واکنش زارعی درباره سفر بشار اسد به تهران

کد خبر: 926748

یک کارشناس مسائل منطقه گفت: سفر بشار اسد به تهران نشانه این بود که دشمن علیرغم تلاش هشت ساله برای سرنگونی دولت قانونی سوریه، شکست خورده است.

واکنش زارعی درباره سفر بشار اسد به تهران

خبرگزاری مهر: اصغر زارعی کارشناس مسائل منطقه در خصوص اهمیت و پیام سفر شب گذشته بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به تهران و دیدار وی با رهبر انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، اظهارداشت: سفر غیر منتظره و اعلام نشده‌ای که توسط آقای اسد به تهران صورت گرفت و دیدار وی با مقام معظم رهبری در حالی که سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه آقای اسد را همراهی می‌کرد، پیام بسیار روشنی برای حامیان جریانات تروریستی تکفیری داشت.

وی گفت: آن‌ها هشت سال هزینه‌های سرسام‌آوری را انجام دادند تا بلکه بتوانند رژیم مشروع و قانونی اسد را سرنگون کرده و منافع خود را از طریق آن تامین کنند که در نهایت با مقاومت مردم، ارتش و دولت این کشور آن‌ها نتوانستند توطئه خود را عملیاتی کنند.

زارعی افزود: امروز شاهد هستیم که برخی از همان کشور‌ها که هشت سال به دنبال سرنگونی دولت اسد بودند جهت کسب منافع سیاسی و اقتصادی در دوران آرامش و امنیت آن کشور، به دنبال بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه هستند که این به معنای شکست سیاسی آن‌ها تلقی می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: سفر آقای اسد به تهران در واقع پاسخی به محبت‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران و شخص رهبر انقلاب برای بازگرداندن ثبات و امنیت در سوریه و دفع توطئه علیه آن کشور بود.

وی با بیان اینکه اهمیت این سفر از جهات مختلفی قابل بررسی است، تصریح کرد: اینکه سفر آقای اسد در شرایطی بسیار امن و سلامت انجام شد یکی از ویژگی‌های مثبت این سفر به حساب می‌آید. ما شاهد بودیم که چند روز پیش بن سلمان برای سفر به پاکستان مجبور می‌شود جهت تامین امنیت خود از چند اسکورت هوایی استفاده کند، اما آقای اسد با اطمینان خاطر و در امنیت کامل این سفر را انجام و دیدار‌های خود در تهران را صورت می‌دهد.

زارعی ادامه داد: در تصاویر دیدار رهبری با اسد می‌توان عمق محبت و روابط دوستانه دو طرف را شاهد بود که این هم می‌تواند پیام‌های مهمی را برای دشمنان به همراه داشته باشد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به لزوم مشارکت ایران در دوران بازسازی سوریه، خاطرنشان کرد: امروز که ما در دوران ثبات امنیت و بازسازی سوریه هستیم، لازم است که این پیوند و روابط عمیق میان ایران و سوریه ادامه پیدا کند و نباید اجازه دهیم که خللی در این روابط با توطئه‌های دشمنان ایجاد شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها