قاضی زاده هاشمی: پیوستن به FATF در شرایط تحریم ضد امنیت ملی است

کد خبر: 968102

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر در شرایط فعلی هم به FATF بپیوندیم و هم در تحریم باقی بمانیم این اقدام ضد امنیت ملی است.

قاضی زاده هاشمی: پیوستن به FATF در شرایط تحریم ضد امنیت ملی است

باشگاه خبرنگاران جوان: سیدامیرحسین قاضی‌زاده عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره ادعای برخی مبنی بر اینکه نپیوستن به FATF باعث ایجاد مشکلاتی در مبادلات مالی برای ایران شده است، اظهار کرد: در حال حاضر FATF هیچ محدودیتی برای ما ایجاد نکرده است و ما از بلک لیست این سازمان خارج شده‌ایم.

او ادامه داد: انجام نشدن معاملات مالی ایران در برهه کنونی به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده و ربطی به FATF ندارد، چرا که چرخه دلار در دست این کشور بوده و بانک مرکزی آمریکا شدیدا تحت کنترل این کشور قرار دارد.

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: کسانی که FATF را عامل انجام نشدن معاملات مالی ایران قلمداد می‌کنند به مردم دروغ می‌گویند چرا که ما تحریم هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما باید در شرایطی به FATF بپیوندیم که تحریم‌ها برداشته شود، لذا اگر هم اطلاعاتمان را فاش کنیم و هم در تحریم باقی بمانیم این اقدام ضد امنیت ملی بوده و باعث فشار بیشتر می‌شود.

او بیان کرد: پیوستن به FATF به این معناست که ما با دست خودمان اطلاعاتمان را به دست دولت آمریکا بدهیم، چرا که یک بار این اشتباه را مرتکب شدیم و اطلاعاتمان را به آژانس انرژی اتمی ارائه دادیم و این سازمان آن را در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی گذاشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها