حاجی صادقی: انتقام خون به ناحق ریخته «حاج قاسم» را از سفاکان پلید می گیریم

کد خبر: 969185

نماینده ولی فقیه در سپاه در پیامی محضر فرماندهی معظم کل قوا ، بر تداوم راه روشن و درخشان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته این شهید والامقام از سفاکان پلید تاکید کرد.

حاجی صادقی: انتقام خون به ناحق ریخته «حاج قاسم» را از سفاکان پلید می گیریم

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی پیامی محضر فرمانده کل قوا ، بر تداوم راه روشن و درخشان آن شهید والامقام و گرفتن انتقام خون به ناحق ریخته حاج قاسم از سفاکان پلید تاکید کرد.

متن پیام به این شرح است:

محضر ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوا

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)

سلام علیکم بما صبرتم فنعم عقبی الدار

بار دیگر دست جنایتکار شیطان بزرگ آمریکا، سرباز جان برکفی را به شهادت رساند و به ظاهر امت اسلامی را نسبت به خدمات ارزنده مجاهدی نستوه محروم و آزادگان جهان به ویژه جبهه مقاومت را داغدار نمود.اما دشمن کوردل غافل از آن است که شهادت، هنر مردان خدا، بیدار کننده ملت‌ها و تقویت کننده درخت تنومند جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی است.

جهان اسلام اگرچه سربازی مخلص، سرداری حماسه آفرین، مجاهدی خستگی‌ناپذیر، دلاور مرد میدان های ایثار و شهادت را از دست داد، اما برای شخصیتی چون سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (ره) که بیش از چهار دهه همه هستی خود را بر کف نهاد و با جانبازی مداوم و تصرف دل ها، فرماندهی جبهه‌های گوناگون از جمله جبهه مقاومت را برعهده گرفت و صدها سلیمانی را تربیت و تقدیم انقلاب نمود، جز شهادت نمی توانست پاداش دیگری تصور کرد.

آری سردار سرافراز سپاه اسلام و سرباز صادق و وفادار ولایت به آرزوی دیرینه ای که بارها و بارها ابراز نمود، نائل آمد و به همرزمان شهیدش پیوست و این پاداش مجاهدان الهی است که خداوند وعده داده است.

اینجانب عروج عارفانه خورشید درخشان جبهه مقاومت، مالک اشتر و سردار شجاع و پر افتخار ولایت و همراهان شهیدش به ویژه ابوالمهدی مهندس را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا لتراب مقدمه الفدا) و حضرت مستطاب عالی، جبهه مقاومت، امت شهیدپرور و خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می نمایم.

فرزندان سپاهی حضرتعالی، همرزمان و همسنگران آن شهید والامقام، آلام خویش بر این مصیبت و فقدان عظیم را با یاد خدا و ایمان به تحقق وعده های او تسکین بخشیده و اطمینان داریم فرزندانتان در جبهه مقاومت، انشاالله با اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ انتقام خون به ناحق ریخته این شهید عزیز را از سفاکان پلید گرفته و راه روشن و درخشان او را ادامه خواهند داد.

عبدالله حاجی صادقی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

فلاحت‌پیشه: ترس آمریکایی‌ها از انتقام فراملی است/خون شهید سلیمانی برکات زیادی داشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «انتقام خون سردار سلیمانی فراملی خواهد بود»، گفت که منشور ملل متحد به ایران اجازه انتقام خون شهید سردار سلیمانی را می‌دهد ولی ترس آمریکا از انتقام فراملی است پس تحلیلگران این موضوع را تنها به انتقامی در سطح داخلی کاهش ندهند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از برخی تحلیل‌ها درباره شهادت سردار سلیمانی که ممکن است تبعاتی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: برخی افراد موضوع انتقام از ترور سردار سلیمانی را به یک سیاست ملی تقلیل می‌دهند که این کاهش شأن شهید سلیمانی است. ایشان رهبر واقعی جریان مقاومت بود که از هند و پاکستان، افغاستان و سوریه، عراق، فلسطین و لبنان طرفدارانی داشت.

وی با بیان این‌که «انقلاب اسلامی همواره دو بعد داشته است»، گفت: یک بعد ملی است که سیاست کشور توسط دولت دنبال می‌شود بعد دیگر آزادی‌بخشی و آزادی‌خواهی، فراملی است که همواره براساس مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی شکل گرفته، الگوی امروزین جنبه فراملی، مقاومت است و سردار سلیمانی رهبر مقاومت به شمار می‌آمد.

رییس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «انتقام سردار سلیمانی فراملی خواهد بود»، افزود: کسانی انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیرند که جان و مال خود را مدیون ایشان در مقابله با داعش و دیگر فتنه‌های استکباری و سلفی می‌دانند.

فلاحت‌پیشه ادامه داد: طرح بحث انتقام توسط دولت ایران یک موضوع است ولی این‌که برخی موضوع انتقام را به گونه‌ای دیگر مطرح می‌کنند به طور ناخودآگاه به کاهش نگرانی مقامات آمریکایی دامن می‌زنند. مقامات آمریکایی می‌گویند انتقام خون سردار سلیمانی فرامرزی است و در سراسر دنیا افراد مختلفی وجود دارند که انتقام خون سردار سلیمانی را می‌گیرند و دنیای ناامنی برای آنها ایجاد می‌کنند. البته که جمهوری اسلامی ایران به عنوان دولت می‌تواند در قالب منشور ملل متحد اقداماتی را انجام دهد بخشی از منشور به ایران اجازه می‌دهد انتقام خون شهید سلیمانی را در قالب اقدامات حقوقی، سیاسی و امنیتی بگیرد.

وی با بیان این‌که «آمریکایی‌ها از بعد فراملی انتقام می‌ترسند»، خاطرنشان کرد: در این شرایط انتظار می‌رود آقایان تحلیل‌ها را به گونه‌ای ارائه نکنند که معیارهای کوچکی را به این اتفاق بزرگ تحمیل کنند. خون شهید سلیمانی برکاتی همچون وحدت ایرانیان داشت حتی کسانی که با نظام و کشور مشکل دارند نتوانستند صلابت و سلامت و قدرت سردار سلیمانی در مقابله با تروریسم را انکار کنند به همین دلیل طرح موضوع انتقام مقابله به مثل ملی و دولتی باعث می‌شود معیارهای کوچکی شکل بگیرد و شأن کار را کاهش دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که خون شهید سلیمانی تاثیر خود را گذاشته و بعد از آن اتفاقات تازه‌ای در حوزه مقاومت رخ خواهد داد.

مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاج‌قاسم سلیمانی بی‌جواب نمی‌ماند

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: مراکز نظامی و پایگاه‌های آمریکا در تیررس ما قرار دارد و قطعاً‌ جمهوری اسلامی پاسخ لازم را در زمان مناسب به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج‌قاسم سلیمانی خواهد داد.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ترور حاج‌قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی گفت: قطعاً اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و همراهانش بی‌جواب نخواهد ماند.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی جزو سرمایه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است و ملت ایران که هر یک از آنها یک حاج‌قاسم سلیمانی هستند در دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی کوتاه نخواهند آمد و ایران پاسخ کوبنده‌ای به این حرکت تروریستی آمریکا خواهد داد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: ملت ایران، آمریکا را از کرده‌اش پشیمان خواهد کرد و قطعاً جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب پاسخ مناسبی به آمریکا و ترامپ خواهد داد.

یوسف‌نژاد خاطرنشان کرد: پایگاه‌ها و مراکز نظامی آمریکا که در تیررس جمهوری اسلامی ایران است از این پس بیشتر در معرض تهدید و خطر خواهد بود و البته خود آمریکایی‌ها هم این ناامنی را درک کرده‌اند.

وی افزود: پایگاه‌های آمریکا از این پس در خطر خواهد بود و یقیناً آمریکا از این اشتباه خود درس بزرگی از ایران خواهد گرفت و جمهوری اسلامی در این باره کوتاه نخواهد آمد.

سلیمی‌ نمین: ترویج الگوی سردار سلیمانی بزرگترین انتقام از آمریکا است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر ابعاد شخصیت فداکار، ایثارگر و صلح‌طلب سردار سلیمانی را تبیین کنیم، تنفر جدی نسبت به آمریکایی ها در میان ملت‌ها افزایش خواهد یافت؛ این نوع انتقام‌گیری به مراتب بالاتر از موشک زدن است.

عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی، اظهار داشت: ما با شخصیتی مواجه هستیم که برای ملت ایران اسوه است و پیش از شهادتش به دلیل صداقت و ایثارگری برای ملت ایران و ملت‌های مسلمان دارای جایگاه بسیار وسیعی در میان افکار عمومی بود و این نوع شهادت بر جایگاه ایشان بسیار افزود.

وی ادامه داد: اولین چیزی که جفا به این شهید بزرگوار خواهد بود این است که از ایشان استفاده‌های شخصی و گروهی کنیم؛ باید مراقبت جدی داشته باشیم تا شخصیتی که برای همه گرایش‌ها و سلائق اسوه است، دستخوش تمایلات گروهی نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره انتقامی که می‌توان از دشمنان در قبال خون این شهید بزرگوار گرفت، تصریح کرد:‌ تبیین ابعاد مختلف شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی در میان افکار عمومی، خود به نوعی انتقام خاص است و هر اندازه بتوانیم ابعاد این شخصیت را برای ملت و سایر ملت‌ها روشن کنیم، دشمن دچار مشکل می‌شود، منتها تاثیر این انتقام‌گیری از طریق ملت‌ها و افکار عمومی شگرف‌تر خواهد بود.

وی بیان کرد:‌ سردار سلیمانی شخصیتی بود که جنایتکاران را محدود و صلح طلبی را دنبال می‌کرد. اگر امروز او شخصیت جهانی است،‌ زیرا صلح را برای ملت‌ها به ارمغان آورد و همواره خود را در مسیر انتقام گیری جنایتکار و مولدان داعش قرار داد. اگر این ایثار و فدارکاری را تبیین کنیم، تنفر جدی نسبت به آمریکایی ها در میان ملت‌ها افزایش خواهد یافت؛ این نوع انتقام‌گیری به مراتب بالاتر از موشک زدن است.

سلیمی نمین اظهار داشت:‌ ما باید این بعد از شخصیت شهید سلیمانی را برای ملت‌ها تببین کنیم که او چگونه فداکارانه و ایثارگرانه در مسیر صلح و امنیت ملت‌‌ها حرکت کرد و اگر او این فداکاری را نمی‌داشت، ملت ها با چه مشکلاتی از طریق فتنه آمریکایی‌ها روبرو بودند.

وی بیان کرد:‌ باید تبیین شخصیت شهید قاسم سلیمانی را در اولویت قرار دهیم و برای دیگران روشن کنیم که او چه سیاست‌هایی را دنبال می‌کرد. همچنین باید این موضوع روشن شود که این شخصیت انقلابی چه تأثیراتی در حوزه بین الملل داشت. این موضوع متأسفانه چندان در داخل قابل فهم و درک نبود و بعضا انتقاداتی به او وارد می‌شد و حالا می‌فهمیم که شهید سلیمانی نگاهش به مسائل چگونه بود و از این نگاه باید درس بگیریم و این نگاه را ترویج دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:‌ ما بیش از هر زمان باید نگاه بین المللی خود را نسبت به انقلاب اسلامی تقویت کنیم و از محدودنگری در مسائل داخلی بپرهیزیم؛ چراکه محدودنگری بر دعواهای داخلی دامن می‌زند. ما باید ابعاد مختلف انقلاب اسلامی را تقویت و به تبیین آن بپردازیم؛ چراکه دشمن همیشه نگران این مسأله بوده و این نگاه متعلق به شهید قاسم سلیمانی است.

وی بیان کرد: علاوه بر اینکه شهید قاسم سلیمانی برای‌مان یک اسوه بوده همزمان شخصیت بین‌المللی است و باید از این شخصیت مراقبت کنیم و به ترویج این الگو بپردازیم.

امیر پوردستان: شهادت سردار سلیمانی نقطه آغاز طوفان عملیات‌‌های انتقامی علیه شیاطین است رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در پیامی به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: طوفان‌های عملیات گسترده‌ انتقامی، بر علیه شیاطین در زمین و هوا و دریا آغاز خواهد شد.

امیر احمد رضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با صدور پیامی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون

شهادت عارف مجاهد و سردار سربلند جبهه اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه، به مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا (حفظه الله) و به امت متدین و ولایتمدار صمیمانه تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

بدون تردید این خون‌های پاک و مطهرِ بر زمین ریخته که نتیجه خباثت و ددمنشی استکبار و ایادی آنها در منطقه است، نقطه شروعی برای طوفان‌های عملیات گسترده‌ انتقامی، بر علیه شیاطین و اشغالگران و اذناب آنها در زمین و هوا و دریا خواهد شد و از جائی ضربه خواهند خورد که انتظارش را نداشته باشند.

همرزمان شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در محور مقاومت امروز با عزم و اراده و انگیزه ای بیشتر در همان راه و مسیری که آن شهید عزیز در تبعیت از ولایت ترسیم کرده، حضوری فعال و پرقدرت خواهند داشت.

با عنایت الهی، پرچمی را که حاج قاسم در میدان کارزار مقاومت به اهتزاز درآورد، امروز خیل عظیمی از جوانان مشتاق و عاشق شهادتی را به دنبال دارد که چنان امواج سهمگین، طومار فرعونیان زمان را در هم خواهد پیچید.

جهان اسلام امروز اگرچه در غم از دست دادن یکی از فرماندهان بی ادعا و دشمن ستیزش داغدار است اما دلخوش است که از جوشش خون شهیدان، جوانان و راد مردان و رزمندگانی متولد می شوند که تداوم بخش راه آزادگی و عزت و استقلال خواهند بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها