مهاجری: مرحوم هاشمی برای تحکیم جایگاه رهبری تلاش داشت

کد خبر: 912362

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به کمرنگ شدن اخلاق در جامعه امروز، گفت: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه برای تحکیم رهبری گام برمی‌داشت.

مهاجری: مرحوم هاشمی برای تحکیم جایگاه رهبری تلاش داشت

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام مسیح مهاجری شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تکیه اسک آمل، آمل را شهر بزرگی در عرصه دینداری، دیانت، سیاست، فقاهت عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون جهان اسلام با وجود دو عالم عالی‌اقدر در عرصه دین آمل می‌بالد و باعث افتخارآفرینی این شهرستان در تاریخ علم و اسلام شده‌اند.

وی با تاکید براینکه باید از علم عالمان در ساختن جامعه بکار گرفت، افزود: دانش‌آموختگان علم و دانش باید از این دو عالم ذوالفنون جهت تزریق مایحتاج فکری، علمی جامعه استفاده ببرند.

مهاجری با اشاره به گم شدن اخلاق در جامعه امروز، یادآور شد: پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، قرار بود که اخلاق حرف اول را در کشور بزند و با انقلاب، اخلاق نیز بر جامعه حاکم شود، ولی متاسفانه شاهد حاکمیت ضد اخلاقیت در جامعه امروز هستیم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی ادامه داد: حاکمیت ضداخلاق در یک جامعه کار نظام، انقلاب و اسلام نیست بلکه کار برخی افراد است که از این انقلاب اسلامی یا کیسه پر از زر یا کیسه پر از قدرت دوختند و با آن هر کاری حتی توهین، تخریب و دروغ می‌خواهند می‌کنند.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وی را انسان مطرح و توانمند و در امر ولایت‌پذیری شاخص بیان و عنوان کرد: این عالم در طول خدمت به مردم سعی داشت تا تمام توان خود را برای خدمت‌رسانی به کار گیرد.

مهاجری با اعلام اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخلاق‌مدار و فداکار بوده و در تقویت رهبری انقلاب گام برمی‌داشت، گفت: اخلاق انسان‌ها را وادار به گذشت از خود و مطرح کردن دیگران، بزرگ کردن دیگران حتی به قیمت کوچک کردن خود مقابل بزرگی آن‌ها می‌کند.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه سیاستمداری و تدبیر این عالم برجسته کم‌نظیر و برگرفته از امام راحل بود، افزود: این فرد همیشه برای تحکیم رهبری گام برمی‌داشت.

وی با اشاره به خصوصیات زندگی سیاسی و اجتماعی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بیان کرد: با توجه به اینکه نامش در بین افراد تأیید شده صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نبود، ولی با این وجود احساس تکلیف کرد و به میدان آمد.

وی با اعلام اینکه همه وجود آیت‌الله هاشمی فدای نظام و برای حفظ آن بود، گفت: امروزه نیز باید همه افراد برای انقلاب دل بسوزانیم و فدا شویم.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به دشمنی دشمنان اسلام با علما و روحانیون مطرح کرد: این دشمنی قبل از انقلاب بوده و امروزه نیز ادامه دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها