حق کشف قاچاق را احیاء کنید

کد خبر: 894356

امیر خجسته گفت: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی پرونده‌های تخلفات و نحوه واردات کالا از سامانه الکترونیکی ترانزیت و صادرات کالا از گمرکات استان هرمزگان بازدید بعمل آوردند.

حق کشف قاچاق را احیاء کنید

خبرگزاری فارس: امیر خجسته رئیس هیات اعضامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به گمرکات کشور که با هدف بررسی مبادی ورودی و خروجی کالا و روند مبارزه قاچاق کالا و ارز از مبادی رسمی از بندرشهید رجایی و باهنر استان هرمزگان بازدید کردند به فارس گفت: بازدید از جای جای گمرکات به معنی مچ گیری کارمندان خدوم گمرکی نیست بلکه باید با دانه درشت‌ها در مبارزه با فعل فساد برخورد شود.

وی با بیان اینکه بنابه گزاشات و شکایات واصله باید وضعیت صادرات و واردات و کالا‌های دپو شدن در گمرکات مشخص شود تصریح کرد: شرایط ترخیص کالا‌های وارداتی و صادراتی نباید تولید ملی را زمین گیرو فلج کند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و شفاف سازی مجلس با بیان اینکه باید مشخص شود ارز‌های اختصاص یافته برای واردات کالا در چه مسیری هزینه شده بیان داشت: بخشی از تخلفات مکشوفه گمرکی که به کمیسیون اصل نود و فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال شده مربوط به وزارت صمت بوده که باید با راستی آزمایی واردات و صادرات کالا به بررسی دقیق تری به این مسایل پرداخت.

وی در ادامه ضمن بازدید از سامانه کنترل قاچاق، صادرات و واردات بیان داشت: این سامانه کپی برداری از سامانه آسیکودای جهانی بوده و با تکیه بر آنلاین و در دسترس بودن بسیازی از معایب آن به فراموشی سپرده شده است.

خجسته با بیان اینکه از ۱۶۲ گمرک تنها ۳ گمرک در کشور از دستگاه ایکس ری بهره‌مند است عنوان کرد: حتی دستگاه ایکس ری هم امکان تفکیک کالا و سرعت در نمایان ساختن محموله انتقالی در کانتیر‌ها را ندارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کشف محموله قاچاق با در نظر گرفتن درصدی از محموله‌های مکشوفه توسط کارمندان خدوم گمرک بایستی روحیه بی تفاوتی را جایگزین مشغله‌های این کارمندان نمود و باید حق الکشف قاچاق به کارمندان گمرکی را احیاء کنند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در مجلس با همگراییی و هم فکری در پی اصلاح قوانین گمرکی کشور هستیم

در ادامه این بازدید اعضای اعضامی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن حضور در مبادی ورودی و خروجی کالا (درب خروج) و بخش‌های مختلف بندر شهیدرجایی و باهنر، نظیر درگاه‌های ایکس ری، محل نگهداری کالا، نحوه بارگیری و ترخیص کالا بازدید کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها