سعید جلیلی: راهبرد دشمن ترساندن وناامید کردن است

کد خبر: 925568

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گفته می‌شد باید بهانه را از دشمن بگیریم؛ حالا مجدداً مطرح می‌کنند که باید نگذاریم بهانه‌های دشمن بیشتر شود.

سعید جلیلی: راهبرد دشمن ترساندن وناامید کردن است

خبرگزاری فارس: سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دومین روز سفر خود به کرمانشاه، روز پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد پاسدار شهید، مدافع حرم فریدون احمدی حاضر و به ایراد سخنرانی پرداخت.

جلیلی در ابتدای سخنان خود با اشاره به سخنان امیرمومنان (ع) در نهج البلاغه، اظهار کرد: وقتی خطبه‌های امیرمومنان (ع) در نهج البلاغه را مرور می‌کنیم با انبوهی از گلایه‌ها و نکوهش‌ها مواجه میشویم که خطاب آن به یاران و سپاهیان خود آن حضرت است.

وی افزود:، اما در همین نهج البلاغه برخی جملات را در وصف یاران دیگری نیز می‌بینیم که حضرت میگویند ما یارانی داشتیم که وقتی به اسلام دعوت شدند آن را با تمام وجود دریافتند و اگر قرآن را خواندند برای آن بود که آن را مبنای زندگی خود و مبنای مناسبات اجتماعی و سیاسی خود قرار بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه توضیحات خود گفت: حضرت در خطبه خود در وصف این یاران می‌فرمایند این‌ها برادران من بودند که رهسپار شدند و در ادامه می‌فرمایند جا دارد که ما تشنه آن‌ها باشیم. مانند یک تشنه مشتاق آن‌ها باشیم و در فراق آن‌ها دست بر روی دست بزنیم. آیا امروز شهدای عزیز حرم ما این جایگاه را ندارند که در رسایشان همین تعابیر به کار رود؟! این شهدا دریافتند که صحنه، صحنه یاری امام است و نه تنها بر زبان بلکه در عمل و با همه‌ی وجودشان فریادسر دادند که: «کلنا عباسک یا زینب (س)»

جلیلی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم ما گام اول چهل ساله را با موفقیت گذراندیم، این موفقیت‌ها به آسانی کسب نشده است. مقام معظم رهبری وقتی گام اول را توصیف می‌کنند میگویند این حرکت، حرکتی بود که جوانان مومن از کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف پرچم مبارزه اسلام با استکبار را بلند کردند؛ جوانان انقلابی در یک سو و تمامی کفر و استکبار در سوی دیگر.

دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی شهدای انقلاب اسلامی را پدیدآورندگان گام اول دانست و وظیفه انقلابیون ومسولین را ادامه راه ایشان و برداشتن گام دوم خواند.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور دراین باره گفت: البته کسانی نیز بودند که در مسیر این شهدا و تبعیت از ولایت تردید داشتند و در موضوع حمایت از مقاومت و دفاع از حرم شبهات نخ نمای قدیمی را مطرح میکردند و میگفتند که این جنگ مسلمان با مسلمان است، اما پیاده نظام اسکتبار و فتنه انگیزی دشمن را نمیدیدند.

جلیلی تصریح کرد: شهدای حرم قطب نما را گم نکرده و در راه ولایت شک نکردند. بسیاری از شهدای حرم کسانی بودند که در فتنه سال ۸۸ نیز از نظام اسلامی دفاع کردند و به دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداختند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه اخیر خود گفتند که باید مراقب بود تحلیل‌های سراپا غلط به ما داده نشود؛ گفته می‌شد باید بهانه را از دشمن بگیریم؛ حالا مجددا مطرح می‌کنند که باید نگذاریم بهانه‌های دشمن بیشتر شود. می‌گویند باید تعامل داشت، بله؛ اما تعامل گسترده با جهان یعنی آنکه معطل چند کشور استکباری نشوید. به همین دلیل که در دنیا کشور‌های بسیاری وجود دارد میگوییم معطل چند کشوری که سابقه طولانی در تخاصم و دشمنی با ملت ما دارند، نباشید.

جلیلی اضافه کرد: اگر گفته می‌شود تعامل، این تعامل باید سازنده باشد؛ نه آنکه سرمایه‌های کشور را به یغما بدهد. وقتی طرف اروپایی در برابر پایبندی شما به توافق، بعد از ۹ ماه همچنان به وعده حداقلی خود هم جامه عمل نپوشانده، اینجا باید هشیار باشیم که دوباره دچار تحلیل غلط نشویم. هنر شهدای ما در این بود، که در بزنگاه‌ها دچار تشکیک و تحلیل غلط نشدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در پایان سخنانش اظهار داشت: نکته دیگری که رهبرانقلاب در بیانیه اخیرشان به آن اشاره کردند اینست که امروز نخستین و ریشه ای‌ترین جهاد، نترسیدن و ناامید نشدن است؛ زیرا راهبرد دشمن ترساندن وناامید کردن است: «لاتخافوا و لاتحزنوا».

بنا بر این گزارش، فریدون احمدی اعزامی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کرمانشاه، چهاردهمین شهید مدافع حرم بود که پس از ماه‌های اسارت در چنگال تروریست‌های تکفیری در مظلومیت تمام، سال ۹۵ در دفاع از حریم آل الله در سامرا به شهادت رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها