سخنان بی شرمانه وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

کد خبر: 894972

جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا می‌گوید استفاده ایران از دوتابعیتی‌ها برای اعمال فشار سیاسی برای بریتانیا غیر قابل قبول است و ایران هزینه چنین رفتاری را خواهد پرداخت.

سخنان بی شرمانه وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

سخنان بی شرمانه وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

بی بی سی: هانت که به تهران سفر کرده با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی دیدار کرده است.

پیش از این سفر آقای هانت گفته بود که یکی از اهداف سفر او آزاد کردن ایرانی-بریتانیایی‌های زندانی و بخصوص نازنین زاغری است. آقای هانت در این باره به بی‌بی‌سی گفت: "من این موضوع را برای مقام‌ها روشن کردم که اگر ایران بخواهد از موضوع دو تابعیتی‌ها به عنوان اهرم فشار سیاسی استفاده کند برایش پیامد‌هایی خواهد داشت و بریتانیا اجازه نخواهد داد که چنین چیزی اتفاق بیافتد و هزینه‌ای نداشته باشد. از نظر ما این شرایط را نمی‌توان ادامه داد. فقط هم مسئله نازنین زاغری نیست، افراد دیگری هستند که خانواده‌هایشان خواسته‌اند نامشان را اعلام نکنیم. هیچ کشوری در دنیا نباید فکر کند که اگر چیزی را از کشوری دیگر می‌خواهد باید شهروندانش را زندانی کند و این غیر قابل قبول است. "

بحث برجام و حمایت بریتانیا از آن یکی از محور‌های گفتگوی وزیر خارجه بریتانیا با مقام‌های ایران بود و آقای هانت در پاسخ به این سوال که چقدر اطمینان دارد ایران زیر فشار تحریم‌ها دوام بیاورد و به برجام پایبند بماند، گفت:

"واضح است که کشور بسیار زیر فشار است و اگر مثل امروز ما صبح دوری در اطراف بزنید کالا‌های غربی خیلی کمی در فروشگاه‌ها می‌بینید. این یکی از موارد نادری است که ما رویکردی متفاوت با آمریکا داریم و فکر می‌کنیم که برجام توافق خوبی است. شرایط در خاورمیانه به اندازه کافی پیچیده، دشوار و مسموم هست و وجود یک قدرت هسته‌ای در این منطقه شرایط را خطرناک‌تر خواهد کرد. ما می‌خواهیم راهی را برای کشور‌هایی پیدا کنیم که می‌خواهند تجارت مشروعی با ایران داشته باشند. "

خبرنگار بی‎بی‌سی سوال مشابهی از محمد جواد ظریف پرسید که ایران چقدر مطمئن است که بریتانیا در کنار این کشور و برجام بماند و اسیر وسوسه آمریکا نشود؟

"آقای هانت به من اطمینان داد که بریتانیا به برجام و ماندن در برجام اعتقاد دارد. البته ما باید اقدامی را هم ببینیم، ما از تعهد سیاسی بریتانیا و چهار بعلاوه یک فعلی استقبال می‌کنیم، اما فکر می‌کنیم تعهد سیاسی باید با اقدام عملی همراه باشد. "

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها