نظر میرسلیم درباره جایگاه قانونی هیئت عالی نظارت

کد خبر: 885562

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه قانونی و وظایف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشریح کرد.

نظر میرسلیم درباره جایگاه قانونی هیئت عالی نظارت

خبرگزاری تسنیم: سید مصطفی میرسلیم، عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام،، درباره برخی ادعا‌ها که هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت را شورای نگهبان جدید دانسته‌اند، گفت: سال گذشته مقام معظم رهبرى، هیئت عالى نظارت را در اجراى بند دوم اصل ۱۱۰ با توجه به ذیل همان اصل، تأیید فرمودند: تا با دقت کارشناسانه و سرعت لازم به نظارت بر اجراى سیاستهاى کلى نظام بپردازد.

وی افزود: این نظارت در مورد قوانین، با همکارى کمیسیون‌هاى مجلس طى فرآیند بررسى قانون انجام مى‌گیرد و نتیجه آن به‌اطلاع شوراى نگهبان نیز مى‌رسد.

میرسلیم درباره شأن نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار داشت: نظارت هیئت عالى فقط بر اجراى سیاستهاى کلى است و تداخلى با وظایف عمومى شوراى نگهبان ندارد. اطلاع‌رسانى هیئت عالى به شوراى نگهبان براى کمک تخصصى به ایفاى وظایف قانونى شوراى نگهبان است و قطعاً جانشین آن شورا نیست.

بیشتر بخوانید

پاسخ به ادعای آخوندی درباره "هیئت نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی"

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این هیئت موارد نقض مصوبات مجلس را نسبت به بند دوم اصل ۱۱۰ شوراى نگهبان با استفاده از بررسى کارشناسى هیئت عالى، دقیق‌تر و سریع‌تر به مجلس ابلاغ مى‌کند و در صورت اصرار مجلس بر مصوبه خود، موضوع براى تشخیص مصلحت به مجمع ارسال خواهد شد. تمام این فرآیند حقوقى کاملاً قانونى است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها