آیت‌الله اراکی: مسلمانان با وحدت در برابر ستمگری ایستادگی کنند

کد خبر: 898203

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: مسلمانان جهان نباید نسبت به ظلم و ستم و استکبار بی‌تفاوت باشند بلکه باید با وحدت و یکپارچگی در برابر ستمگری ایستادگی کنند.

آیت‌الله اراکی: مسلمانان با وحدت در برابر ستمگری ایستادگی کنند

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تاکید بر وحدت بین مسلمین عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) منادی وحدت و انسجام میان امت اسلامی بود.

او افزود: متاسفانه بسیاری از ابعاد شخصیتی پیامبر (ص) ناشناخته مانده است در حالی که اگر شخصیت برجسته رسول الله (ص) به خوبی تبیین می‌شد بسیاری از گرفتاری‌ها دامان امت اسلامی را نمی‌گرفت.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: عشق و علاقه و ارادت به پیامبر اسلام (ص) در شیعه و غیرشیعه وجود دارد و جهان محو ویژگی‌ها و خصلت‌های این پیامبر (ص) مهربانی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار کرد: مسلمانان جهان نباید نسبت به ظلم و ستم و استکبار بی تفاوت باشند بلکه باید با وحدت و یکپارچگی در برابر ستمگری ایستادگی کنند.

او گفت:امروز نیز کشور‌های مظلوم تحت سیطره ظلم و ستم قرار دارند به ویژه در فلسطین جنایات زیادی علیه مسلمانان اتفاق می‌افتد و ما نمی‌توانیم در برابر ظلم به مردم فلسطین بی تفاوت باشیم.

آیت‌الله اراکی همچنین بیان کرد:همه مسلمانان جهان حتی اگر شیعه هم نباشند در قلمرو حکومت امام زمان (عج) قرار دارند. ما وظیفه داریم جامعه اسلامی را برای اطاعت از حضرت مهدی (عج) و منجی بشریت آماده کنیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: همه مسلمین جزء ملت، ولی عصر (عج) هستند و با وحدت و همدلی میان مسلمین می‌توان زمینه را برای ظهور منجی فراهم کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها