آیت الله خاتمی: «دین» فرهنگ جامع زندگی خانواده عاشورایی است‌

کد خبر: 872236

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در خانواده عاشورایی «دین» فرهنگ جامع زندگی به‎شمار می‎رود، گفت: در خانواده عاشورایی معنویت موج می‎زند، در چنین خانواده‎ای فرزند صالح تربیت می‎شود و نماز و قرائت قرآن بازار گرمی دارد.

آیت الله خاتمی: «دین» فرهنگ جامع زندگی خانواده عاشورایی است‌

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در خانواده عاشورایی «دین» فرهنگ جامع زندگی به‎شمار می‎رود، گفت: در خانواده عاشورایی معنویت موج می‎زند، در چنین خانواده‎ای فرزند صالح تربیت می‎شود و نماز و قرائت قرآن بازار گرمی دارد.

به گزارش آستان‌نیوز، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در ویژه برنامه شب هفتم محرم‌الحرام حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در ماجرای کربلا نقش زنان نباید مورد غفلت قرار بگیرد، اظهار داشت: در حادثه کربلا اقشار و طبقات مختلف از زن و مرد، سیاه و سفید، عرب و غیرعرب با حضور و جان‎فشانی و تداوم بخشیدن به نهضت ایفای نقش کردند.

وی ادامه داد: گویی این تقدیر الهی بوده که همه مسلمین هر یک براساس وظیفه و در مدار خودشان مسئولیت و رسالت‎شان را به نمایش بگذارند، چرا که اساساً دستور اسلام است که افراد جایگاه خودشان را بشناسند و به وظایف و تکالیفی که در حیطه مسئولیت‎شان است عمل کنند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در واقعه کربلا دو چهره نقش بسیار بارزی داشتند یکی حسین بن علی (ع) با نثار خونش و دیگری زینب کبری (س) با ابلاغ پیامش که هر یک بدون دیگری معنایی پیدا نمی‎کرد.

وی تصریح کرد: شما حضور حضرت زینب (س) را از هنگام حرکت اباعبدالله (ع) به سوی کربلا می‎بینید، اما نقشش را از عصر عاشورا شاهد هستید. از عصر عاشورا این بانوی بزرگوار رئیس قافله است، خطابه می‎خواند، حماسه می‎آفریند، دشمن را رسوا می‎سازد چرا که تربیت یافته مکتب محمدی در دامان مادر گرامیش فاطمه زهرا (س) است.

آیت‌الله خاتمی اعلام کرد: حضرت زینب (س) کلام امام علی (ع) را بر زبان داشت، آن چنان که وقتی خطابه می‎خواند گویی سخن حضرت علی (ع) است که بر زبان او جاری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت خانواده در واقعه کربلا به همراه امام حسین (ع) بودند، عنوان کرد: یکی از وظایف مومنان مطالعه احوال این خانواده‎هاست، زیرا سیره رفتاری ایشان می‎تواند الگوی خوبی برای زندگی همه باشد.

وی تاکید کرد: اکنون دشمن به دنبال ترویج فرهنگ غربی در خانواده ایرانی است، یکی از دستاورد‌های فرهنگ غربی، ترویج طلاق در جامعه است. ما برای اینکه جامعه خویش را بیمه کنیم باید الگو‌های اسلامی را بشناسیم و در مورد آن‌ها مطالعه داشته باشیم.

آیت‎الله خاتمی با اشاره به اینکه در خانواده عاشورایی «دین» فرهنگ جامع زندگی به‎شمار می‎رود، عنوان کرد: در خانواده عاشورایی معنویت موج می‎زند، در چنین خانواده‎ای فرزند صالح تربیت می‎شود و نماز و قرائت قرآن بازار گرمی دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها