نماینده دوره پنجم مجلس: گرانی بنزین باید مانند هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شد

کد خبر: 965004

حسینی گفت: دانشجویان از دوران انقلاب پیشتاز بودند و جهاد سازندگی با تکیه بر جوانان ایجاد شد.

نماینده دوره پنجم مجلس: گرانی بنزین باید مانند هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شد

باشگاه خبرنگاران جوان: محمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه دانشگاه محل مجاهدت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است، گفت: حادثه ۱۶ آذر ۶۶ سال پیش رخ داد و از آن زمان تا کنون دانشجویان همواره پیشگام و پیشتاز و نقش آفرین در کشور بودند.

او ادامه داد: نقش دانشجویان و انتظارات و مطالبات آن‌ها از موضوعاتی است که در روز دانشجو باید به آن پرداخت. همانطور که روز گذشته رئیس قوه قضائیه در دانشگاه تهران و بین دانشجویان حاضر شد و به صحبت‌های جدی دانشجویان و مشکلات آن‌ها گوش داد‌؛ ای کاش رئیس جمهور هم در جمع دانشجویان حضور می‌یافت و پیشنهادات سازنده آن‌ها را می‌شنید چرا که با کمک این پیشنهادات می‌توان شرایط بهتری برای کشور رقم زد.

حسینی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما امسال در اسفند رویداد مهمی در کشور داریم و دانشجویان می‌توانند در انتخابات مجلس طلایه دار باشند. باید توجه داشت که انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند منشا تحول باشد و نیازی نیست با آشوب و خشونت مشکلات را مطرح کرد. خوشبختانه در ایران ما مردم سالاری داریم و مردم همه چیز را رقم می‌زنند در انتخابات امسال نیز مردم می‌توانند،کسانی را به خانه ملت بفرستند که بتوانند در کشور تغییر و تحول ایجاد کنند و در این شرایط دانشجویان هستند که روشنگری می‌کنند و استادان دانشگاه‌ها نقش مرجعیت دارند.

وزیر ارشاد دولت دهم بیان کرد: ۴۱ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ از ۲۲ بهمن ۵۷ تا کنون کار‌های بزرگی انجام شده است و پزشکان نقش اساسی در زیر آتش و گلوله برای نجات رزمندگان داشتند، اکنون شما در امنیت و آرامش در حال تحصیل هستید همه نتیجه فداکاری‌های ایثارگران شهدا و رزمندگان در طول ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن است.

او تصریح کرد: پزشکان آن زمان اغلب هندی و پاکستانی بودند و بیماران برای کوچک‌ترین عمل جراحی به اروپا عازم می‌شدند، اما خوشبختانه اکنون در حوزه پزشکی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم.

حسینی با بیان اینکه کشور با مشکلات اقتصادی روبرو است، گفت: یکی از دلایل اغتشاشات اخیر تورم، گرانی و بیکاری بود که این مشکلات را نمی‌توان کتمان کرد و مسئولان باید برای بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور تلاش کنند.

وزیر ارشاد دولت دهم با بیان اینکه بنزین بهانه و مستمسکی برای سودجویان آشوبگران و دشمنان شد، گفت: متاسفانه در اغتشاشات اخیر سوء استفاده کردند و خسارات مادی و معنوی به کشور وارد شد مشابه این طرح را ما در هدفمندی یارانه‌ها داشتیم، اما نحوه اجرای آن به درستی صورت گرفت. یک سال کار رسانه‌ای انجام دادیم و موضوع پس از طرح در کمیسیون اقتصادی و تایید نمایندگان در دستور کار قرار گرفت و پیش از اجرا پول یارانه‌ها در حساب مردم بود.

او تصریح کرد: متاسفانه پس از افزایش ناگهانی قیمت بنزین عده‌ای آموزش دیده به خیابان‌ها آمدند و از ماجرا سوء استفاده کردند. چرا باید کاری کنیم که بهانه دسیت سودجویان بیفتد و بدون مشورت با نخبگان و نمایندگان طرحی اجرا شود؟. دانشجویان باید با بصیرت و روشنگری وارد صحنه شوند حسینی بیان کرد: مسئولان کشور می‌توانند در خدمت مردم باشند یا می‌توانند حساب‌های خود را پر از پول کنند و درآمد‌های میلیاردی داشته باشند. مجلس می‌تواند پر تلاش یا بی خاصیت باشد همچنین شورای شهر می‌تواند به وظیفه خود عمل کند یا شهر را رها کرده باشد و همه این‌ها بسته به انتخابات و انتخاب مردم دارد اینجاست که دانشجویان باید با بصیرت و روشنگری وارد صحنه شوند.

وزیر ارشاد دولت دهم اظهار کرد: ما دائم در جنگ روانی هستیم و دشمنان سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام می‌دهند و می‌خواهند ما را در کشور خودمان زمین‌گیر کنند. جمهوری اسلامی داعش را در سوریه و عراق زمین‌گیر کرد و این دشمنان به دنبال هستند که پس از هر حمله و تک به ما پاتک بزنند و ما را در داخل کشور سرگرم خود کنند.

او بیان کرد: در عراق سفارت آمریکا برای دامن زدن به خشونت‌ها فعال است همانگونه که در سال ۳۲ تا ۱۳ آبان ۵۸ در ایران فعال بود و دنبال قائله افکنی و غارت اموال ایران بودند، اما این افتخار برای دانشگاه بود که علیه کودتای آمریکا اعتراض کرد و در نهایت در سال ۵۸ دانشجویان و دانش آموزان سفارت آمریکا را تسخیر کردند.

حسینی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم تحت سیطره دولت دیگری باشیم، گفت: در موضوع برجام شاهد آن بودیم که دیپلمات‌های ما قبل از امضا می‌گفتند که ما با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنیم و حالا می‌بینیم که آقای عراقچی می‌گوید که مذاکره جواب نمی‌دهد و مقاومت بهتر است. رد صلاحیت برخی نمایندگان کنونی در دور جدید انتخابات به دلیل فساد مالی وزیر ارشاد دولت دهم با اشاره به برخی تخلفات نمایندگان مجلس اظهار کرد: جای شرمندگی دارد که اعلام می‌شود نمایندگانی که در مجلس هستند تعدادی برای دور جدید انتخابات رد صلاحیت خواهند شد، زیرا پرونده‌های مالی دارند ما نباید شاهد این قبیل سوء استفاده‌ها باشیم و نمایندگان باید عصاره برتر و برجسته ملت باشند و راهکار‌های خوب برای بودجه قاچاق و مالیات بیان کنند.

او یادآوری کرد: دانشجویان از دوران انقلاب پیشتاز بودند و جهاد سازندگی با تکیه بر جوانان ایجاد شد این جوانان آرمان خواه و ظلم ستیز هستند و روح آن‌ها آلوده نشده و وجهه محافظه کاری ندارند و در کشور می‌توانند نقش خوبی ایفا کنند.

حسینی تصریح کرد: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز دانشجویان بودند و به کمک دانشجویان و متخصصان جوان کشور می‌توانیم آینده خوبی رقم بزنیم ما با دانشحویان هیچ بن بستی در کشور نخواهیم داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها