واکنش آیت الله کعبی به غیبت روحانی در اجلاسیه خبرگان

کد خبر: 868081

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز را وظیفه خود می‌داند تا مطالبات مردم و رهبر انقلاب را دنبال کند.

واکنش آیت الله کعبی به غیبت روحانی در اجلاسیه خبرگان

باشگاه خبرنگاران: آیت‌الله عباس کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درباره پنجمین اجلاس خبرگان رهبری گفت: موضوع اجلاس اخیر مجلس خبرگان پیگیری مطالبات رهبری از قوای سه‌گانه در خصوص اصلاح اوضاع اقتصادی کشور و بهبود مسائل و مشکلات معیشتی مردم بود و برای پیگیری این مهم از روسای قوای سه‌گانه دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه رویکرد این جلسات تلاش برای حل مشکلات مردم بوده است افزود: در پنجمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری صحبت‌ها شفاف صریح و صادقانه مطرح شد؛ روسای قوا بیش از ۹۰ دقیقه صحبت کردند و نمایندگان مجلس خبرگان زمان مکفی برای طرح مشکلات مردم داشتند.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری با اشاره به غیب رئیس جمهور در این جلسات تصریح کرد: جای آقای رئیس جمهور در این جلسات خالی بود، بنای این جلسات پاسخ‌گویی به سوالات نمایندگان و پیگیری مطالبات مردم بود که آقای روحانی این فرصت را از دست دادند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه اجلاس این دوره از خبرگان رهبری اجلاس مهم و تاریخی بود، افزود: مجلس خبرگان این بار به جای بیانیه یک قطع‌نامه صادر کرد، مجلس خبرگان در این قطعنامه با تاکید بر بیانیه‌های اجلاس‌های گذشته و اعتقاد مردم به اسلام، ایران، اهمیت مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی به ویژه مقاومت فلسطین، لبنان، سوریه و عراق بر انسجام داخلی و هوشمندی در مقابل خط نفوذ، سلطه و فتنه بیگانگان تاکید شد.

وی با بیان اینکه مطالبات مجلس خبرگان در هشت محور در این جلسات ذکر شده است گفت: محور اول به جامعیت تدابیر رهبری و مطالبه از قوای سه‌گانه در خصوص انجام فعالیت‌ها در چارچوب انجام وظایف و اختیارات قانونی و استفاده از فرصت هدایت‌ها و رهنمود‌های رهبری بود.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به اینکه احساس می‌کنیم فاصله بین مطالبات رهبری و شتاب عملی بین قوای سه گانه در حل مشکلات مردم اندکی زیاد است اظهار کرد: این فاصله باید کمتر شود، خبرگان در این جلسات به موضوع رشد نقدینگی و بازار ارز و سکه بررسی و حل معضل بیکاری و رفع آسیب‌های اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی تاکید کرده‌اند

وی ادامه داد: از محور‌های دیگر این دوره از جلسات مجلس خبرگان تاکید بر صرفه‌جویی و ساده‌‍ زیستی، مبارزه با اشرافی‌گری، تاکید بر تولید مولد و اشتغال، اصلاح ساختار بانکی و انضباط مالی بود.

آیت الله کعبی با بیان اینکه به مردم قول می‌دهیم مطالبات رهبری را از قوای سه‌گانه تا تحقق آن‌ها دنبال کنیم، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان عموما از بطن مردم هستند و از مشکلات جامعه خبر دارند.

وی تاکید کرد: مجلس خبرگان فراتر از حرکات قوای سه‌گانه به عنوان یکی از ارکان نظام اسلامی از لحاظ شرعی، اخلاقی و هم از لحاظ پاسخگویی به انتظارات رهبر معظم انقلاب و مردم تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز را وظیفه خود می‌داند تا مطالبات مردم و رهبری را در سطح کلان و راهبردی دنبال کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها