فواید درک افول آمریکا چیست؟

کد خبر: 890094

استاد حوزه و دانشگاه گفت: استکبارستیزی با «مرگ با آمریکا» در جهان فراگیر شده است، اما غرب‌زده‌ها هنوز افول آمریکا را باور نکرده‌اند.

فواید درک افول آمریکا چیست؟

خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان امروز دوشنبه در همایش «در امتداد امام (ره)» با محوریت استکبارستیزی که در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: ترامپ در ۱۳ آبان مسئله تحریم‌ها را برجسته کند و این روز فرصتی بود که دشمنی خود را افرایش دهد و البته فرصتی برای ما بود که نسبت به دشمن بصیرت خود را دوچندان کنیم.

وی به افول قدرت آمریکا در دنیا اشاره کرد و ادامه داد: ادبیات مبارزه با استکبار را باید تغییر دهیم و «مرگ بر آمریکا» را به «مرده است آمریکا» تبدیل کنیم؛ این لعن و نفرین را علیه سلطه تبدیل به خبر کنیم و به دنیا بگوییم که بسیاری از فروپاشی‌ها محقق شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری یادآور شد: نیمی از سخنان معظم‌له در این روز اختصاص به افول آمریکا داشت؛ حدود سه سال پیش رهبر انقلاب در یک سخنرانی متفاوت به مشکلات درونی آمریکا پرداخت و تنها کسی بود که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی کرد.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: برخی‌ها فرمایشات امام (ره) که بار‌ها فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را باور نداشتند و امروز نیستند که آمریکا را ببینند و نتایج شوم کدخدا تصور کردن او را نگاه کنند.

فواید درک افول آمریکا چیست؟

وی با بیان اینکه برخی آمریکا را جهان می‌دانند و می‌گویند ما باید با جهان تعامل کنیم، افزود: درک افول آمریکا حداقل فایده‌ای که دارد این است که روحیه مردم تقویت می‌شود و مردم با روحیه انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: این دولت با وجود اینکه نام تدبیر و امید بر روی خود نهاد، اما تئوریزه کننده یاس در کشور بود و هیچ دولتی این اندازه یاس پراکنی نکرده است.

حجت‌الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش افزود: اگر مردم ما اعتماد به نفس داشته باشند افراد ساده لوح را انتخاب نمی‌کنند؛ ساده‌لوح‌هایی که به دست خود مملکت را به فنا می‌دهند و از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها که با مخالفت مجلسی‌ها روبرو شد در صورت تشکیل می‌توانست منجر به بهره‌مندی از فرصت‌هایی شود که در عراق داریم و همچنین در فرصت‌های تجاری، توریستی و ... که با روسیه داریم تجدید نظر می‌شد و می‌توانستیم استفاده کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه، یکی دیگر از فواید درک افول آمریکا را شجاعت در جهت‌گیری‌های سیاسی عنوان کرد و افزود: با این تفکر به افرادی رای می‌دهند که واقع‌بین و نه متوهم و خیال پرداز باشند.

حجت‌الاسلام پناهیان فایده سوم درک افول آمریکا را افزایش اعتماد ملی دانست و بیان داشت: کسی که برای آمریکا قدرتی در حد کدخدا می‌بیند و او را در حال افول نمی‌بیند نمی‌تواند سیستم قدرت ولایت فقیه را در جهان ببیند و حقانیت آن را درک کند.

وی تصریح کرد: امروز استکبار ستیزی برای همه جهان یک مساله روشن است و بسیاری از کشور‌های دیگر نیز به این امر پی بردند که از شعار مرگ بر آمریکا استفاده کنند.

اربعین پایه‌ریزی یک تمدن است

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و بیان داشت: پلیدی روح کسانی که این پیاده روی را یک مراسم مذهبی ساده بداند، قابل درک است و چنین کسی نمی‌تواند درک کند که اربعین پی‌ریزی یک تمدن دیگر است.

حجت‌الاسلام پناهیان از دیکتاتوری رسانه‌ای غرب سخن گفت و افزود: رسانه‌ها اجازه پخش و انتقال عظمت پیاده‌روی اربعین را ندارند چرا که معتقدند با پخش این فیلم‌ها تمام تمدن غرب به هم می‌ریزد؛ کسانی که خود را به نادانی زده‌اند باید بدانند اربعین نابود کننده هیمنه دشمنان ماست.

وی گفت: یکی از اندیشمندان فرانسوی معتقد است که ۳ کشور اگر دست به دست هم دهند نظام سلطه جهان را در هم می‌کوبند و آن‌ها روسیه، ایران و فرانسه هستند و اینجاست که باید ایران را بشناسیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مبارزه با طاغوت و استکبارستیزی در قرآن در کنار توحید قرار گرفته است، تاکید کرد: پیام آیات قرآنی مبارزه با طاغوت است، زیرا طاغوت تلاش می‌کند مردم را از نور به ظلمت هدایت کند و مبنای ما برای فروپاشی آن‌ها آیه" جاء الحق و ذهق الباطل" است.

وی با تاکید بر بازگویی آیات قرآنی در خصوص افول تمدن باطل برای فرزندان، گفت: ما ۴۰ سال است فقط به نکبت غرب‌زده‌ها افول غرب را عقب انداختیم، اما به حمد خدا باید بدانیم که اکنون غرب در حال افول است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها