دوران تمرکزگرایی امکانات باید تمام شود

کد خبر: 956739

امیر حیات مقدم گفت اگر امکانات کافی در شهرستان‌ها قرار میگرفت این حجم مهاجرت به تهران صورت نمیگرفت. برخی آمار داده اند که از هر صد نفر ایرانی یازده نفر ساکن تهران هستند و این مساله باعث بالا رفتن ترافیک عذاب...

دوران تمرکزگرایی امکانات باید تمام شود

احسن نیوز: امیر حیات مقدم گفت اگر امکانات کافی در شهرستان‌ها قرار میگرفت این حجم مهاجرت به تهران صورت نمیگرفت. برخی آمار داده اند که از هر صد نفر ایرانی یازده نفر ساکن تهران هستند و این مساله باعث بالا رفتن ترافیک عذاب آور در تهران شده است. باید برنامه ریزی طوری صورت میگرفت که در سایر شهرستان‌ها امکاناتی شامل بیمارستان ویا شغل مناسب وجود میداشت تا وضع تهران به چنین شکلی در نمی‌آمد. شرایط تهران اصلا مناسب نیست و صف‌های طولانی برای پزشکان و یا سایر موارد وجود دارد. در استان خوزستان در بسایری از شهر‌ها حتی امکاناتی همچون آب اشامیدنی هم وجود ندارد و مردم سالیان طولانی است به دلیل نبود آب مناسب در زجر و عذاب هستند و حتی آب در برخی از شهر‌ها برای شست و شوی اتوموبیل و یا لباس هم کارایی ندارد و آب کاملا گل آلود است.

بنده زمانی که در سمت استانداری خدمت کردم دستور دادم برای روستا‌های بالای بیست خانوار گاز کشیده شود و همچنین برای بندر هندیجان نیز گاز کشیدم و پروژه جاده بین بندر ماهشهر و بندر هندیجان را نیزدر حدود پانزده کیلومتر نجام دهم البته کل پروژه هفتاد و پنج کیلومتر بود و قرار بود که در دو سال تکمیل شود، ولی متاسفانه پروژه را رها کردند و دوازده یا سیزده سال طول کشید که تکمیل شود.

در همان زمان آن پروژه‌ها منتقدانی داشت که ریشه در این مساله تمرکز گرایی امکانات داشت یعنی اعتقاد به گستردگی امکانات نداشتند و مخالف گاز رسانی به هندیجان یا روستا‌های بالای بیست خانوار بودند و دلیل بنده این بود که عدم وجود امکانات کافی در نقاط دوردست باعث تورم جمعیتی در کلانشهر‌ها و از بین رفتن کیفیت زندگی در سراسر کشور میشود.

البته الان نیز میتوانند بین بندر هندیجان و بندر ماهشهر یک جاده جدید چهل و پنج کیلومتر راه اندازی کنند و جاده قبلی که هفتادو پنج کیلومتر است را بنده به این دلیل انتخاب کردم که روستا‌های این مسیر نیز پوشش داده شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها