اخبار مجلس/سقف معافیت مالیاتی کارمندان در سال آینده ۳ میلیون تومان تعیین شد

کد خبر: 968634

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: اعضای کمیسیون تلفیق به دولت اجازه دادند تا برای مصارف خود 55 هزار میلیارد تومان اوراق ارزی و ریالی منتشر کند.

اخبار مجلس/سقف معافیت مالیاتی کارمندان در سال آینده ۳ میلیون تومان تعیین شد

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز عصر کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در این جلسه مصوب کردند که شرکت‌های دولتی می‌توانند تا سقف 6 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق اسلامی ریالی برای اجرای طرح‌های دارای توجیه فنی، اقتصادی، مالی خود که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود منتشر کنند.

وی افزود: براساس این مصوبه، شرکت‌های بازآفرینی شهری و شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید برای انجام طرح‌های خود از جمله بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و تاریخی و پیرامون حرم‌های مطهر و مصلای تهران در استفاده از این اوراق در اولویت قرار دارند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: علاوه بر این، اعضای کمیسیون با مصوبه خود به دولت اجازه دادند برای تأمین مالی تا مبلغ 55 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی، ارزی برای مصارف خود منتشر کند.

اجازه کمیسیون تلفیق به شهرداری‌ها برای انتشار 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی

اعضای کمیسیون تلفیق به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته آنها اجازه دادند تا با تائید وزارت کشور اقدام به انتشار 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی کنند. که البته 50 درصد این اوراق باید در زمینه حمل و نقل عمومی و قطار شهری هزینه شود

به گزارش فارس، اعضای کمیته تلفیق بودجه 99 در نشست امروز عصر خود مصوب کردند که شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها با تائید وزارت کشور می‌توانند تا سقف 8 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی با تضمین خود و با بازپرداخت اصل و سود آن توسط همان شهرداری منتشر کنند.

اعضای کمیسیون در مصوبه خود مقرر کردند که 50 درصد از این اوراق باید برای حمل و نقل عمومی و قطار شهری هزینه شود.

علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که اوراق به فروش نرفته دولت و شرکت‌های دولتی برای مطالبات معوق در سقف اعتبارات با تائید رئیس دستگاه اجرایی و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به تمام طلبکاران اعم از پیمانکاران، مشاوران، تامین کنندگان تجهیزات و سایر هزینه‌های تعهد شده از جمله تملک دارایی است.

مجوز تلفیق به دولت برای پرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده با انتشار اوراق

اعضای کمیسیون تلفیق به دولت اجازه دادند که برای پرداخت اصل و سود اوراق سررسیده شده در سال 99 با رعایت مقررات 10 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند. اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در نشست امشب خود در مصوبه‌ای به دولت اجازه دادند تا 2 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش منتشر کند.

همچنین اعضای کمیسیون تلفیق در این نشست مصوب کردند وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف 3 میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی با تصویب هیأت وزیران منتشر کند. از تسهیلات بانکی و تضامین سررسید شده همچنین بازپرداخت‌های بدهی‌های سررسیده شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح‌های بالادستی نفت می‌توانند از این اوراق استفاده کنند.

همچنین براساس مصوبه امشب کمیسیون اوراق فروش نرفته با تأیید وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه قابل واگذاری به پیمانکاران و طلبکاران طرح‌ها است.

علاوه بر این در جلسه امشب مصوب شد که دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال 99 اجازه دارد 10 هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی براساس مقررات منتشر کند.

همچنین برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت وگاز با اولویت میادین مشترک وزارت نفت و طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکـت‌های تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد اوراق مالی اسلامی تا سقف 3500 میلیارد تومان منتشر می‌کنند. بازپرداخت اصل و سود این اوراق از محل افزایش تولید همان میادین برای طرح‌های وزارت نفت و عایدات طرح برای طرح‌ها و پروژه‌های وزارتخانه‌های صنعت و نیرو تضمین می‌شود.

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون تلفیق همچنین در جلسه امشب خود سقف معافیت مالیاتی برای کارکنان دولت را مشخص کردند.

براساس مصوبه کمیسیون تلفیق کارکنان دولت که جمع حقوق و مزایایی آنها در ماه تا سقف 3 میلیون تومان و در سال تا سقف 36 میلیون تومان باشد از پرداخت مالیات معاف هستند.

سال گذشته سقف معافیت مالیاتی برای این افراد 2 میلیون و 750 هزار تومان بوده است.

پیشنهاد نمایندگان کمیسیون بهداشت در نشست تلفیق برای معافیت مالیاتی پزشکان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت:‌ نمایندگان کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق پیشنهاد معافیت مالیاتی پزشکان را مطرح کردند که این مسئله با اخطار قانون اساسی تعدادی از نمایندگان و رأی مخالف اکثریت اعضا مواجه شد.

سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: در جلسه امشب نمایندگان کمیسیون بهداشت در کمیسیون تلفیق پیشنهادی را مطرح کردند که براساس آن حقوق پزشکان از پرداخت مالیات معاف شود.

وی افزود:‌ این پیشنهاد نمایندگان کمیسیون بهداشت در تلفیق با اخطار قانون اساسی تعدادی از نمایندگان همراه شد و به دلیل اینکه برخلاف قانون برنامه بود، به دو سوم رأی حاضران در جلسه نیاز داشت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: با وجود اینکه این پیشنهاد نیازمند دو سوم آرا بود اما این پیشنهاد با رأی‌ کمتر از 15 نفر اعضا همراه شد و شاهد رأی ضعیفی به این پیشنهاد بودیم.

ادیانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در جلسه امشب پیشنهادی از سوی تعدادی از اعضا مطرح شد که براساس آن حقوق قضات از پرداخت مالیات معاف شود که این پیشنهاد هم با اخطار قانون اساسی همراه بود.

وی در پایان گفت: این پیشنهاد هم که مغایر با قانون برنامه بود نیاز به دو سوم آرا داشت که رأی کسب شده برای آن نصف به علاوه یک بود و این پیشنهاد هم رأی نیاورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها