آیت‌الله حائری فراتر از جریان‌های سیاسی حرکت می‌کرد

کد خبر: 905035

رئیس اسبق رسانه ملی گفت: آیت‌الله حائری فراتر از جریان‌های سیاسی حرکت می‌کرد و مواضع شجاعانه‌ای داشت.

آیت‌الله حائری فراتر از جریان‌های سیاسی حرکت می‌کرد

خبرگزاری تسنیم: سید عزت‌الله ضرغامی صبح امروز درنخستین همایش ملی تبیین ابعاد شخصیتی آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه برخی حجاب‌ها اجازه نداد که شخصیت مرحوم حائری در دوران حیاتش شناخته شود و مشی آیت‌الله حائری به دلیل ویژگی‌های برجسته و متفاوت در آینده بیشتر شناخته می‌شود اظهار داشت: آیت‌الله حائری فراتر از جریان‌های سیاسی حرکت می‌کرد و مواضع شجاعانه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه برهوتی که امروز در عرصه علوم انسانی وجود دارد ارزش شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله حائری را بیشتر مشخص می‌کند، عنوان کرد: حائری انسان اخلاق مداری بود، ولی حرفهایش را شجاعانه بیان می‌کرد و با مشی خود جولی دوقطبی‌های بلاوجه و مصنوعی در حوزه سیاست را می‌گرفت.

ضرغامی با اشاره به جریان دو قطبی موجود در سیاست کشور و با بیان اینکه امروز در سیاست کشور یک جریان حیدری_ نعمتی به ما تحمیل شده و شخصیت‌هایی امثال حائری می‌تواند ما را از این جریان نجات دهد، خاطرنشان کرد: امروز در فضای کشور جزئی‌ترین موضوعات را نیز دو قطبی شده و هر کسی حرف می‌زند فکر می‌کنند به یکی از جریانات اصولگرا و اصلاح‌طلب منسوب است و هر کسی که مشی آزادانه دارد و خود را منسوب به هیچ کدام از گروه‌ها نمی‌داند مورد انواع اتهامات واقع می‌شود و به وی نسبت ضد انقلاب می‌دهند.

وی با بیان اینکه حائری به هیچ کدام از جریانات سیاسی منصوب نبود، افزود: در طول ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد در تربیت امثال حائری موفق نبودیم و به همین دلیل بسیاری از شخصیت‌های علمی ما سیاسی شدند و عرصه حکمت خالی ماند و در نتیجه گروهی از جوانان به دلیل فقدان چنین شخصیت‌هایی جذب مکاتب انحرافی شدند.

تواضع و خلوص آیت‌الله حائری دیدنی بود

حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی، استاد حوزه علمیه نیز در این همایش با اشاره به ساده زیستی حائری شیرازی، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی از فضل بزرگی برخوردار و منبع خلوص بود و به جز رضای خدا کاری را انجام نمی‌داد.

وی با بیان اینکه تواضع و خلوص آیت‌الله حائری دیدنی بود و همیشه در فکر تربیت بود، گفت: نکات تربیتی آیت‌الله حائری به‌گونه‌ای بود که حتی خردسالان و نوجوانان، مجذوب این شخصیت بزرگ می‌شدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها