رئیسی: هدایت جامعه در پرتو معرفت افزایی است

کد خبر: 906081

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تربیت جوانان رمز هدایت و رشد جامعه آیت و جامعه هدایت شده در برابر تمام تهاجم‌ها مقاوم خواهد بود.

رئیسی: هدایت جامعه در پرتو معرفت افزایی است

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره برداری از پردیس تربیتی توانا گفت:تعلیم و آموزش یک ماموریت فرهنگی و تربیتی است چراکه در محضر آل محمد به معنای تربیت والای نفسانی انسانی است.

وی گفت: امروزه تربیت بر مبنای دستور شریعت است. غایات شریعت از جمله نزول کتاب آسمانی، رسولان، تزکیه و آموزش است.

جامعه‌ای رشد یافته و هدایت شده است که بتواند از همه زمینه‌های تربیتی بهره برد.

رئیسی تصریح کرد: جامعه‌ای که هدایت شده باشد در مقابل همه معضلات اجتماعی مقاوم است و رمز هدایت جوانان است. تربیت جوانان از وظایف نظام و حق جوانان و نوجوانان است.

وی بابیان اینکه امروزه تربیت همگانی و تزکیه بر عهده نهاد‌های آموزشی است گفت: این مکان می‌تواند فضایی برای تربیت جوانان و آماده سازی آنان برای جامعه باشد. دوستان ما در این مکان تلاش کرده اند تا بخش نرم افزاری این مکان ارتقا یابد. قریب به یک سال است که بر روی بررسی این مکان و برنامه ریزی‌های عملی آن با کارشناسان متعدد تلاش شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم تمامی معلمان و دانش اموزان از این مکان بهره برداری تربیتی، فرهنگی و دینی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف از این مکان علاوه بر جنبه تفریحی آن و آرامش افراد در پرتو امام هشتم اهداف دیگری نیز دارد عنوان کرد: در این مکان باید بر بعد فرهنگی، معرفت افزایی و تربیت توجه شود. در جامعه ما اگر می‌خواهیم عدالت اجتماعی، مقاومت در برابر تهاجم دشمن و رشد جامعه را شاهد باشیم باید بر روی تربیت توجه کنیم.

وی تصریح کرد: جامعه رشد یافته در برابر تمام تهاجم‌ها مقاوم خواهد بود و آسیبی نخواهد دید.

رئیسی عنوان کرد: امیدواریم در سایه امام هشتم معلمان و دانش آموزان از این مکان بهره برده و این مکان همچون دیگر مکان‌های آموزشی استان قدس شاهد کارآمدی و تاثیری گذاری آن باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها