وجود ۱۶ هزار گروه جهادی در کشور

کد خبر: 905479

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بر علمی کردن کشاورزی در تمام نقاط کشور تأکید کرد و گفت: ایران در ۱۰ یا ۱۵ سال آینده یکی از قطب‌های مهم کشاورزی منطقه خواهد شد و اگر در این زمینه موفق شویم یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

وجود ۱۶ هزار گروه جهادی در کشور

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در همایش ۴۰ سال تلاش و سازندگی در پرتو فرهنگ و مدیریت جهادی استان، با اشاره به این که یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کشاورزی است، خاطرنشان کرد: لازم است برای موفقیت در فعالیت‌های مختلف از جمله فعالیت‌های بخش کشاورزی از کمک مردم و جوانان و از منابعی که در اختیار داریم استفاده کنیم.

وی همچنین بر استفاده از علم و تکنولوژی در همه بخش‌های کشاورزی تاکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، بر تبلور مدیریت جهادی در چارچوب ارزش‌های جهادی تاکید و خاطرنشان کرد: باید مشکلات کشور با مدیریت جهادی اصلاح شود که در این زمینه طرح‌ها و اقداماتی در حال انجام است، تا بتوان جهاد سازندگی را زنده کرد.

وی افزود: در حال حاضر مشکل کشور تولید و اشتغال است که برای رفع این امر حدود ۱۶ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش در کشور مشغول فعالیت هستند. در این راستا دفتر هماهنگی برای انجام کار‌های جهادی در کشور ایجاد شده که باید در استان چهارمحال و بختیاری نیز افراد جهادی شناسایی و دفتر هماهنگی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مدیریت جهادی را در ادارات زنده کنیم باید مدیر دارای تفکر جهادی باشد به این معنا که از انگیزه بسیار بالا و قوی برخوردار باشد. همچنین سازمان، تشکیلات و همراهان مدیر باید جهادی باشند.

وی تاکید کرد: مدیرت جهادی باید دارای ویژگی‌های حق‌مداری، ارزش‌مداری، پیشتازی در عمل، توجه به محرومان و مستضعفان، محکم‌کاری، کارآمدی، قطعیت، در نظر گرفتن مصلحت دیگران و انجام امور روزانه باشد.

اقتصاد کشاورزی از ارکان اقتصاد مقاومتی است

نماینده، ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی همچنین در نشست شورای سیاستگذاری راهبردی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در شهرکرد، اقتصاد کشاورزی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه باید کشاورزی خود را به علم و فناوری روز تجهیز و از هدر رفت منابع در حوزه آب و خاک جلوگیری کنیم.

وی اظهار داشت: باید بهره‌وری در بخش کشاورزی را بالا ببریم و از روش‌های سنتی در این حوزه فاصله بگیریم.

این مقام مسوول با بیان این که اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی باشد، افزود: اگر اقتصاد کشور براساس کشاورزی شکل گیرد از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و به دلیل درون‌گرا بودن آسیب‌های کمتری را نیز متحمل خواهد شد.

حجت‌الاسلام تقوی، فرهنگ استکبارستیزی و استقلال‌طلبی نظام جمهوری اسلامی را برگرفته از فرهنگ نهضت عاشورا دانست و تصریح کرد: امت اسلامی ایران همان طور که در عرصه‌های هوافضا، پزشکی و علوم مختلف رتبه جهانی کسب کردند به یقین در اقتصاد و تامین موادغذایی و مایحتاج ضروری مردم که دشمن از آن به عنوان نقطه ضعف استفاده کرده است، به زودی خودکفا خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها