کنعانی‌مقدم: دولت تضمین دهد که با پذیرشFATF تحریم‌ها رفع می‌شود

کد خبر: 968107

کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه FATF بهانه‌ای شده که دولت هر گونه ناکامی اقتصادی و بی تدبیری در برابر مشکلات اقتصادی را به گردن آن بیندازد، گفت: اگر دولت می‌تواند تضمین دهد که با پذیرش FATF تحریم‌ها برداشته و مشکلات معیشتی حل می‌شود، تصویب آن را می‌پذیریم.

کنعانی‌مقدم: دولت تضمین دهد که با پذیرشFATF تحریم‌ها رفع می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه FATF بهانه‌ای شده که دولت هر گونه ناکامی اقتصادی و بی تدبیری در برابر مشکلات اقتصادی را به گردن آن بیندازد، گفت: اگر دولت می‌تواند تضمین دهد که با پذیرش FATF تحریم‌ها برداشته و مشکلات معیشتی حل می‌شود، تصویب آن را می‌پذیریم.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل ، با اشاره به تلاش دولت و رسانه‌های حامی‌اش برای تصویب لوایح FATF اظهار داشت: از تعداد ۴۲ لایحه‌ای که آنها اعلام کرده بودند اکنون دعوا سر سه یا چهار بند آن است. ما چون یک کشور مستقل هستیم، ضرورت ندارد بعضی از قوانین که در داخل کشور تصویب می‌شود، حتماً با قوانین بین‌المللی تطبیق پیدا کند و FATFهم یک قانون بین المللی نیست بلکه مجموعه ای از کشورها یک پیمان مالی را با توافق بانک‌های‌شان امضا کرده‌ و پیگیری می‌کنند.

کنعانی‌مقدم ضمن اشاره به اینکه انداختن همه ضعف‌ها و مشکلات اقتصادی به گردن نبود FATF یک فرافکنی است، تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی‌مان را شکل دهیم و یک قدرت اقتصادی باشیم، قطعاً می‌توانیم در مقابل شرایط و چارچوب‌هایی که دیگران برای ما تعیین می‌کنند مقاومت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه FATF بهانه‌ای شده که دولت هرگونه ناکامی اقتصادی و بی‌تدبیری در برابر مشکلات اقتصادی را به گردن آن بیاندازد گفت: برای مثال در مورد بنزین آیا این اجبار FATF بود که این اقدام را انجام دهیم؟ اگر دولت این سوال را پاسخ دهد می‌توان در مورد مسائل دیگر هم بحث کرد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ریختن طلا به بازار و گران کردن دلار چه ربطی بهFATF دارد بیان داشت: ربطی نداشت و بخشی از اقتصاد کشور را تحت تأثیر تصمیمات داخلی قرار دادند و به نظر می رسدFATF یک بهانه است و برای اینکه بهانه هم از دست برخی گرفته شود سوال من این بود که چه تضمینی وجود دارد که اگر FATF را پذیرفتیم تحریم ها برداشته و مشکلات معیشتی و اقتصادی‌مان حل می‌شود. اگر دولت می‌تواند چنین تضمینی بگیرد و اشکالی ندارد ماFATF را می‌پذیریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها