روایت امام جمعه اصفهان از تذکر شهید طباطبایی‌نژاد به بنی‌صدر

کد خبر: 905024

امام جمعه اصفهان گفت: شهید نورالله طباطبایی‌نژاد نخستین شخصی بود که در مجلس علیه بنی صدر سخنرانی کرد.

روایت امام جمعه اصفهان از تذکر شهید طباطبایی‌نژاد به بنی‌صدر

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در دهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان اظهار داشت: تاریخچه این جلسه به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد که بنا شد در شهرستان‌هایی که شهید روحانی دارند سالانه جلسه داشته باشند و در مرکز استان نیز یادواره‌ای برگزار شود.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی، اسوه و الگوی جامعه‌اند، گفت: انسان در همه کار‌های خود نیازمند یک هدایتگر است و پیامبران الگو‌های بشر، ائمه الگوی انسان و در زمان غیبت امام عصر (عج)، روحانیت باید الگویی برای انسان‌ها باشند.

امام جمعه اصفهان افزود: مثل علما روی زمین مانند ستارگان در آسمان است و همانطور که به وسیله ستارگان در شب و روز راه را پیدا می‌کنند، روی زمین هم انسان‌ها به وسیله علما و روحانیون می‌توانند طریق مستقیم را بیابند.

وی بیان کرد: خداوند در قرآن پیامبر را اسوه قرار داده و هرکس به این اسوه‌ها پشت کند و در مسیر آنان راه نرود، گمراه خواهد شد و به بیراهه می‌رود.

طباطبایی نژاد افزود: اسوه باید اموری که در مسیر آخرت خداست را به خوبی بلد باشد و مسیر را طی کند وگرنه قادر نیست الگو باشد بنابراین علما و روحانیون باید مسیر الهی را طی کنند و قبل از دیگران به حرفی که می‌زنند، عامل باشند.

وی ادامه داد: نباید در مقابل دشمن و دنیا وهن و ضعف نشان داد و باید صبور بود لکن اگر جلودار مردم بودید و ضعف نشان دادید و به دشمن دست دادید، دچار اشتباه شده‌اید و پیروان خود را در مسیر نادرست قرار می‌دهید.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: افتخار ما شیعیان این است که روحانیت ما به حرفی که به مردم می‌زند، عمل می‌کند و در غیر مذهب اسلامی و دیگر مذاهب چنین چیزی نمی‌بینید برای مثال در جنگ‌های بزرگ بین مسیحیت، روحانیون آن‌ها از کلیسا خارج نمی‌شوند.

وی افزود: حتی در بین برادران اهل تسنن بسیار کم اتفاق افتاده که در مقابل دشمنان اسلام بایستند و به شهادت برسند، اما شیعه چنین نیست؛ در جنگ تحمیلی و در بین مدافعان حرم روحانیون حضور دارند و نسبت به تعدادشان بیش از مردم شهید داده‌اند.

حضور یک پنجم شهدای روحانی کشور در اصفهان

طباطبایی نژاد با بیان اینکه در جنگ تحمیلی حدود ۴ هزار شهید روحانی تقدیم شده، گفت: کل جمعیت روحانی ما حدود ۳۰ هزار نفر بوده، اصفهان از نظر شهدا یک دهم شهدای کشور را داراست که شهدای روحانی بیشتری دارد و یک پنجم شهدای روحانی کشور یعنی ۵۹۰ نفر آنان تاکنون شناسایی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی می‌کند بین مردم و روحانیت جدایی اندازد، خاطرنشان کرد: هدف از این اجلاسیه‌ها این است که بدانید مردم با روحانیت و روحانیت با مردم هستند.

توطئه روی کار آمدن بنی صدر قبل از فرار شاه

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان درباره روحانی شاخص امسال گفت: سید نورالله طباطبایی نژاد که برادر من هستند در حزب جمهوری و در کنار شهید بهشتی به شهادت رسیدند و از نظر فکری و جسمی فردی بسیار رشید بود.

وی افزود: اولین کسی که در مدرسه فیضیه روی سنگ ایستاد و اعلام کرد که امام (ره) به ترکیه تبعید شده و سخنرانی کرد، ایشان بود و تا مدت‌ها بردارم و آیت الله ناطق نوری در مسجد بالا سر حضرت معصومه (ع) هرشب بعد از نماز، جلسه دعا برگزار می‌کردند.

طباطبایی نژاد با اشاره به خاطرات برادرشان بیان کرد: بردارم می‌گفت: یک شب بعد از سخنرانی من آمدم کنار ضریح به دعا خواندن و یک ساواکی به من تذکر داد که اگر سید نبودی تو را می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: در روز‌های آخر که در تهران منبر می‌رفتند، مسجد را محاصره کردند و ۲ روز قبل از فرار شاه بود و بعد که آزاد شدند بار‌ها گفته بود وقتی آخر شب بازداشت به دفتر رئیس کلانتری رفتیم به من گفت: فکر کردی ما دل خوشی از شاه و دستگاه او داریم؟ کاری از شما برنمی‌آید.

تذکر شهید طباطبایی نژاد در مجلس شورای اسلامی

امام جمعه اصفهان افزود: این‌ها خلاء دیدند و فردی به نام بنی صدر را در آب نمک گذاشته‌اند و قرار است روی کار آید و بعد‌ها مشخص شد که این حرف درست است و دستی پشت پرده وجود دارد، اما به حول و قوه الهی همه توطئه‌ها تاکنون نابود شده است.

وی اظهار داشت:شهید نورالله طباطبایی‌نژاد نخستین شخصی بود که در مجلس علیه بنی صدر سخنرانی کرد؛ بنی صدر توطئه آمریکا بود و ما از آن خبر نداشتیم و شنیده بودیم او دانشجویی است که در خارج مسلمانان را دور هم جمع می‌کند و جوان خوبی است، اما بعد مشخص شد که چیز دیگری است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها