رونمایی کیهان از نفاق در ماجرای یزدی و شبیری زنجانی

کد خبر: 888147

روزنامه‌ای مانند «سازندگی» با سردبیری محمدقوچانی که معمولا سردبیر تیم رسانه‌ای هم مهین را دارد روز دوشنبه (قبل از اربعین) در حالی صفحه نخست خود را به صورت کامل به تصویر آیت‌الله شبیری در زمینه سیاه اختصاص داد که هیچ تیتری در آن از گردهمایی عظیم اربعین وجود ندارد.

رونمایی کیهان از نفاق در ماجرای یزدی و شبیری زنجانی

رونمایی کیهان از نفاق در ماجرای یزدی و شبیری زنجانی

کیهان نوشت: آنچه در نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی مورد سوءاستفاده طیف موسوم به اصلاح‌طلب قرار گرفت سبب شد تا انتقادها به واکنش این طیف صورت گیرد. عمده‌ترین نکته‌ای که در انتقادهای صورت گرفته مطرح شده است شامل این نکته است که چگونه طیف موسوم به اصلاح‌طلب در مقابل توهین به مقدسات و مراجع سکوت پیشه می‌کند و حتی بدتر از این رسانه‌های منسوب به این طیف هر از چندگاه به توهین به مقدسات می‌پردازند حالا داعیه‌دار «شان مرجعیت» شده‌اند؟! نمونه‌هایی از توهین‌های منتشر شده در رسانه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب در گزارش روز دوشنبه کیهان آمده بود. این گزارش با عنوان «دیروز می‌گفتند تقلید کار میمون است امروز نگران شأن مرجعیت شدند!» منتشر شد. سخیف و زشت سخن هم‌حزبی‌های شماست نوشتار فوق گزارشی بود از توهین‌های گوناگونی که در رسانه‌های این طیف منتشر شده بود: از انکار غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) تا توهین به مراجع و امر دینی تقلید. برای نمونه در این گزارش آمده بود: «21خرداد 1381، ‌هاشم آغاجری یکی از مدعیان اصلاحات در خانه‌ معلم همدان... مردم را به واسطه تقلید میمون‌صفت خواند و تصریح کرد «رابطه با مردم رابطه‌ معلم و متعلم است نه رابطه‌ مراد و مرید، نه رابطه‌ مقلِّد و مقلَّد که تقلید بکنید. مگر مردم میمون هستند که تقلید بکنند؟!» به دنبال برخورد قضایی صورت گرفته با آغاجری روزنامه‌های زنجیره‌ای و دیگر مدعیان اصلاحات به میانه میدان آمده و به شدت از او دفاع کردند.» نکته جالب توجه در این باره این است که روزنامه دنیای اقتصاد در سایت خود گزارش کیهان را با این تیتر بازنشر کرده است: «تیتر سخیف و زشت کیهان در واکنش به نامه جنجالی آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی»! حامی توهین‌کننده به پیامبر؛ دلسوز مرجعیت! چه می‌توان گفت جز این اینکه این رسانه طیف موسوم به اصلاح‌طلب برای هجوم به کیهان اردوگاه خودی را زیر آتش گرفته است! چرا که آن سخن اگر سخیف و زشت است آن چیزی است که هم طیفان روزنامه دنیای اقتصاد گفته‌اند و کیهان نیز بارها و بارها به زشتی و توهین آمیز بودن آن‌اشاره کرده‌اما چه می‌توان کرد که گاه به جهت نمایاندن نفاق متاسفانه ناچاریم آینه در برابر زشتی‌ها بگیریم.

روزنامه‌ای مانند «سازندگی» با سردبیری محمدقوچانی که معمولا سردبیر تیم رسانه‌ای هم مهین را دارد روز دوشنبه (قبل از اربعین) در حالی صفحه نخست خود را به صورت کامل به تصویر آیت‌الله شبیری در زمینه سیاه اختصاص داد که هیچ تیتری در آن از گردهمایی عظیم اربعین وجود ندارد. جالب آنکه قوچانی سردبیر این روزنامه زمانی که سردبیری روزنامه «مردم امروز» را به عهده داشت و در آن روزگاری که جهان اسلام یکپارچه خشم علیه نشریه «شارلی ابدو» بود تیتر یک خود را در حمایت از نشریه موهن «شارلی ابدو» به جمله «من شارلی هستم» اختصاص داده بود! شارلی ابدو با انتشار کاریکتاتوری موهن و زشت به ساحت مقدس نبی اکرم(ص) جسارت کرده بود. حالا چگونه می‌توان دغدغه «شان مرجعیت» را از این جماعت باور داشت؟!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها