مرتضی نبوی: تلاش‌ها برای اصلاح قانون مالیات مثمرثمر نبود

کد خبر: 907836

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تلاش‌ها برای اصلاح قانون مالیات مثمرثمر نبوده است، گفت: ممیزمحور بودن مالیات، فسادآور بوده و هرگز به نفع کشور نخواهد بود.

مرتضی نبوی: تلاش‌ها برای اصلاح قانون مالیات مثمرثمر نبود

خبرگزاری فارس: جلسه شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان روز پنجشنبه ۶ آذر با حضور سیدمرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

در این مراسم نبوی ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین حادثه دردناک درگذشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: در عصر مشروطیت، پیش قراولان نهضت به دنبال ایجاد نظام حقوقی سالم در کشور بودند که علی‌رغم اتفاقات میمون در دوران انقلاب اسلامی هم این خواسته محقق نشد.

وی با تاکید بر توسعه کشور از طریق قانون سالاری، اظهار کرد: از اول انقلاب تا امروز دو مشکل همچنان باقی است که یکی از آن دو نداشتن نظام حقوقی سالم است که حقوقی خصوصی، عمومی و بین‌الملل در ذیل آن تعریف می‌شود و دیگری نظام سالم اداری است که امور مردم، در سایه آن روان و آسان می‌گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح نظام اداری به عنوان مثال به قانون مالیات پرداخت و گفت: در کشور‌های توسعه یافته دریافت مالیات مودّی محور است، ولی در کشور ما ممیز محور است و تلاش هم برای اصلاح قانون مربوطه و مقررات موجود مثمرثمر نبوده است و طوری که ممیزمحور بودن مالیات، فسادآور بوده و هرگز به نفع کشور نخواهد بود.

ضرغام صادقی عضو هیات رئیسه مجلس نهم و قائم انجمن اسلامی پزشکان دیگر مهمان جامعه اسلامی فرهنگیان کشور بود که پیرامون تنگنا‌های موجود امور بهداشت و درمان کشور و موضوعات مرتبط با آن مطالبی را ارائه داد.

بنا بر این گزارش در این جلسه لایحه بودجه سال ۹۸ مورد نقد و بررسی حاضرین قرار گرفت و مقرر گردید به کمیسیون مجلس شورای اسلامی نامه‌ای ارسال شود و در آن عواقب سوء خرید خدمت آموزشی در آموزش و پرورش تأکید شود و در ضمن تشکیل کلاس‌های مختلط در دوره‌های متوسط مناطق محروم کشور، موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت و با لحلظ تبعات سوء تشکیل این نوع کلاس‌ها مقرر شد مکاتبات لازم با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام بگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها