مهدی چمران: خطر نفوذ سرمایه‌داری جدی گرفته شود

کد خبر: 921336

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد اسلامی در کار نباشد وگرنه انرژی هسته‌ای و حقوق بشر بهانه است گفت: تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد بر روی اقتصاد ما تأثیر نمی‌گذارد، بیشتر مشکلات به مدیریت داخلی برمی‌گردد و باید آنها را برطرف کرد.

مهدی چمران: خطر نفوذ سرمایه‌داری جدی گرفته شود

خبرگزاری فارس: مهدی چمران امشب در مراسم دهه فجر فاطمی در مسجد محمدیه شهر همدان با بیان اینکه قرآن برای خارج کردن عموم مردم از تاریکی‌ها و هدایت به سمت نور بر پیامبر گرامی اسلام نازل شده است اظهار کرد:‌ قرآن برای همه مردم است و تنها به مسلمانان محدود نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه تفرقه‌ها و تشتت‌ها باید با اسلام به سمت خداوند متعال برود افزود:‌ اگر توحید، وحدت و خداپرستی واقعی ساری و جاری شود همه انحراف‌ها اصلاح می‌شود.

عضو کمیته استقبال از ورود امام خمینی(ره) به کشور با اشاره به اینکه داعش با پول عربستان می‌جنگید تصریح کرد: با پول مسلمانان، مسلمانان دیگر کشتند که بزرگترین توطئه علیه بود، آنها که این کار را کردند هنوز بر ظلمت هستند و روح قرآن را درک نکردند.

وی با بیان اینکه اسلامی واقعی این نیست که هر گاه اذان داده شد نماز بخوانیم اما دست در دست اسرائیل و آمریکا بگذاریم ادامه داد:‌ به قول شهید چمران ملوک نفرین شده عرب توحید واقعی ندارند و در کنار اسرائیل قرار می‌گیرند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تأکید کرد:‌ گردن‌کلفتی چون آمریکا پیدا شده که می‌خواهد فقط خودش باشد و ملت‌ها را نوکر خود کند، اگر هم ملتی مقابل او بایستد بر او جنگ تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در حال افول است خاطرنشان کرد:‌ شوروی کمونیستی هم تمام امکانات روز را داشت اما سقوط کرد و در نهایت کمونیست از بین رفت، امام(ره) این تذکر را داده بودند.

ترویج سوسیالیسم برای تضعیف مکتب اسلام

چمران با بیان اینکه برخی برای تضعیف تفکر ما سوسیالیسم را در دانشگاه ترویج می‌کنند گفت: این افراد فراموش کردند که این تفکر 70 سال عمر کرد و نتوانست دوام بیاورد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا امروز منفورترین فرد در دنیاست اظهار کرد:‌ امروز حرف از استیضاح رئیس جمهور آمریکاست، دولت تعطیل شده و کارمندان دولت حقوق نگرفته‌اند، به همین دلیل اعتراض خود را مطرح می‌کنند.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در دوره دوم و سوم با بیان اینکه امام خمینی(ره) در حالی که ایران مورد چپاول واقع می‌شد به پا خواست و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند افزود:‌ باید هدف امام راحل را در دنیا ادامه داد، امروز کمونیست و سرمایه‌داری رو به افول است به طوری که در فرانسه، مردم علیه سرمایه‌داری به مبارزه برخاسته‌اند.

نفوذ سرمایه‌داری در ایران باید قطع شود

وی تصریح کرد: البته بخشی از سرمایه‌داری نیز به داخل کشور ما نفوذ کرده که باید آن را برطرف کنیم و کنار بگذاریم.

چمران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قبل از انقلاب خبری از دین نبود و جوانان با نماز سروکار نداشتند تأکید کرد:‌ در شهر‌ها به جای کتابفروشی مشروف‌فروشی و در شهرهای بزرگ کاباره دایر شده بود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اینها را کنار گذاشت و حرکت به سمت نور را آغاز کرد افزود: هرچند انقلاب هنوز به قله نرسیده است اما در مسیر قرار دارد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات مسیر اصلی همچنان دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: مشکل آمریکا و اسرائیل با ما هم همین است و موضوع حقوق بشر و هسته‌ای فقط بهانه است.

وی گفت: ‌وقتی که رآکتور اراک را بتن گرفتند و همه چیز را تعطیل کردند، راضی نشدند بنابراین 12 شرط دیگر گذاشتند مثل کنار گذاشتن حجاب، ترویج همجنس‌گرایی و مواردی از این دست.

چمران با بیان اینکه دشمنان با مسجد، منبر، عبادت و شب زنده‌داری مخالف هستند اظهار کرد:‌ آنها می‌خواهند ما رفتار اسلامی را کنار گذاشته و مانند آن‌ها شویم وگرنه بقیه موارد بهانه است.

وی با اشاره به اینکه آنها می‌خواهند کاری کنند ولی فقیه نباشد چراکه تفکر ولایت فقیه در حال نفوذ به کشورهای دیگر است افزود: ما همه منتظر ظهور امام زمان(عج) هستیم، شهید چمران نیز در مقاله‌ای تأکید کرد که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور است.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه هدف اصلی دشمن را مبارزه با دین و مکتب عنوان کرد و گفت: امروز می‌بینیم که در فضای مجازی و شبکه‌های تلویزیونی غرب اسلام را به سخره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در کنار این موارد مسلمان و شیعه دروغین نیز می‌سازند و به تبلیغ می‌پردازند افزود: حتی در داخل کشور نیز برخی به این موارد دامن می‌زنند که باید مراقب باشیم.

دین واقعی کشور را موفق می‌کند

چمران با تأکید بر اینکه با دین واقعی کشور موفق می‌شود و اقتصاد آن رونق می‌یابد اظهار کرد:‌ اگر دین واقعی باشد دزدی‌ها، احتکار و مشکلات دیگر رخ نمی‌دهد.

وی دومین هدف دشمن را زیر سوال بردن رهبری دانست و با بیان اینکه آنها هر کاری برای تخریب ولی فقیه می‌کنند گفت: ما در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس با فرهنگ ایثار و شهادت به پیروزی رسیدیم، فرهنگی که دشمن به دنبال از بین بردن آن است.

چمران با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با شعار «یا حسین» و «یا مهدی» به پیروزی رسیدیم وگرنه تجهیزات دشمن قابل قیاس با ما نبود گفت: دشمن برای زیر سوال بردن این فرهنگ مسأله شهادت افرادی چون حسین فهمیده را دروغ می‌داند و دنبال ایجاد جنگ اقتصادی و روانی علیه ماست.

تأثیر تحریم‌ها بر اقتصاد فقط 20 درصد است

وی با بیان اینکه امروز دشمن با جنگ اقتصادی می‌خواهد مردم را از انقلاب دور کند افزود: تحریم‌ها بیشتر از 20 درصد بر روی اقتصاد ما تأثیر نمی‌گذارد، بیشتر مشکلات به مدیریت داخلی برمی‌گردد و باید این مشکلات را برطرف کرد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بیان خاطراتی از شهید دکتر مصطفی چمران پرداخت و افزود:‌ شهید چمران نخستین دست‌نوشته خود را در فرودگاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی نوشت، او یک دانشمند بزرگ در فیزیک پلاسما بود و تز او در دانشگاه برکلی کالیفرنیا هنوز تدریس می‌شود، او در کنار همه این‌ها عارفی بزرگ و سیاستمداری خالص و صادق بود.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران هنرمند، شاعر و خطاط بود خاطرنشان کرد:‌ شهید در تابلویی فتح مکه توسط مسلمین و انفجار نور را به تصویر کشیده است.

وی در ادامه یکی از دست‌نوشته‌های شهید چمران را برای حاضران قرائت خواند و گفت:‌ شهید چمران از خداوند شهادت می‌خواست و به همان هدف نیز رسید.

چمران با بیان اینکه پدر شهیدم یک کلاشینکف، یک دست کت و شلوار، چندهزار جلد کتاب و 35 هزار تومان در حساب بانکی خود که حقوق 5 ماه مجلس او بود، داشت گفت: ما آن را نگرفتیم تا درسی باشد برای مسوولان که به دنبال ثروت نباشند.

وی با بیان اینکه شهیدچمران صندلی نرم مجلس را رها کرد، به جنگ رفت و به شهادت رسید تأکید کرد: باید راه شهدا را ادامه دهیم تا رستگار شویم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها