حسن دانایی فر: محورمقاومت علیه آمریکا به پامی‌خیزد

کد خبر: 969281

سفیر اسبق ایران در عراق گفت: محور مقاومت اتصالات و پیوستگی‌هایی دارد و همانگونه که تا کنون نگذاشته اراده شیطانی آمریکا محقق شود، این بار نیز محور مقاومت علیه آمریکا به پا می‌خیزد.

حسن دانایی فر: محورمقاومت علیه آمریکا به پامی‌خیزد

خبرگزاری مهر: حسن دانایی فر سفیر اسبق ایران در عراق درباره اقدام آمریکا در ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: کاری که آمریکایی‌ها انجام دادند بسیار احمقانه بود. کاری که آن‌ها انجام دادند، اقدام کنشی نبود، بلکه واکنشی بود به پریشانی که آمریکا در منطقه گرفتار آن شده است.

وی افزود: آمریکا اکنون دچار نوعی پریشانی و افسردگی شده است که این موضوع نشأت گرفته از مجموعه سلسله ناکامی‌های آن‌ها در منطقه بوده و احساس شکستی است که از نظر ناتوانی هژمونیکی در خاورمیانه حس می‌کنند.

سفیر اسبق ایران در عراق گفت: آمریکا در حال انجام برخی اقدامات است که نباید آن‌ها را انجام دهد و آنان حال عبور از خط قرمز‌ها هستند. طبیعتاً عبور از این خط قرمز‌ها تبعات جبران ناپذیری برای آمریکایی‌ها خواهد داشت.

دانایی فر افزود: شما مشاهده می‌کنید که شهادت سردار سرافراز جبهه‌های جنگ و جبهه‌های مقاومت چه غوغایی در خاورمیانه به پا کرده و چه همهمه و روشنگری در جهان اسلام و به خصوص در منطقه، عراق که محل شهادت ایشان بوده و ایران اسلامی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: کسانی که دست به این قبیل اقدام‌های واکنشی می‌زنند مطمئن باشند عواقب کار خود را نسنجیده و اقدامی را صِرف انجام دادن، عمل می‌کنند.

سفیر اسبق تهران در بغداد اضافه کرد: معتقد هستم که آمریکایی‌ها به زودی پشیمان خواهند شد و هزینه بسیار زیادی را باید پرداخت کنند. هر چند باید بگویم که هیچ چیزی جای سردار عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را نخواهد گرفت.

دانایی فر درباره پاسخ عراق به تجاوزگری آمریکا، تاکید کرد: یکی از موضوعات چالشی که از دوران تشکیل این دور از پارلمان عراق مورد بحث قرار گرفت، اخراج آمریکایی‌ها از این کشور بود. یکی از دلایلی که واشنگتن نمایش‌های خیابانی را حمایت کرد، بحث مواضع ضدآمریکایی پارلمان بود.

وی عنوان کرد: هرچند برخی از مطالبه‌گرایی که مردم عراق در بحث مبارزه با فساد و بحث خدمات درمانی و اجتماعی در خیابان فریاد زدند، حق بود، ولی این نکته را باید دانست که آمریکایی‌ها با سو استفاده از این اعتراضات، موج سواری کرده و این جریان محترم اجتماعی را به یک جریان سیاسی تبدیل کردند و تلاش داشتند نظام عراق را ساقط کنند.

تحلیلگر مسائل خاورمیانه با اشاره به بحث چند ماه اخیر پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های آمریکایی، افزود: ترکیب پارلمان کنونی عراق به گونه‌ای است که اراده و خواست اخراج نیرو‌های آمریکایی وجود دارد و معتقدم که جلسه پارلمان که به امروز موکول شده است، موضوع اخراج آمریکایی‌ها را به‌عنوان یکی از موضوعات اساسی در دستور کار قرار خواهد داد.

دانایی فر تصریح کرد: جریان ضد آمریکایی مجدداً در عراق نهادیه شده و مجدداً مردم این کشور آماده می‌شوند تا مبارزات علیه اشغالگری ایالات متحده را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که پاسخ اعضای محور مقاومت به اقدام تروریستی آمریکا چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: محور مقاومت اتصالات و پیوستگی‌هایی دارد و ان‌شاءلله محور مقاومت همانگونه که تا کنون نگذاشته منویات و اراده شیطانی آمریکا محقق شود، هر کدام به روش خود با اقدام آمریکا برخورد خواهد کرد و محور مقاومت علیه آمریکا به پا می‌خیزد.

دیپلمات پیشین کشورمان در موضوع پیگیری حقوقی پرونده ترور «حاج قاسم» در مجامع بین‌المللی با توجه به نفوذ گسترده آمریکا در این نهادها، افزود: طبیعتاً این یک راه است و حتماً باید دنبال شود. در مبارزه باید به همه راه‌ها توسل شود تا دشمن را شکست داد.

دانایی فر با تاکید بر اینکه مبارزه تنها یک راه حل ندارد، گفت: در مبارزه باید از هر ابزار و کرداری که می‌تواند رفتار دشمن را حدس زد و آن را به عقب راند، استفاده کرد. این ابزار شامل ابزار حقوقی، انسانی، رسانه و سخت افزاری می‌شود و باید از آن‌ها برای شکست دشمن استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که جواب ایران به اقدام تروریستی آمریکا چه خواهد بود، اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، انتقام سختی از آن‌ها گرفته خواهد شد و باید منتظر بمانیم تا این پاسخ داده شود. من معتقد هستم که آمریکایی‌ها از این کاری که انجام داده‌اند، پشیمان خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها