جزئیات جدید و منتشر نشده از سفر اسد به تهران و استعفای ظریف

کد خبر: 927025

احسان مازندرانی روزنامه نگار اصلاح طلب نوشت: براساس گزارش بررسی استعفای وزیر خارجه به مقامات عالی نظام: آقای#ظریف پس از مشاهده دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب و رییس‌جمهور از تلویزیون تصمیم به استعفا و ارسال مکتوب آن به فکس منزل آقای #روحانی می‌کند.

جزئیات جدید و منتشر نشده از سفر اسد به تهران و استعفای ظریف

سرویس سیاسی فردا: احسان مازندرانی روزنامه نگار اصلاح طلب نوشت: براساس گزارش بررسی استعفای وزیر خارجه به مقامات عالی نظام:

۱- آقای#ظریف پس از مشاهده دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب و رییس‌جمهور از تلویزیون تصمیم به استعفا و ارسال مکتوب آن به فکس منزل آقای #روحانی می‌کند. آقای بشار #اسد که به‌دعوت سردار سلیمانی برای قدردانی از نقش ایران در استقامت‌بخشی به محور مقاومت با وجود همه خطر‌های امنیتی و با حفاظت خاص و اطلاع قبلی صرفا سه نفر به تهران می‌آید. پس از دیدار با رهبر انقلاب از سردار سلیمانی می‌پرسند آیا تصاویر دیدار باید منتشر شوند؟ سردار پاسخ مثبت می‌دهد، اما یک ملاحظه را هم مطرح می‌کند پس از پایان دیدار در دفتر رهبری آقای سلیمانی پیشنهاد می‌دهد آقای اسد در فاصله یک‌ساعت تا بازگشت به فرودگاه با آقای #روحانی هم دیدار داشته باشد، اما رییس‌جمهور در بازدید از وزارت تعاون بوده و پس از اطلاع از حضور رییس‌جمهور سوریه در تهران خود را سریع به پاستور می‌رساند

تا ملاقات انجام شود. براساس این موضوع تا دقایقی پیش از حضور آقای اسد در پاستور، دفتر رییس‌جمهور هم نسبت به موضوع بی‌اطلاع بوده و فرصت استقرار پرچم دو کشور و تشریفات مرسوم نیز نشده‌است. دیالوگ کوتاه میان دو رییس‌جمهور به احوالپرسی، وضعیت بازسازی سوریه و اقتصاد آن کشور می‌گذرد. آقای ظریف معتقد است شأن وزارت خارجه در این موضوع رعایت نشده و در این سطح محرم/ نامحرم دانستن کارگزاران ارشد نظام یک معنا بیشتر ندارد. در تصمیم خود برای استعفا مصم است و تا این لحظه امکانی برای بازگشت به وزارتخانه باوجود لابی‌های گسترده متصور نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها