منصوری :نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد

کد خبر: 913203

سفیر اسبق ایران در چین گفت: اینکه تصور کنیم نگاه اروپا نسبت به ایران متفاوت با رویکرد آمریکا به ما است یک اشتباه به حساب می‌آید.

منصوری :نگاه اروپا نسبت به ایران با آمریکا تفاوتی ندارد

خبرگزاری مهر: جواد منصوری سفیر اسبق ایران در چین در خصوص رویکرد اخیر اروپا نسبت به ایران مبنی بر طرح اتهام زنی‌های گسترده و تحریم شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران، اظهارداشت: مجموعه کشور‌های اروپایی، آمریکا و متحدان این کشور‌ها از جمله کانادا استراتژی مشخصی در برابر کشور‌هایی که دارای استقلال، فکر و ایدئولوژی مشخص و متفاوتی از آن‌ها هستند، دارند و به هر طریق ممکن جهت توقف روند سیاسی، اقتصادی و بین المللی آن کشور‌ها عمل می‌کنند.

وی گفت: ممکن است کشور‌های ذکر شده در درون خود دچار اختلافات و مشکلاتی باشند، اما در برابر کشور‌های مستقل وحدت رویه دارند، بنابراین اینکه تصور کنیم نگاه اروپا نسبت به ایران متفاوت با رویکرد آمریکا به ما است یک اشتباه به حساب می‌آید.

منصوری افزود: یک نکته را هم باید مد نظر داشته باشیم و آن اینکه اروپا به شدت نگران نفوذ اسلام به کشور‌های اروپایی است به نحوی که استراتژیست‌های اروپایی طی دو دهه اخیر به مقامات این کشور‌ها نسبت به آینده اروپا در برابر جهان اسلام هشدار‌های جدی داده اند.

سفیر اسبق ایران در چین تصریح کرد: کارشناسان اروپایی بر این باور هستند که مکاتب فکری مختلف اروپا که قرار بود سپری برای مقابله برابر کشور‌های اسلامی باشند، عملاً توانشان را از دست داده اند. این نکته مهمی است که شاید کمتر در داخل کشور هم به آن پرداخته شده باشد.

وی ادامه داد: این مسئله که اروپا مدعی است که تمایل به حفظ برجام و تداوم همکاری‌های تجاری با ایران دارد نمی‌تواند چندان جدی و واقع بینانه باشد و شاید طرح این ادعا‌ها هم به دلیل مهار ایران باشد.

منصوری در خصوص سطح واکنش ایران به اروپا در ماه‌های اخیر تصریح کرد: واقعیت این است که دولت فکر می‌کند برای مسائل اقتصادی باید با اروپا همراه باشد و هیچ تصوری از این که در دنیا راه‌های دیگری برای تأمین منافع اقتصادی کشور وجود دارد هم ندارد.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبلی موضوع نگاه به شرق وجود داشت که امروز جای خالی آن در دولت احساس می‌شود، اروپا هم این موضوع را به خوبی متوجه شده و به همین دلیل هیچ گونه نگرانی از موضع گیری‌ها و واکنش‌های مقامات دولتی ما ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها