جنتی: فعالیت موشکی را با سرعت بیشتر ادامه می دهیم

کد خبر: 952392

دبیر شورای نگهبان گفت: به کوری چشم دشمنان، ما فعالیت موشکی و دفاعی خود را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

جنتی: فعالیت موشکی را با سرعت بیشتر ادامه می دهیم

خبرگزاری ایسنا: به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان پیش از ظهر امروز سه شنبه (۵ شهریورماه ۱۳۹۸) در حاشیه بازدید از سامانه موشکی باور ۳۷۳ و نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع، طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به این بازدید، گفت: همانطور که خداوند متعال در قرآن مجید نیز فرموده، مومنان دارای بنیان مرصوص هستند و من در بازدید امروز متخصصان و جوانان زیادی را از نزدیک دیدم که همگی دارای این ویژگی بودند.

وی افزود: امروز در نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع، تجهیزات و سامانه‌هایی را از نزدیک دیدم که در گذشته، هیچ کس حتی در خواب هم نمی‌دید که جوانان و متخصصان کشورمان بتوانند چنین سامانه‌ها و تجهیزاتی را طراحی و تولید کنند، اما این جوانان اراده کردند و توانستند این سامانه‌ها را بسازند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: امروز بسیار خوشحال شدم از اینکه متخصصان وزارت دفاع، جهان اسلام و مردم مسلمان منطقه و ایران را با طراحی سامانه‌های بومی و مدرن، آبرومند کرده اند و این مایه افتخار کشورمان است.

جنتی ادامه داد: ما باید در مقابل ظلم و ظالم بایستیم و برای این ایستادگی، نیاز به تجهیزات و ادوات پیشرفته نظامی داریم که به لطف الهی، متخصصان صنعت دفاعی این تجهیزات را طراحی و تولید کرده اند و از نظر من، این عزیزان همگی از سربازان امام عصر (عج) هستند.

وی با بیان اینکه من هر چه بگویم، عظمت کارها و اقدامات بسیاری خوبی که عزیزان در وزارت دفاع انجام داده اند را نمی‌توان منتقل کنم، تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان ما لحظه‌ای دست از تولید تجهیزات و ادوات مورد نیازمان برنمی داریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: این روزها دشمنان سخن از ممنوعیت فعالیت موشکی جمهوری اسلامی به زبان آورده و می‌گویند که ایران نباید موشک بالستیک داشته باشد؛ به کوری چشم دشمنان، ما فعالیت موشکی و دفاعی خود را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

جنتی در پایان از زحمات امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، سردار تقی زاده جانشین وزیر و مسئولان و متخصصان وزارت دفاع قدردانی کرد.

کدخدایی: سامانه موشکی باور ۳۷۳ نشان داد اگر بخواهیم می‌توانیم به مرز تکنولوژی دنیا برسیم

قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان گفت: دستاورد‌هایی که وزارت دفاع ازجمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ نشان داد که اگر اراده و انگیزه لازم وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به مرز تکنولوژی دنیا برسیم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر امروز سه شنبه (۵ شهریورماه ۱۳۹۸) در حاشیه بازدید از سامانه موشکی باور ۳۷۳ و نمایشگاه دستاورد‌های وزارت دفاع، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق نصیب ما شد که برای بازدید از دستاورد‌های وزارت دفاع از جمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ به وزارت دفاع بیاییم و بازدید مفصلی از این دستاورد‌ها داشته باشیم.

وی افزود: وزارت دفاع موفق شده که با اتکا به توان داخلی، ذهن و تخصص جوانان همین مرز و بوم به فناوری‌های مهمی دست یابد و این نشان می‌دهد که اعتماد و اتکاء به جوانان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده، می‌تواند راهگشای بسیاری از امور باشد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: حقیقتا دستاورد‌هایی که امروز در وزارت دفاع مشاهده کردیم، تجلی همان فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر "ما می‌توانیم" و راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی در استفاده از جوانان بود؛ مهمترین نکته هم درباره دستاورد‌های وزارت دفاع این است که این دستاورد‌ها در زمان و دوره‌ای به دست آمده اند که کشور ما از سوی غرب مورد تحریم قرار گرفته و اگر نبود، تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب، به این دستاورد‌ها نمی‌رسیدیم.

کدخدایی با تقدیر و تشکر از وزیر دفاع، مدیران و متخصصان وزارت دفاع، تاکید کرد: دستاورد‌هایی که وزارت دفاع ازجمله سامانه موشکی باور ۳۷۳ نشان داد که اگر اراده و انگیزه لازم وجود داشته باشد، ما می‌توانیم به مرز تکنولوژی دنیا برسیم.

حاج‌علی‌اکبری: امیدواریم مجموعه‌های دیگر هم باور را از «باور 373» دریافت کنند

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی گفت: امیدوارم مجموعه های دیگر نیز بتوانند باور را از «باور 373» دریافت کنند. حجت الاسلام و المسلمین محمّدجواد حاج‌علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی اظهار داشت: این نمایشگاه در واقع رونمائی عمق باور یک ملت شکوفا شده و به بلوغ رسیده برای ورود به چله دوم انقلاب است.

حجت الاسلام علی اکبری خاطرنشان ساخت: این نمایشگاه یادآور روزهای دفاع مقدس و روزهایی است که پایه های این افتخارها، شکوفائی و درخشش ها را شهدای عزیز، مجاهدان و دلامردان در همان روزهای سخت پایه گذاری کردند و «ما می‌توانیم» را با آن نیروی آسمانی از امام راحل دریافت کردند.

وی افزود: این خط با تدابیر حکیمانه و دوراندیشانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) امتداد یافته است و جوانان نخبه ما توانستند در یک حرفه پیچیده و عمیق که مجموعه بزرگی از رادمردان محقق و پژوهشگر را در حوزه صنعت دفاعی در خود جای داده است، سامانه ای ساخته و تولید کنند که برای ملت خودش پیام آور امنیت و آرامش است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تصریح کرد: امیدوارم مجموعه های دیگر نیز بتوانند باور را از این «باور» دریافت کنند تا انشاءالله با همین روشی که صنایع دفاعی در پیش گرفته است شاهد موفقیت در عرصه های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... نیز باشیم.

سعید جلیلی از «سامانه موشکی باور ۳۷۳» بازدید کرد نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی پس از بازدید از سامانه باور ۳۷۳ گفت: اگر امروز شاهد فشار حداکثری ترامپ هستیم، پاسخ این فشار و ژست های کوچک مکرون، فقط باور بزرگ ملت ایران است.

سعید جلیلی، نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی پس از بازدید از نمایشگاه صنعت دفاعی و سامانه باور 373 گفت: ما در اینجا ملاحظه کردیم که حرکت‌های بسیار خوبی توسط جوانان کشور به ثمر رسیده است. همچنانکه اسم این سامانه گواه است، باور و تلاش ایرانی می‌تواند به کارهای بزرگی دست بزند.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز شاهد فشار حداکثری ترامپ هستیم، پاسخ این فشار و ژست های کوچک مکرون، فقط باور بزرگ ملت ایران و تلاش فرزندان این مرز و بوم است و نه چیز دیگر.

عضو مجمع تشخیص مصلحت همچنین در انتهای این بازدید گفت: آنچه را که ترامپ با زور و ماکرون با فریب دنبال می‌کند، با باور ملی ما به توانایی‌های جوانان میهن پاسخ داده خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها