روایت ترندنیوز از دیدار مقام‌های ایران و آذربایجان

کد خبر: 912009

در دیدار بین دو فرمانده عالی رتبه ایرانی و جمهوری آذربایجان، طرفین بر ضرورت توسعه همکاری متقابل و مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کردند.

روایت ترندنیوز از دیدار مقام‌های ایران و آذربایجان

خبرگزاری فارس: در نشست هیأت‌های نمایندگی یگان خدمات مرزی جمهوری آذربایجان و ایران که در شهر «بیله سوار» برگزار شد، مبارزه با جرایم مرزی و تروریسم بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت.

خبرگزاری «ترند نیوز» چهارشنبه شب به نقل از یگان خدمات مرزی جمهوری آذربایجان نوشت که طرفین اجرای توافقنامه مورخ ۱۱ دسامبر (دی) ۲۰۱۸ که در نشست روسای خدمات مرزی آذربایجان و ایران در باکو به تصویب رسیده بود را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، سپهبد «الشن قلی‌اف» فرمانده یگان مرزی جمهوری آذربایجان و سرلشکر «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ایران، در این نشست در زمینه امنیت مرزی به تبادل نظر پرداختند.

این دو فرمانده همچنین در مورد سازماندهی کنترل مرزی مطمئن بر افراد، وسایل نقلیه و محموله‌ها در ایستگاه‌های بازرسی در مرز به رایزنی پرداختند.

قلی‌اف و رضایی در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری متقابل و مبارزه با جرایم مرزی و تروریسم بین المللی تاکید کردند.

به نوشته ترند نیوز، در این نشست توافقنامه‌ای جهت ادامه این جلسات در نقاط مرزی و ایستگاه‌های بازرسی صورت گرفت.

چندی قبل نیز «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با سرلشکر قاسم رضایی توسعه روابط موفقیت آمیز دو جانبه در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌های مرزی بین تهران-باکو را مورد ستایش قرار داد.

الهام علی‌اف در این دیدار بر تردد تجار و نیز حمل و نقل کالا بین دو طرف تاکید و مرز‌های بین ایران و جمهوری آذربایجان را «مرز دوستی» خطاب کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها