ضرورت حمایت از ایده‌های نو در زمینه علم و فناوری

کد خبر: 882314

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت حمایت از ایده‌های نو در زمینه علم و فناوری تاکید کرد.

ضرورت حمایت از ایده‌های نو در زمینه علم و فناوری

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز یک شنبه در دیدار با برگزارکنندگان نمایشگاه ربع رشیدی در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه نوآوری ربع رشیدی افتخاری برای تبریز و آذربایجان است و باید به صورت مرتب هرسال و به صورت باشکوه برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه فرصتی برای جذب سرمایه‎ گذاران خارجی است، ابراز داشت: گسترش و افزایش دفعات برگزاری این نمایشگاه ضروری است.

آل هاشم سپس با اشاره به اینکه تعامل دانشگاهیان و صنعتگران از برکات نمایشگاه نوآوری ربع رشیدی تبریز است، گفت: باید ارتباط و همکاری دانشگاه‌ها با صنایع افزایش یابد و مشکلات صنعت توسط اساتید و دانشجویان دانشگاهی حل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نمایشگاه ربع رشیدی از نظر کمی و کیفی هرساله رشد داشته باشد، ادامه داد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی می‌تواند یکی از محور‌های اصلی این نمایشگاه باشد.

امام جمعه تبریز سپس با بیان اینکه ایجاد ارتباطات بین المللی به منظور توسعه صادرات محصولات دانش بنیان در این نمایشگاه مشهود است، گفت: امیدواریم این روند ادامه دار باشد. این نمایشگاه ضمن معرفی اختراعات، می‌تواند به افزایش صادرات کمک کند.

آل هاشم با اشاره به اینکه باید به کیفیت محصولات تولیدی در کشور نیز توجه کرد، گفت: انتظار داریم فناوران و تولیدکنندگان بخش دانش بنیان استاندارد را مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی دهم الی چهاردهم آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها