رئیسی: ساخت مراکز فرهنگی در باغات آستان قدس را به برج‌سازی ترجیح دادیم

کد خبر: 906260

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیش از حضورم به عنوان تولیت آستان قدس رضوی جواز ساخت ساختمان مرتفع اداری و تجاری برای این باغ صادر شده بود، اما ترجیح دادیم به‌جای برج‌سازی، این مکان به‌مرکز فرهنگی و تربیتی تبدیل شود.

رئیسی: ساخت مراکز فرهنگی در باغات آستان قدس را به برج‌سازی ترجیح دادیم

آستان نیوز: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه آیین آغاز فعالیت‌های پردیس تربیتی توانا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از مأموریت‌های آستان قدس رضوی که در منشور ۷ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب بیان شده، مأموریت فرهنگی است، گفت: امروز کشور ما افتخار دارد که در محضر عالم آل محمد (ص) و پرتو نورانیت حرم مطهر رضوی قرار داد که جا دارد در پرتو این نورانیت آموخته‌های امام رضا (ع) بین جوانان و نوجوانان گسترش یابد.

تولیت آستان قدس تصریح کرد: بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) مدارسی در خراسان رضوی دارد که دانش‌آموزان در سطوح مختلف آموزش و تربیت می‌کند، اما نباید به‌این مقدار بسنده کنیم و باید از امکانات و ظرفیت‌های موجود در آستان قدس رضوی درراستای فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود.

وی بیان کرد: پیش از حضورم به‌عنوان تولیت آستان قدس رضوی جواز ساخت ساختمان مرتفع اداری و تجاری برای این باغ صادر شده بود، اما ترجیح دادیم به‌جای برج‌سازی، این مکان به‌مرکز فرهنگی و تربیتی تبدیل شود، با توجه به‌نیاز تهران، به‌عنوان مکان مفرح برای ایجاد نشاط، امیدآفرینی، تربیت‌افزایی و بصیرت‌افزایی برای جوانان و نوجوانان مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیسی گفت: اگرچه ساختمان‌سازی در این باغ انجام ندادیم و ممکن است منافع کمتری داشته باشیم، اما سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری برای جوانان و نوجوان انجام شد که منافع بیشتری دارد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: سرمایه عظیم این کشور جوانان، نوجوانان و نیروی انسانی گسترده‌ای بوده که کشور ما از آن بهره‌مند است.

وی با بیان اینکه در این باغ درخت‌های ۵۰۰ ساله وجود دارد، ولی ما ترجیح دادیم با حفظ تمام درخت‌های باغ به‌عنوان شش‌های شهر، اینجا تبدیل به‌مرکز معرفت‌افزایی شود، ادامه داد: در هیچ کدام از باغات آستان قدس رضوی اجازه قطع کردن درختان را ندادیم، با حفظ فضای مفرح با نشاط کار‌های بسیاری در حوزه فرهنگی و تربیتی می‌توانیم انجام دهیم.

گفتنی است؛ پس از تغییر رویکرد آستان قدس رضوی در استفاده از باغات و ارائه خدمات فرهنگی ـ. تربیتی و پس از گشایش درب باغ‌های خاتون و بیلدر (مشهد) به‌روی مردم، امروز باغ پردیس تربیتی توانا با حضور تولیت آستان قدس رضوی در قلب تهران (شهرک غرب) به روی مردم گشوده شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها