر از مرز‌های خود برای امنیت دفاع کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها