شعار ۲۲ بهمن امسال اعلام شد

کد خبر: 915646

نشست خبری قائم مقام شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی جهت اعلام کلیات برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد.

شعار ۲۲ بهمن امسال اعلام شد

باشگاه خبرنگاران: نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه کارنامه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی توسط تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها در سراسر کشور اظهار کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ارائه کارنامه ۴۰ ساله نظام مقدس دینی مطرح است. این کار در محدوده مأموریت یک یا دو نهاد تعریف نخواهد شد و همه نهادها، همه ارگان‌ها، تشکل‌های مردمی و قوای سه گانه هر آنچه که در ۴۰ سال از دستاورد‌های بی بدیل نظام مقدس دینی است را باید به جامعه انتقال دهند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: بیش از ۸۵ درصد جمعیت کشور ما عزیزانی هستند که در دوره انقلاب یا متولد نشده بودند و یا در سنین ۴ و ۵ سالگی بوده‌اند. بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشورمان در سنین زیر ۳۰ سال هستند و حتی دوره دفاع مقدس را هم درک نکرده‌اند و هر چه اطلاعات دارند از فیلم و عکس‌های آن دوران است. امروز دشمن از عدم آگاهی برخی مردم سوء استفاده می‌کند و در صدد تطهیر نظام طاغوت پهلوی هستند، اما امروز ایران قدرت فرامنطقه‌ای شده است و سیاست‌مداران بزرگ دنیا تحولات جهانی را بدون در نظر گرفتن قدرت ایران نمی‌توانند بررسی کنند. کار به جایی رسیده است که نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در نشست گروه منافقین در فرانسه می‌گوید ما باید کاری بکنیم که ملت ایران چهلمین سال پیروزی انقلابشان را نبینند.

لطفی تصریح کرد: مسئله مهم این است که در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان و شرایط اقتصادی جامعه، باز هم شور و نشاط به دنیا و به خصوص دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ثابت می‌کنیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را برگزار می‌کنیم و به کوری چشم آن‌ها با شعار «افتخار به گذشته، امید به آینده» ۲۲ بهمن امسال آن را جشن می‌گیریم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ایام الله دهه فجر را به دلیل الهام بخش بودن برای مردم و سایر ملل جهانی دهه نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران که یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی برای ایران و انقلاب محسوب می‌شود، به خصوص که امسال چهلمین دهه فجر را تجربه می‌کنیم.

وی با نگاه به برخی حوادث تاریخی، ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی را دهه فجر دانست و گفت: بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت ارزش‌ها، آرمان‌ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) بوده است که مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی وابسته به آمریکا تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش تحقق بخش ارزش‌های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

لطفی گفت: امام خمینی (ره) تجلی لطف خدا و تبلور تحقق آرزو‌های دیرینه و تاریخی مردم ایران بود که با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و مبانی غنی شریعت اسلامی توانست با اتکا به خداوند و پشتیبانی و همراهی مردم بزرگ‌ترین اعجاز قرن یعنی انقلاب اسلامی را رقم بزند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) توانست حکومتی را بر مبنای حاکمیت ارزش‌های اسلامی برای رسیدن به زندگی بیم مدارانه، عادلانه و آزادانه پی ریزی کند و همین امر جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را بر آن داشت تا با تمام توان برای بحران آفرینی و مقابله با انقلاب و اسلام از هیچ توطئه و خباثتی دریغ نکند که آخرین نمونه‌های آن را می‌توان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های همه جانبه علیه ملت ایران مشاهده کرد.

وی با تأکید بر اینکه دنیا نظاره‌گر تحولات و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام خمینی (ره) نیازمند حفظ و نگهداری است و دهه فجر باید پویایی لازم را برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب برای نسل حاضر و آینده داشته باشد.

لطفی با بیان اینکه نمایش با عظمت و ایستادگی، حضور و اقتدار ملت یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمنان است، افزود: به میدان آوردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان‌ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام الله دهه فجر چهلم است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تأکید کرد: امسال افتخار داریم تا جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را با پرچم‌های مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) در کنار پرچم‌های پر افتخار جمهوری اسلامی ایران جشن بگیریم. به ویژه در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن علاوه بر نمایش نشاط، تحرک، هوشمندی و حضور حماسی مردم در پاسداشت ارزش‌های انقلاب، اتحاد و پیوند مردم با انقلاب اسلامی و تجدید میثاق و عهد با امام (ره) و رهبری را به رخ دشمنان خواهیم کشاند.

لطفی آگاهی بخشی از گذشته پر افتخار، امید افزایی، جوان‌گرایی، نشاط آفرینی و امید به آینده انقلاب اسلامی را از رویکرد‌های مراسم امسال دانست و اظهار داشت: تبیین آمار‌ها و جوهره انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نزدیک کردن برنامه‌ها با اهداف انقلاب اسلامی برای معرفی دستاورد‌های آن در قالب برنامه‌های متنوع و نشاط‌افزا در سطح کشور به خصوص در مدارس و کانون‌های مؤثر مردمی از جمله اهدافی است که برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا مراسم امسال به تقویت مواضع انقلاب اسلامی تبدیل شود، گفت: برگزاری شایسته مراسم این دهه نیازمند عزم ملی است و برای دستیابی به چنین عزمی علاوه بر ضرورت فراهم سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌ها باید مشارکت همه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی نیز جلب شود.

وی تکریم، قدرشناسی و زنده نگه داشتن یاد و نام امام خمینی را تداوم حرکت انقلاب دانست و افزود: برنامه‌های این دهه با حضور تشکل‌های مردمی و نمایندگان قشر‌های مختلف همزمان با لحظه ورود تاریخی امام به میهن اسلامی در سراسر کشور آغاز می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شروع برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد از ساعت ۹ صبح روز ۱۲ بهمن و همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود، گفت: در صبح روز ۱۲ بهمن امسال با حضور گسترده مردم در حرم مطهر امام خمینی (ره) آیین‌های ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز و همزمان در بیش از ۹۰۰ نقطه کشور برنامه‌های گرامیداشت لحظه تاریخی ورود حضرت امام (ره) به کشور برگزار می‌شود.

وی حرکت نمادین ۴۰ سال گذشته، رژه موتورسواران در مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا (س) و گلباران این مسیر را از برنامه‌های ویژه در تهران اعلام کرد و افزود: در استان‌های کشور نیز هزاران موتورسوار به این مناسبت از فرودگاه استان تا بلوار شهدا رژه خواهند رفت. اجرای برنامه ویژه گلباران زادگاه حضرت امام خمینی در خمین و بیت شریف امام در قم و محل جلوس ایشان در جوار قطعه شهدای بهشت زهرا (س) و همچنین برگزاری مراسم فرودگاه مهرآباد و مدرسه رفاه از دیگر برنامه‌های روز ۱۲ بهمن است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: در نخستین پنج‌شنبه دهه مبارک فجر در تاریخ ۱۸ بهمن به منظور تکریم شهدای انقلاب اسلامی در بیش از ۱۸ هزار گلزار شهدای سراسر کشور مراسم میهمانی لایه‌ها با حضور قشر‌های مختلف مردم برگزار می‌شود و امسال به دلیل تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) در ساعت ۱۹ شامگاه ۲۲ بهمن هم ملت ایران با فریاد‌های ظلم ستیز دوران پیروزی انقلاب بانگ الله اکبر سر خواهند داد و همزمان در صد‌ها نقطه کشور برنامه نور افشانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هزاران جوان ایرانی و دانش آموز بسیجی روز ۲۲ بهمن را در سراسر کشور به بزرگ‌ترین همایش اجرای سرود پایداری و مقاومت برای انقلاب تبدیل خواهند کرد، گفت: با هدف فراهم کردن زمینه برگزاری جشنواره‌ای سرشار از شادابی ضمن به کار گرفتن مجموعه ظرفیت‌های موجود صد‌ها برنامه متنوع و جذاب برای روز ۲۲ بهمن پیش بینی شده است.

رئیس ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در پایان این نشست یادآور شد: همه گونه تمهیدات لازم در حال فراهم سازی است تا امسال با حضور پر شور مردمی ۲۲ بهمن تماشایی و پر شکوه‌تر از گذشته را شاهد باشیم و حتماً مردم آزاده جهان و کشور‌ها این شور و عظمت حماسه مردم ایران را خواهند ستود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها