صدیقی: حکومت اسلامی با رفاه و خوشگذرانی نمی‌سازد

کد خبر: 919563

امام جمعه موقت تهران گفت: بدون مسئله ولایت و حکومت اسلامی دین عاقبتی ندارد و با حکومت فاسد نمی‌توان دستورات دین خدا را پیاده کرد.

صدیقی: حکومت اسلامی با رفاه و خوشگذرانی نمی‌سازد

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز در همایش طلاب و روحانیون استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای جهان بشریت یک ارمغان الهی بود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب برای جهان اسلام نعمت، برای عالم تشیع پیروزی، برای ایران اسلامی، نجات، عزت، استقلال و برای رو حانیت ذخیره ماندگار و ارزش غیر قابل قیاس با هر چیز دیگری بود.

امام جمعه موقت تهران علما را چراغ روشن خواند و اظهار داشت: اگر علما نباشد فضا تاریک می‌شود و مردم راه خود را تا بهشت گم می‌کنند آن‌ها شمع‌هایی هستند که آب می‌شوند، اما راه را روشن نگه می‌دارند ین علما اسوه هستند آن‌ها پناهگاه سرگردانان جامعه‌اند و دلیل‌اند اگر علمای شیعه نبودند کسی به دین الهی پایبند نمی‌شد این دلیل و هادی در این کسوت قرار شده است و جامعه را از ذلالت، جهالت و فجور به راه خدا، را پاکی دعوت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در قرآن کریم برای علما هم در بعد توحید هم در بعد توزیع شرایطی بیان شده است که توجه به این امر مسئولیت ما را سنگین و مسئولیت شناسی را بالا می‌برد، زیرا کسی که عوام است و احکام و اخلاق نمی‌داند و اندیشه و عقیده ضعیفی دارد باید به اهل ذکر مراجعه کند امر تقلید امری فطری، عقلی، عرفی و عقلایی است در تمام جوامع بشری در هر رشته‌ای اشخاص به متخصصان آن فن مراجعه می‌کند در مسائل معنوی و اخلاقی نیز باید به متخصصان علمای دین مراجعه شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه علمای بزرگوار همیشه باید در حضور حق و بیدار دل باشند و لحظه‌ای از خود و دین شان غافل نشوند، گفت: علما نباید از امانتی که خدا به آن‌ها داده غافل شوند اگر علمایی، درس خوانده‌ای و ملایی برای خدا حساب باز نکرده باشد و دغدغه‌اش فقط مالی، نفوذ و شهرت باشد و غبار گرفته باشند این افراد پیش خدا هیچ ارزشی ندارند.

صدیقی دستور قیام را دستور هدایت بشر و دستور معالجه بیماران فکری، اخلاقی و عملی هستند را عنوان و خاطر نشان کرد: پیامبر به عنوان مسئول، امین، زمام‌دار و مامور همه جانبه قیام است و لذا باید یادآور شد که بدون مسئله ولایت و حکومت اسلامی دین عاقبتی ندارد و با حکومت فاسد نمی‌توان دین را پیاده کرد.

وی، ولایت فقیه را جز ضروریات عنوان کرد و گفت: جاهل که نمی‌تواند دین را پیاده کند اسلام دین علم است و برای زمامداری باید عالم معرفی کند لذا مسئله فساد سیاسی و فساد حکومتی منشا تمام فسادهاست، همانگونه که تا حکومت به میدان نیاید و عفاف زنان جدی گرفته نشود خانواده تحکیم خود را از دست می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر نماز، تقوا، طهارت در پایگاه‌های فرهنگی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باشد، جامعه مطهر می‌شود، افزود: اگر علما، امرا، استانداران، فرمانداران و مسئولان بازیگر باشند و سیاست کاری کنند و دین به دنیا فروش باشند، مملکت با این حجم از خون شهدا به سامان نمی‌رسید و زمانی کار درست می‌شود که حکومت درست شود.

وی وجود پیامبر اکرم (ص) را برای تشکیل حکومت و سامان دادن اوضاع سیاسی عنوان کرد و تصریح کرد: دین اسلام دین سیاست، مدیریت، جامعه، جنگ، جهاد، اخلاق، حقوق و قانون است اگر بنا به اصلاح عمومی جامعه باشد با استراحت و خوشگذرانی نمی‌سازد.

صدیقی خاطر نشان کرد: در قیام نباید سیاست بازی انجام شود، انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته آوازه خود را حفظ کرده و اقتدارش روز افزون بوده و جبهه‌های مختلف پیشرفت‌های اعجاز آمیز دارد، اما باید گفت که در ۴۰ سال، نظام حکومتی ما درست نشده است دولت اسلامی عملا محقق نشده است، تاکنون حوزه‌های ما موفق به تربیت علمایی نشده که زمانی که به موقعیت و مقام رسیدند، بنده‌تر، پاکیزه‌تر و نسبت به ولایت مطیع‌تر باشند، هر کس آمد شاخ و شانه‌ای کشید این نقص، نقص فرهنگی مملکت ما است.

وی نقش علما را بسیار پر رنگ عنوان کرد و گفت: استادان دانشگاه، دبیران و آموزگاران باید در دامن علما تربیت شوند و باید نفس یک عالم ره یافته به این افراد بخورد تا در محیط درس سکولار و لیبرال تربیت نکند.

امام جمعه موقت تهران وجود مواد مخدر در دانشگاه‌ها و مدارس را فاجعه عنوان کرد و افزود: علت این قصور‌ها مجاری اجرایی و مدیریتی در ابعاد مختلف کشور است؛ می‌طلبد که حوزه‌ها بیش از پیش باید در صحنه حضور یابند.

وی تصریح کرد: انقلاب از حوزه است، زیرا تحول، اخلاق، خدا ترسی و مدیریت با کیفیت بالا از حوزه است حوزه‌ها باید حرکتی نو و راهی نو در پیش گیرند و همانند قبل از انقلاب خود را عقب نکشند.

صدیقی خاطر نشان کرد: سپاه امروز مظهر اقتدار، نظام ما در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است که نهایت سبب شکست اعجازی داعش شد که نه تنها شکست داعش نبود بلکه شکست استکباری آمریکا و شکست قدرت‌های قارونی منطقه نیز بود با این شکست شاخ داعش شکست.

وی امتیاز سپاه را زیر پرچم بودن آن از بدو تولد توسط نماینده، ولی فقیه عنوان و تصریح کرد: این ستارگان عالم هدایت در جبهه‌ها کنار رزمندگان بودند که در نهایت پیروزی انقلاب را سبب شدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علم و صلاح کنار هم قرار دارند، اظهار داشت: صلاح تحت حاکمیت علم و دین است صلاح تنها یک وسیله است بلکه تکیه اصلی بر علم و دین است؛ نقش روحانیت در ۴۰ سال که در تمام مجامع سیاسی، دفاعی و نظامی حضور دارند به صورت جهانی است که می‌تواند داعش را به زانو درآورده و قدرت آمریکا را زمین‌گیر کند، پس روحانیون نباید اصلا خود را دست کم بگیرند.

وی افزود: باید شکرگذار نعمت‌های الهی بود انقلاب موجب بالابردن قدرت و نفوذ ایران در منطقه شد به طوری که در زمان قبل از انقلاب ۲ هزار نفر طلاب وجود داشت در حالی که امروزه از ۱۰۰ کشور دنیا در قم طلبه وجود دارد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از همه مهمتر ۴۰ سال پرچم نظام اسلامی به دست عالم، صاحب نظر، پاک دین، پاک طینت، شجاع، مدیر، مدبر و دل به خدا داده‌ای است که هجمه‌های جهانی را یک تنه با درایتی که لازمه ولایت فقیه است حفظ کرده است، زیرا در نهضت نفت یا تنباکو با این که علما اثرگذار بودند، اما به حاشیه رانده شدند و دین و آزادی به حاشیه رفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها