حزب بعث سوریه معتقد به حکومت دینی نیست/ تلاشی برای مسلمان کردن چین نداریم

کد خبر: 899509

در این مراودات نه ما تلاشی برای مسلمان کردن حزب کمونیست چین داریم و نه آنها در تلاش‌اند تا موتلفه را کمونیست کنند!(باخنده) مگر دولت ما دولت جمهوری اسلامی نیست، پس چطور با جمهوری خلق چین که که نظامی کمونیستی است ارتباطات سیاسی و اقتصادی دارد؟

حزب بعث سوریه معتقد به حکومت دینی نیست/ تلاشی برای مسلمان کردن چین نداریم

محمد نبی حبیبی دبیرکل موتلفه در بخشی از گفتگوی خود با تسنیم گفت:‌مراودات ما با حزب کمونیست چین مطلقا ارتباطی با موقعیت آقای عسگراولادی در اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین ندارد و این مراودات از زمانی شروع شده که اساسا ایشان رئیس اتاق مشترک ایران و چین نبود. درست است که ما با حزب کمونیست چین مراودات نسبتا فراوانی داریم ولی این ارتباطات در چارچوب دستورالعمل‌هایی بوده است که نظام تعریف کرده است. البته ما با حزب‌الله لبنان نیز ارتباطات زیادی داریم. همچنین قبل از ناامنی‌های سال‌های گذشته در سوریه روابط رفت و آمدی با حزب بعث سوریه داشتیم. از سوی دیگر با احزاب اسلامی دیگر نیز مراودات نسبتا فراوانی داریم که چند سال پیش منجر به تشکیل کنفرانس احزاب اسلامی در تهران شد. البته ارتباط حزب موتلفه با احزاب شرکت کننده در آن کنفرانس تنها محدود به کنفرانس مذکور نشد و سال به سال بر تعمیق این روابط افزوده شده است. بنابراین اینکه گفته می‌شود مراودات حزبی ما تنها محدود به حزب کمونیست چین باشد، مطلب درستی نیست.

در این مراودات نه ما تلاشی برای مسلمان کردن حزب کمونیست چین داریم و نه آنها در تلاش‌اند تا موتلفه را کمونیست کنند!(باخنده) مگر دولت ما دولت جمهوری اسلامی نیست، پس چطور با جمهوری خلق چین که که نظامی کمونیستی است ارتباطات سیاسی و اقتصادی دارد؟ به طور کلی ارتباطات ما با حزب کمونیست چین و دیگر احزاب دنیا نیز در همان چارچوب‌هایی است که نظام تعیین کرده است.

حزب بعث سوریه از اساس معتقد به حکومت دینی نیست ولی ما با این حزب نیز روابط خوبی را داشتیم. بنابراین اگر قرار باشد که ما خودمان را در مراودات با احزاب بین‌المللی محدود به احزاب شیعه اثناعشری کنیم، فقط باید با حزب‌الله لبنان در ارتباط باشیم که داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها