ظریف درباره سفر ۲ روزه ایتالیا چه گفت؟

کد خبر: 896343

وزیر خارجه کشورمان گفته در سفر دو روزه به ایتالیا علاوه بر روابط دوجانبه موضوعات یمن و سوریه نیز بررسی شده است.

ظریف درباره سفر ۲ روزه ایتالیا چه گفت؟

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در جمع بندی سفر دو روزه خود به ایتالیا گفت: در دیدار‌هایی که در رم با مقامات ایتالیایی و دیگر کشور‌ها داشتم علاوه بر اینکه در باره روابط دوجانبه صحبت کردیم، موضوع یمن و سوریه و ضرورت پایان دادن به وضعیت نابسامان مردم یمن و حرکت به سوی راه کار سیاسی در سوریه نیز مورد تاکید قرارگرفت.

محمدجوادظریف در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم افزود: در این گفتگو‌ها این موضوعات هم اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار دارند که به صورت جدی پیگیری شد.

ظریف گفت: بحث برجام و مقابله با سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا موضوعی بود که در همه جلسات تقریبا به صورت اجماع مطرح شد. جامعه بین المللی از این سیاست‌ها خسته شده و خطر این سیاست‌ها را برای آینده می‌بیند، اما از طرف دیگر لازم است که آمادگی برای مقابله با این سیاست‌ها را پیدا کند و از تبدیل شدن این سیاست‌ها در روابط بین المللی به یک رویه جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: همکاری‌های اقتصادی، زمینه برای کار مشترک، استفاده از ساختار‌های ویژه در بسیاری از این ملاقات‌ها مطرح شد و من احساس می‌کنم که این آمادکی وجود دارد.

ظریف همچنین با اشاره به شرکت خود در «کنفرانس بین المللی گفتگو‌های مدیترانه ای» افزود: چند سالی است که در این نشست شرکت می‌کنیم و این فرصت بسیار خوبی برای ارائه دیدگاه هایمان، مخصوصا درباره منطقه است.

وی گفت: حضور ما دراین نشست به صورت پرسش و پاسخ بود که سوالات متعددی در باره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، در باره سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا تاثیر تحریم‌ها بر مردم ایران، مقاومت مردم ایران در برابر تحریم‌ها مطرح شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها