واکنش علم‌الهدی به اظهارات روحانی؛ ۲ بار مذاکر‌ه پیامبر (ص) کجا بوده؟

کد خبر: 961548

امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد از تفاسیر باطل و بی‌سند رئیس جمهور از پیامبر اکرم (ص) گفت: این گونه نیست که بگوییم پیامبر با کفار مذاکره می‌کرد و بعد از تخلف نیز باز مذاکره می‌کرد؛ سند ارائه کنید این کجای زندگی پیامبر بوده است؟

واکنش علم‌الهدی به اظهارات روحانی؛ ۲ بار مذاکر‌ه پیامبر (ص) کجا بوده؟

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: محسوسات و ملموسات روزمره جریان‌های دائم و همیشگی است و کم کم توجه به دوام و همیشگی بودن این جریان‌ها سبب می‌شود که انسان توجه کند و عواملی که سبب این جریانات است را شناسایی کند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: هر کدام از این‌ها دارای یک عامل و علت مستقلی هستند که وجود دائم و همیشگی را به این حوادث طبیعی و چرخه طبیعت بخشیده‌اند و از اینجا بشر متوجه تعدد می‌شود و اینکه هر جریانی، دارای موجب و خدایی است.

علم‌الهدی بیان کرد: جریان‌ها و موجودات پدیدآورنده‌ای دارند و بشر ابتدایی با این توهم دنبال الهه متعدد و خدایان متعدد می‌رفت و مسئله توحید را فراموش کرده بودند و بت‌پرستی از اینجا شروع شد که خدای هر حادثه‌ای را برایش مجسمه‌ای ساختند. مردمی که قدرت را در یک جریات امپراتوری می‌دیدند یک باره براساس این قدرت، یک شکست غیرقابل پیش‌بینی و تزلزل غیرقابل بررسی به وجود آمد.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این تحولات شکل گرفت تا بشر متوجه شود در تمام هستی فقط و فقط یک اراده حاکم است و آن هم مشیت واجب الوجود عالم است و خداوند متعال این تحولات را ایجاد کرد و مبلغ این توحید و تثبیت کننده اعتقاد یکتاپرستی مثل امروز متولد شد. تمدن‌های مادی‌گرایانه در شعاع توانمندی پیامبر اسلام نابود شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه ذات مقدس پروردگار در آیه ۱۷۴ سوره مبارکه نساء پیامبر اکرم (ص) را به گونه‌ای خاص معرفی می‌کند اظهار داشت: در این آیه شریفه پیامبر اسلام به عنوان برهان به بشر معرفی شده و پیامبر برهانی است که پروردگار برای شما فرستاده است و این برهان بودن به این معناست که در تمامی عرصه‌های زندگی اگر الگو و سیره پیامبر پیاده شد در درگاه خدا به عنوان بنده خدا دارای حجت هستیم.

علم‌الهدی بیان کرد: ملزم هستیم در تمامی جریانات زندگی اعم از اخلاق و بینش سیاسی و کشوری و مدیریت اجتماعی، نشانی از پیامبر در زندگی خود داشته باشیم؛ زیرا برهان پروردگار ما پیامبر اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: عامل توسعه و پیشرفت انقلاب پیامبر، اسلحه و جنگ و مقابله نبود بلکه قدرت نرم بود؛ پیامبر اسلام زمانی که در میان مکه دین و دعوت خود را برای نخستین بار اعلام کردند لشکر و سپاه و مجهز به تجهیزات جنگ سخت نبودند و از همان لحظه نخست قدرت‌های مادی و شیطانی کفار قریش با تمام قدرت با پیامبر جنگیدند و بعدا نیز جنگ با پیامبر را ادامه دادند و عامل برتری، قدرت نرم پیامبر بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: جریان ذاتی بشر آموزه پیامبر را قبول داشت؛ اسلام وقتی وارد می‌شد در همان آن نخست همه به اسلام گرایش پیدا می‌کردند و در انقلاب مقدس اسلامی ما نیز این شرایط بود و امام بزرگوار فرمودند این انقلاب صرفا به معنای دگرگون سازی سیاسی و اجرای برنامه تحول اقتصادی و مدیریتی در یک گوشه دنیا نیست و این انقلاب عبارتست از توسعه جهانی اسلام و از روز نخست نیز فرمودند این انقلاب باید صادر شود و استکبار اعلام کرد ایرانی‌ها بنا دارند در حاشیه انقلاب، جهانخواری کنند و معنای صدور انقلاب را نه تنها متوجه نشدند بلکه تحریف کردند و منظور نیز گسترش انقلاب با قدرت نرم بود.

علم‌الهدی عنوان کرد: علت اینکه امروز یمن یکپارچه در جریان منویات انقلاب اسلامی قرار دارد و مزدوران استکبار را سرکوب می‌کند و با همه امکانات مقابله می‌کند و با خط ایثار دشمن را به زانو درمی‌آورد این بخاطر نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامی ما است.

وی اظهار داشت: آمریکا و استکبار جهانی و صهیونیسم می‌خواهد جلوی نفوذ قدرت نرم ما را بگیرد و اجازه ندهد در دل ملت‌ها رسوخ کند، زیرا می‌دانند لشکرکشی و جنگ مشکلی را حل نمی‌کند و تصور کردند با فشار اقتصادی قدرت نرم انقلاب را از ما می‌گیرند و نمی‌توانیم در دل انسان‌ها رسوخ کنیم.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به اینکه آمریکا از نفوذ قدرت نرم ما هراس دارد گفت: تصور کردند اگر مردم را از نظر معیشتی در فشار بگذارند مردم از انقلاب بازمی‌گردند و از این قدرت نرم آن‌ها خلاص می‌شوند؛ فکر می‌کنند اگر سفره دین را از زیر پای جوانان کشور بکشند و آن‌ها دنبال هوسبازی بروند نفوذ قدرت نرم انقلاب نیز از میان می‌رود، اما اشتباه کردند.

علم‌الهدی اظهار داشت: مردم ما مقاومت کرده‌اند و در ۴۰ سال نخست ایستاده‌اند و جریان نخست را در منطقه حاکم کرد و دست توانمند و سلطه آمریکا و هژمونی استکبار جهانی از منطقه قطع شد، اما عزیزان مشکل ما با آمریکا، مقاومت در مقابله است، مصیبتی که داریم از ناسازگاری‌های برخی جریان‌های داخلی ماست.

وی افزود: در داخل جامعه خود با دو جریان روبه‌رو هستیم که ماهیت انقلاب را یا قبول ندارند و یا درک نکرده‌اند و تصور می‌کنند یک نظام شاهی ساقط شده و روی قدرت وزارت و وکالت باید دعوا کنند؛ این‌ها یا واقعا ماهیت این انقلاب را قبول ندارند یا اعتقاد ندارند. دسته اول عوامل سکولار هستند و نماز و روزه هم دارند و می‌گویند دین مال قبر به بعد است و الان باید مملکت را آباد کنیم و بسازیم و مثل بقیه کشور را اداره کنیم و بنشینیم و با همه بسازیم و نان و آب و خوراک را تامین کنیم و اصلا مسئله انقلاب را از دین جدا فرض کرده‌اند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: این‌ها اعتقادی به مدیریت جهانی دین ندارند و سکولار هستند؛ این‌ها می‌گویند در همه دنیا یک جور مدیریت اقتصادی وجود دارد و آن را اینجا هم پیاده کنیم؛ همه دنیا آزاد هستند ما هم آزاد باشیم؛ گروه دوم، اما به نظر من از جریان اول بدتر است؛ این گروه مسلمان هستند و اسلام را در سیاست دخیل می‌دانند، اما در جهت استخدام اسلام در راستای منافع و پندار‌های خود هستند و می‌خواهند از اسلام هم‌قواره خود چیزی بسازند؛ اینکه می‌گویند بنی عباس از بنی امیه بدتر است به دلیل این است که علاوه بر کینه پیامبر، می‌خواستند این‌ها را در راستای اقتدار خود استخدام کنند؛ عده‌ای اسلام را بدون سند و تاریخ هم قواره خود تفسیر و تعبیر می‌کنند و بعد هم براساس تعبیر و تفسیر خود، اندیشه و مطامع سیاسی خود را توجیه می‌کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: در عرصه سیاست اگر بنا شد یک انسان و یک مسئولی تفسیر اسلامی داشته باشد و اسلام را قواره خودش بدوزد حواستان جمع باشد که باید سند و مدرک ارائه کند و از قرآن و حدیث دلیل و مدرک بیاورد؛ این گونه نیست که بگوییم پیامبر با کفار مذاکره می‌کرد و بعد از تخلف نیز باز مذاکره می‌کرد؛ سند ارائه کنید این کجای زندگی پیامبر بوده است؟

وی خاطرنشان کرد: پیامبر یک واقعیت و حقیقت است و به تعبیر قرآن برهان ماست؛ باید در مورد پیامبر سند و مدرک ارائه کرد؛ بزرگترین پیمان پیامبر با کفار، صلح حدیبیه بود و در مقابل تخلف از این پیمان، پیامبر جنگیدند و نتیجه فتح مکه شد. تفاسیر باطل و بی سند از پیامبر و اسلام و اسلام را به قواره فکری خود درآوردن، این مردم ما را غافل و بی‌بصیرت دیده‌اند در حالی که عکس این مسئله در مورد مردم صادق است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها